Magoo
Streetfucker
Allt e ju relativt...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag ser ibland vår lokala mc-polis (folke, en trevlig prick förövrigt) här i sigtuna stå och stoppa bilar på hemmaplan trots att han jobbar i city.Jobbar sthlms trafikpoliser även utanför sthlm? Bor i Täby, vet inte om vi har egna mc-snutar eller om det är folk från sthlm som patrullerar här ibland.
En liten fråga bara....
Hur ska ungarna lära sig vad som är rätt och fel?Vad lär sig småbusarna om polisen låter de komma undan varje gång?
Att det är okej att dra snuten för det händer ändå ingenting.
Visst det kan anses som ett grymt och hårt sätt att lära sig, men har man inte fått bättre uppfostran hemma än att man tror sig kunna göra sånt här då kanske det behövs en rejäl näsbränna för att man ska fatta rätt och fel?
Har civilpoliser lampor på cykeln?
---------------
Det är ju för fan självklart att polisen ska jaga moppeungarna, kanske inte om han skrämmer dom över gran canyon dock. Men ett vanligt bostadsområde är inte är inte så farligt. Det enda dom lär sig annars är att bete sig som svin för snuten skiter i det.
Det är ju knappast polisen som tvingar ungarna att fly??
Skulle jag haft en moppeunge som försöker dra från polisen, och jag fick reda på att polisen släppt honom, så skulle jag bli lika förbannad på polisen som på ungen. (Om det inte fanns uppenbar risk för 3e person)
Jag fattar inte tänket???
![]()
Det är ju klart att du inte fattar någon ting !!!!
Du är ju fullständigt väck i pallet din skevrot!!!!!!!![]()
good police work!
hade det vare min lillebror på enduron så hade nog inte den konstapeln haft ett bra liv sen...![]()
![]()
kom ihåg två saker från moppetiden...
1: polaren skjutsar sin kompis på en trimmad honda MT5...en civil-mc åker upp brevid honom i 60 km/H...sen utan att ha försökt stoppa honom med blå-ljus eller nåt annat så åker polaren på en välriktad spark såahn drar ikull...
polaren fick en utskällning och blev sedan släppt...hans mor blev minst sagt förbannad och ringer upp polis-chefen.....1 timme senare ringer mc-polisen och ber om ursäkt...
2: en polare får snutbil efter sig på sin trimmade yamaha FS1 ...han drar på en cykelbana...snutbilen genskjuter honom över gräsmattan...och kör över honom..
snuten nekar till att ha kolliderat med honom trots att fronten på bilen e kvaddad...moppen ramsne...
som sagt....vissa harry haffa borde det vara skottpengar på...
han slår axeln urled och framhjulet blir som en åtta.
Så bra, när din avkomma snattar i affären så är det lungt om hon får en teleskopbatong i nacken på väg därifrån? Hur ska hon annars veta vad som är rätt och fel?
En liten fråga bara....
Hur ska ungarna lära sig vad som är rätt och fel?Vad lär sig småbusarna om polisen låter de komma undan varje gång?
Att det är okej att dra snuten för det händer ändå ingenting.
Visst det kan anses som ett grymt och hårt sätt att lära sig, men har man inte fått bättre uppfostran hemma än att man tror sig kunna göra sånt här då kanske det behövs en rejäl näsbränna för att man ska fatta rätt och fel?
Så bra, när din avkomma snattar i affären så är det lungt om hon får en teleskopbatong i nacken på väg därifrån? Hur ska hon annars veta vad som är rätt och fel?
Ja du, alla vet dom nog att det är fel, men ingen har lärt vilka konsekvenser det får. Det är sånna som du (förälder) som har det största ansvaret där.
Jag skyller all min civila olydnad på mina föräldrar![]()
näsbränna? jo det hade väl varit en rejäl näsbränna för pojken om han gått in i träden vid diket...![]()
![]()
att preja av nån av vägen borde väl jämnställas med dråp-försök..
man kan ju inte riskera livet på nån för trafikbrott..
Hur skulle polismannen ha agerat för att få stopp på vansinnesfärden då??
dumt av 15åringen... men man hade inte så bra omdömme då...
ännu dummare av konstapeln som hettsar en ung förare, borde ju ha insett att han inte stannar utan att vurpa.
Om nu femtonåringen vore en 40 åring som körde en stulen hoj och blev rammad. Hur skulle ni då ställa er till detta?
Men jag vill inte riskera mitt liv för att någon livsfarlig unge är ute med sin hoj heller.....![]()
Hur skulle polismannen ha agerat för att få stopp på vansinnesfärden då??Bara undrar hur "allvetarna" på SH skulle göra om de varit i polismannens skor då....
![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT