Polisen är på hugget mot fildelare.

SFB skrev:
Men fårlåt så satans mycket då :4skrika

Jag har alltid velat bli polis, men jag kom aldrig in på polishögskolan, så jag jobbar som väktare nu istället, har även jobbat som parkeringsvakt... Här fan är det ordning och reda! Ser jag ett brott så är det min skyldighet som medborgare att anmäla det till polisen, oavsett hur grovt brottet än är. Ja menar, det börjar ju alltid med dom små brotten...

:hihi

Du verkar söka efter ovänner här på SH, Grattis du gjort det nu! :tummenupp

Numera tillhör du skaran som blir ihågkommna för sina idiotiska inlägg!

Ironi i det du ha skrivit?=NEJ! :mad:

Det verkar vara mycket skrönor det här med alla polisrazzior.

http://www.etc.se/radikala/templates/template_117.asp?number=50038&category=41

De senaste dagarna har vi kunna läsa i tidningen om polisinsatser
mot fildelare, eller piratkopierare som de populärt kallas.

Visserligen misstänkts en man för brott mot upphovsrättslagen,
och hans dator är beslagtagen. Men det är ungefär det enda
som stämmer i de dåligt underbyggda artiklarna.

Vad konstigt att man inte kommer in på Antipiratbyråns hemsida.
Det kan väl inte vara så att någon "hackat" den, så att den har legat nere sen i söndags? :tomten

Thundercat skrev:
Imorse var polisen och hämtade datorn min brors kompis. De hade husrannsakan med sig och gick bara in och hämtade datorn. :näsblod

Använde han peerguardian eller protowall eller annat skydd?
DC? BitTorrent? annat?

zike skrev:
Vad konstigt att man inte kommer in på Antipiratbyråns hemsida.
Det kan väl inte vara så att någon "hackat" den, så att den har legat nere sen i söndags? :tomten

Den senaste tidens hetsjakt på piratkopierare har upprört många. Nu har en del av dessa gått ihop för att med ett enkelt javascript bombardera Antipiratbyråns hemsida. Antipiratbyran.com har blivit översvämmad med information från flera stora svenska ungdomssiter, inte orkat stå emot trycket och gått ner.
Enligt piratbyran.org.

:banana

motardnisse skrev:
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_9312101.asp

Mmmm! tänk om APB gör ett misstag snacka om miljonskadestånd!

APB är själva kunder hos Bahnhof. Snacka om att bita sig själva i svansen!

"Jag är förbjuden att använda min egen dator. Jag kan inte läsa mejl och vi vet inte hur länge detta kommer att hålla på."

" Hade de skickat ett brev med en fråga hade vi självklart hjälpt dem. Hade de kommit hit och frågat hade vi gjort samma sak och genast tagit fram namnen. Vi hade ställt upp omedelbart, vi spelar med fullständigt öppna kort. Men i stället stövlade man in så här. Hade de fått som de velat hade de ryckt ut sladdar lite hipp som happ också."

- Jon Karlung, vd på Bahnhof.

Källa: Aftonblaskan

Men vadå säg att jag delar med mig Svenska filmtitlar och polisen kommer och beslagtar min data. Dom kan jue försöka komm in i den men jag har ju password for att komma in i Bios, Hårddiskarna är Privata och kan inte kommas åt även om dom skulle försöka koppla in dom i en annan data. Vad gör dom då? Kan dom begära lösen orden...?

"I morse stövlade antipiraterna in hos internetleverantören Bahnhof på jakt efter tre IP-adresser...."

"I händelsens kölvatten har även en namninsamling startats av en privatperson för att anmäla Stockholms tingsrätt och rådmannen som tog beslutet om husrannsakan. Skriv gärna under på http://visionweb.se/jo/ "

//\//\

Kalle_rs skrev:
Men vadå säg att jag delar med mig Svenska filmtitlar och polisen kommer och beslagtar min data. Dom kan jue försöka komm in i den men jag har ju password for att komma in i Bios, Hårddiskarna är Privata och kan inte kommas åt även om dom skulle försöka koppla in dom i en annan data. Vad gör dom då? Kan dom begära lösen orden...?
Hur har du gjort för att få en så bra/hög säkerhet?

Då gäller det bara att dom inte gör rassian just precis när du har datorn igång och du står i duschen.

Fast att stänga av den kan väl inte vara hela världen..."råka" dra nån propp haha

Mark skrev:
Hur har du gjort för att få en så bra/hög säkerhet?

Då gäller det bara att dom inte gör rassian just precis när du har datorn igång och du står i duschen.

Fast att stänga av den kan väl inte vara hela världen..."råka" dra nån propp haha

Du kan kryptera din diskar så dom MÅSTE man ha ett lösen för att se vad det finns på disken. Funkar inte att sätta in den i en annan dator heller. Bios lösenorde är lätt att komma förbi (bara att nollställa biosen) så det hjälper inte om dom kommer och beslagtar datorn. Kan rekomendera att kryptera diskarna om ni har en snabb uppkoppling och en hel del att dela ut (länk finns på andra eller första sidan i denna posten)

obs! Man måste formatera diskarna helt för att man ska kunna kryptera

didjik skrev:
Du kan kryptera din diskar så dom MÅSTE man ha ett lösen för att se vad det finns på disken. Funkar inte att sätta in den i en annan dator heller. Bios lösenorde är lätt att komma förbi (bara att nollställa biosen) så det hjälper inte om dom kommer och beslagtar datorn. Kan rekomendera att kryptera diskarna om ni har en snabb uppkoppling och en hel del att dela ut (länk finns på andra eller första sidan i denna posten)

obs! Man måste formatera diskarna helt för att man ska kunna kryptera
Låter kanon!

Fast om man blir tagen på bar gärning, så ser ju polisen direkt vad man har. Då är det ju inte säkert att man hinner stänga av datorn. Men sån otur ska man kanske inte räkna med :huvet

Mark skrev:
Låter kanon!

Fast om man blir tagen på bar gärning, så ser ju polisen direkt vad man har. Då är det ju inte säkert att man hinner stänga av datorn. Men sån otur ska man kanske inte räkna med :huvet

Är väl bara att kika i dörrögat innan du öppnar, de lär ju inte slå in dörren.

motardnisse skrev:
Du verkar söka efter ovänner här på SH, Grattis du gjort det nu! :tummenupp

Numera tillhör du skaran som blir ihågkommna för sina idiotiska inlägg!

Ironi i det du ha skrivit?=NEJ! :mad:

Vad kul att du tog åt dig, kom du inte in på polishögskolan?

Jag undrar en grejj... Varför loggar isp:erna information om vem som använt vilket ip vid en särskild tidpunkt? Har de nån slags skyldighet att göra det?

SFB skrev:
Vad kul att du tog åt dig, kom du inte in på polishögskolan?

Efter att ha kollat igenom några av dina inlägg så är du verkligen :kocko

Nej! har aldrig ens tänkt på att söka till polis har du?

Ingen kommer ta dig på allvar efter en del idiotiska inlägg du skrivit!

Ta en :fyllisar innan du blir ovän med alla här på SH

Bender skrev:
Jag undrar en grejj... Varför loggar isp:erna information om vem som använt vilket ip vid en särskild tidpunkt? Har de nån slags skyldighet att göra det?

För tex abuse skall kunna kolla vem som var inne då.
mao för trackaserier, hot, brott, mm

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...