Polis-mc i krasch norr om Uppsala

Jobbar sthlms trafikpoliser även utanför sthlm? Bor i Täby, vet inte om vi har egna mc-snutar eller om det är folk från sthlm som patrullerar här ibland.
Jag ser ibland vår lokala mc-polis (folke, en trevlig prick förövrigt) här i sigtuna stå och stoppa bilar på hemmaplan trots att han jobbar i city.

Har civilpoliser lampor på cykeln?

---------------
Det är ju för fan självklart att polisen ska jaga moppeungarna, kanske inte om han skrämmer dom över gran canyon dock. Men ett vanligt bostadsområde är inte är inte så farligt. Det enda dom lär sig annars är att bete sig som svin för snuten skiter i det.

Det är ju knappast polisen som tvingar ungarna att fly??
Skulle jag haft en moppeunge som försöker dra från polisen, och jag fick reda på att polisen släppt honom, så skulle jag bli lika förbannad på polisen som på ungen. (Om det inte fanns uppenbar risk för 3e person)
Jag fattar inte tänket???

:mad:

En liten fråga bara....

Hur ska ungarna lära sig vad som är rätt och fel? :va Vad lär sig småbusarna om polisen låter de komma undan varje gång? :va Att det är okej att dra snuten för det händer ändå ingenting.
Visst det kan anses som ett grymt och hårt sätt att lära sig, men har man inte fått bättre uppfostran hemma än att man tror sig kunna göra sånt här då kanske det behövs en rejäl näsbränna för att man ska fatta rätt och fel?

Så bra, när din avkomma snattar i affären så är det lungt om hon får en teleskopbatong i nacken på väg därifrån? Hur ska hon annars veta vad som är rätt och fel?

Har civilpoliser lampor på cykeln?

---------------
Det är ju för fan självklart att polisen ska jaga moppeungarna, kanske inte om han skrämmer dom över gran canyon dock. Men ett vanligt bostadsområde är inte är inte så farligt. Det enda dom lär sig annars är att bete sig som svin för snuten skiter i det.

Det är ju knappast polisen som tvingar ungarna att fly??
Skulle jag haft en moppeunge som försöker dra från polisen, och jag fick reda på att polisen släppt honom, så skulle jag bli lika förbannad på polisen som på ungen. (Om det inte fanns uppenbar risk för 3e person)
Jag fattar inte tänket???

:mad:

Det är ju klart att du inte fattar någon ting !!!!

Du är ju fullständigt väck i pallet din skevrot!!!!!!!:arsele

Det är ju klart att du inte fattar någon ting !!!!

Du är ju fullständigt väck i pallet din skevrot!!!!!!!:arsele

Jaha? Blev inte så mycket klarare nu heller :va

Edit: Efter att läst ditt tidigare inlägg igen, du tror väll inte på allvar att polisen kan "ha en dialog" med moppeungar och tro att dom ska köra långsammare om dom inte åker dit någon gång?

Last edited:
good police work!

hade det vare min lillebror på enduron så hade nog inte den konstapeln haft ett bra liv sen...:mad: :mad:

kom ihåg två saker från moppetiden...

1: polaren skjutsar sin kompis på en trimmad honda MT5...en civil-mc åker upp brevid honom i 60 km/H...sen utan att ha försökt stoppa honom med blå-ljus eller nåt annat så åker polaren på en välriktad spark såahn drar ikull...

polaren fick en utskällning och blev sedan släppt...hans mor blev minst sagt förbannad och ringer upp polis-chefen.....1 timme senare ringer mc-polisen och ber om ursäkt...

2: en polare får snutbil efter sig på sin trimmade yamaha FS1 ...han drar på en cykelbana...snutbilen genskjuter honom över gräsmattan...och kör över honom..

snuten nekar till att ha kolliderat med honom trots att fronten på bilen e kvaddad...moppen ramsne...

som sagt....vissa harry haffa borde det vara skottpengar på...

