Polisen är på hugget mot fildelare.

Fast det tar ju ett jäkla tag att radera ett par stora hårddiskar. Torde vara svårt att be polisen vänta med att komma in. Ska man göra en total radering typ Guttman radering eller vad det heter skrivs ju datan över 35 ggr och det tar en bra lång stund.

/O

Thundercat skrev:
Han fick besök av polisen efter att ha delat ut filer. Vet inte mer än så än.

Vet du nåt mer nu? Hade han en "omfattande" verksamhet? Bodde han ensam på adressen med det aktuella IP-numret?

/O

Alltid kul när de som jagas hittar ett sätt att trycka till de som jagar :)

Polaren som ingått i ett eller flera stora nätverk har fått flera bekanta "haffade" senaste tiden av den svenska polisen.

SFB skrev:
Kan man verkligen göra annonyma anmälningar? Tycker att polisen frågar en ganska utförligt vad man heter och sånt varje gång man ringer till dom och tjallar???

Jaså du...då vet jag vem jag INTE skall berätta mina mörka hemligheter för... :rolleyes:

Om man inte få dela ut filer och sånt. Vad har man då för anledning att ha så stora hårddiskar?????????????????

Vi få skylla på tillverkarna=)

SFB skrev:
Tycker att polisen frågar en ganska utförligt vad man heter och sånt varje gång man ringer till dom och tjallar???
Brukar du tjalla? Här är det bäst och hålla flabben ...... :confused:

SFB skrev:
Kan man verkligen göra annonyma anmälningar? Tycker att polisen frågar en ganska utförligt vad man heter och sånt varje gång man ringer till dom och tjallar???

Ehh, va? :va

Någon som såg på Nyhetsmorgon på TV4 imorse?
Jens Nylander - skaparen av Jens of Sweden, Johan(?) Birgersson - VD för Labs2, någon regissör, och den omtalade Henrik Pontén från APB var med.
Så kör dom med sina vanliga argument, "det är som att gå in i en affär och stjäla filmen". :3freak :kocko

Sen när nyhetsuppläsaren promotade för debatten så berättade han att "ladda ner filer på internet är olagligt", likdanat sa dom på Lilla Aktuellt. Okej, då är det bara att lägga ner hela internet eftersom det är olagligt att ladda hem filer. :tungan

Tjet skrev:
Någon som såg på Nyhetsmorgon på TV4 imorse?
Jens Nylander - skaparen av Jens of Sweden, Johan(?) Birgersson - VD för Labs2, någon regissör, och den omtalade Henrik Pontén från APB var med.
Så kör dom med sina vanliga argument, "det är som att gå in i en affär och stjäla filmen". :3freak :kocko

Sen när nyhetsuppläsaren promotade för debatten så berättade han att "ladda ner filer på internet är olagligt", likdanat sa dom på Lilla Aktuellt. Okej, då är det bara att lägga ner hela internet eftersom det är olagligt att ladda hem filer. :tungan

Regissören var väl Anders Nilsson som har gjort Noll tolrans, Livvakterna och Tredje vågen.

fanns nyligen en tråd om att APB hade gjort nån razzia och lyssnat av folk som delade ut filer från en privat hub.

Nu kan jag inte hitta den :(

Nån som vet var den är?

Pratade med en arbetskamrat och han sa att om man är på en privat hub så kan inte APB komma åt en. Men det är väl fel?! Snälla ge mig ltie mer kött mellan benen :)

Men fårlåt så satans mycket då :4skrika

Jag har alltid velat bli polis, men jag kom aldrig in på polishögskolan, så jag jobbar som väktare nu istället, har även jobbat som parkeringsvakt... Här fan är det ordning och reda! Ser jag ett brott så är det min skyldighet som medborgare att anmäla det till polisen, oavsett hur grovt brottet än är. Ja menar, det börjar ju alltid med dom små brotten...

:hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...