Jag och en polare var ute och cyklade, var på väg till krogen och hade druckit några öl. Det får man inte göra.
Hur som helst, polaren och jag cyklar mot rött, det var inte ens en korsning utan ett övergångställe.
Just då kommer en polisbil, prejar polaren mot trottoarkanten så att han ramlar, går ur bilen, polaren tar upp sin cykel och drar. Då kastar polisen sin batong efter honom, sen kör dom efter honom med sin bil, en civilpolisbil kommer också och det slutar med att civilpolisenbilen frontar med polaren så han slår axeln urled och framhjulet blir som en åtta.

Det här var mitt inne i stockholm city en lördagkväll för 2 år sedan. Man tycker väl att det borde finnas bättre saker för polisen att pyssla med. Men jag tror att poliser i största allmänhet är som alla andra dvs ganska lata och om man kan hålla på och trakasera "normala" människor, som annars jobbar och försöker sköta sig under hela sitt skift så har dom ju klarat sig utan att behöva stöta på varken pundare eller andra obehagliga typer.

Anta att dom letade efter en nån som passade in på beskrivnigen av min polare men det gjorde dom inte. Enligt polisen på plats så berodde deras agerande bara på "rökörningen".

Hade både en trimmad moppe och en cross när jag var yngre. Blivit jagad av polisen på båda men dock aldrig blivit prejad. Jag tycker då att det är helt fel att preja av någon. När jag får barn vet jag inte vad jag skulle ta mig till om en polis jagade han eller hon så att dom krockade och skadade sig eller dog. Oavsett om det var på en cykel, moppe, cross eller en hayabusa turbo! Skulle jag se det så skulle jag rammat polisen i sidan för allt i världen oavsett vad jag hade för fordon. Detta gäller för övrigt alla mina familjemedlemmar.

han slår axeln urled och framhjulet blir som en åtta.

hans förseelse verkar inte riktigt stå i relation till deras insats, är du säker på att han inte hade rånat banken precis, 2 ton mot 30 kg cykel..., hade jag varit polis hade jag garvat och sprungit ikapp honom på något lämpligt ställe. :D

Det finns många poliser som tror att de e actionhjältar och lever i en film. Tur att det inte var min son som körde crossen för då hade den polisen inte klarat sig ut från sjukhuset. Sen att gemföra en 15:årig som har tydligen kört den sträckan ganska ofta, till träning och sen hem mot en som snor en mc och är full ja då är man inte äldre en 14 själv.

Så bra, när din avkomma snattar i affären så är det lungt om hon får en teleskopbatong i nacken på väg därifrån? Hur ska hon annars veta vad som är rätt och fel?

En individ som är korrekt skolad i vänsterretorik börjar alltid sin argumentation med ett personligt angrepp.

Man kan inte jämföra päron och äpplen, att bli tillsagd av en polis eller bötfälld är inte samma sak som att bli nerslagen.

till kriminalinspektören

[driver du med mej! om ni poliser kan fatta att de inte hjälper o spela bror duktig! ni blir inte hjältar! säger vad jag gjort fel så ä d ok o ingen jävla predikning o hur länge ni vart snutar o spela nåt enligt min mening så kan jag inte förstå hur man vill säga till folk hur man ska göra o inte göra! men de e var o upp till var o en! hur fan kan du försvara att man prejar en kille på cross på väg hem! dessutom en civilare soim inte är i tjänst! han ska fullkomligt skita i vad grabben gör! han e ju fan inte i tjänst! jag e så jävla trött på idioter som blir snutar! som inte bara kan fatta vanlig jargong! de e så d funkar ! å landet! men visst! vad fan gjorde han så jävligt att bli sparkad ner i diket! ni jobbar på fel sätt! de e konstigt att ni inte fattar ! tiderna förändras!

En liten fråga bara....

Hur ska ungarna lära sig vad som är rätt och fel? :va Vad lär sig småbusarna om polisen låter de komma undan varje gång? :va Att det är okej att dra snuten för det händer ändå ingenting.
Visst det kan anses som ett grymt och hårt sätt att lära sig, men har man inte fått bättre uppfostran hemma än att man tror sig kunna göra sånt här då kanske det behövs en rejäl näsbränna för att man ska fatta rätt och fel?

Ja du, alla vet dom nog att det är fel, men ingen har lärt vilka konsekvenser det får. Det är sånna som du (förälder) som har det största ansvaret där :D .
Jag skyller all min civila olydnad på mina föräldrar :yoparty

klart som fan snuten ska preja grabben?????????(skämt) han hade ju enligt nån trafik polis en superhoj som de stod i tidningen.......snuten alltså......kanske va nån ny prototyp bmw he he....fick blåljus vid västertorp 1 gång drog dom till essingen där de var kaos....fick en känsla av att dom ville krascha mig...när jag inte kunde svischa mellan bilarna pga av en olycka längre fram så ja lovar att den där jävla fronten va inte mer än 1 än 2-3 meter bakom kutsen i ibland 70 knyck....va inte så lätt den här dan att sick sacka mellan bilarna......ok ja bröt lagen vilket ja absolut skiter iiii vilket fall som helst ja klagar inte över deras sätt men de hade gjort ont ifall ja hade fått panik bromsa.....no pain no gain......polisen i norrköping har ibland problem, eftersom dom inte kan se nått brott så får man hitta på nåt typ även om bar är ute o cruisar...man kan ju ha typ slicks på...

Jag uppfostrar mina barn och lär de skilja på rätt och fel. :tummenupp

Ja du, alla vet dom nog att det är fel, men ingen har lärt vilka konsekvenser det får. Det är sånna som du (förälder) som har det största ansvaret där :D .
Jag skyller all min civila olydnad på mina föräldrar :yoparty

Självklart bär föräldrarna här ett stort ansvar. Som jag sa tidigare, jag uppfostrar mina barn och lär de tidigt att skilja på rätt och fel och att gör man fel får man för det första stå upp för vad man har gjort, för det andra ta konsekvenserna för det man har gjort.
Felet är att det finns för många curlingföräldrar därute nu som sopar banan framför sina barn hela tiden. Ungarna glider genom livet på en räkmacka och lär sig inte egenansvar.
Å nu säger jag inte att man med den hårda piskan eller magliten ska slå in detta vardagliga hyfs utan börjar man uppfostra sina barn redan från början går detta att genomföra med kärlek hela vägen.... :tummenupp

näsbränna? jo det hade väl varit en rejäl näsbränna för pojken om han gått in i träden vid diket...:va :va

att preja av nån av vägen borde väl jämnställas med dråp-försök..

man kan ju inte riskera livet på nån för trafikbrott..

Men jag vill inte riskera mitt liv för att någon livsfarlig unge är ute med sin hoj heller..... :va

Hur skulle polismannen ha agerat för att få stopp på vansinnesfärden då?? :va Bara undrar hur "allvetarna" på SH skulle göra om de varit i polismannens skor då.... :va

Last edited:
Hur skulle polismannen ha agerat för att få stopp på vansinnesfärden då??

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl
Måste gått över 300 lätt :rolleyes:

Typ följa efter 15 årningen tills han stanade och givit honom böter samt kört hem honom i polisbil och prtatat med hans föräldrar.

Om nu femtonåringen vore en 40 åring som körde en stulen hoj och blev rammad. Hur skulle ni då ställa er till detta?

Ja du, om denna civilpolis som i det aktuella läget var just civil kunde göra den bedömningen som du beskriver skulle jag inte säga så mycket om det!
Men kan nästan säga att han då förtjänade det...

MEN nu var det inte så och det gör att hans handlande var rent idiotiskt! Skulle vilja höra "polisens" kommentar om grabben lindade kroppen runt trädet

Men jag vill inte riskera mitt liv för att någon livsfarlig unge är ute med sin hoj heller..... :va

Hur skulle polismannen ha agerat för att få stopp på vansinnesfärden då?? :va Bara undrar hur "allvetarna" på SH skulle göra om de varit i polismannens skor då.... :va

På vilket sätt riskerar du ditt liv när en kille är på väg hem med crollen:va

Last edited:
Trafikpoliser förenen eder, satsa på det stora hotet; Droger, fylla och annat löst folk. "Insats i relation till brott" Ja int fasen är en moppepojke 1/100 så farlig som ett fyllo vid ratten. Gör om, gör rätt!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman