Jag har prenumererat på bike i säkert 10 år, men la av för ett par år sedan.
Anledningen till det var att jag tyckte att jag läst precis allting förut. Det kändes som det var samma gamla test år efter år. Som att man gjorde årets alla tidningar efter en mall från förra året....
Sen kände jag också att det var ett evigt testande av t.ex 1000 kubikare. Det var årets 1000cc, sen var det MasterBike (som iofs är en rätt kul grej, sen var det test mellan alla 1000cc radfyror... Sen skulle man testa årets radfyra 1000cc mot årets twin 1000cc. Ibland kändes det som man testat R1'an i 10 nummer av 12...
Det jag saknar i en tidning som t.ex Bike (finns ju fler) är mera ingående och djuplodande reportage. Riktigt grotta in sig i teknikporr och dom olika lösningarna på moderna cyklar idag. Att låta någon som provkör hojen för 100:e gången säga att accelerationen är bra ut ur böjarna, eller att bromsarna tar riktigt bra, känns inte så givande....
Som nån skrev ovan. Lite "så här gör man" reportage tror jag många uppskattar också...
Utöver mekande, så lite grunder för körning också. "Så här blir du snabbare på banan" Bromsteknik, spårval, osv... Lite Keith Code stuk. Det tror jag många banåkare skulle uppskatta
Sen så är det ett stooooort hål när det kommer till racing i alla MC tidningar, både nationell och internationell racing. Och då menar jag inte bara resultat, och små noticer som det varit på nån sida typ "racebike". Typ "Stoner vann på Philip Islan" sen är det 10 rader om det...
Resultaten i sig är rätt ointressant när det kommer till en tryckt tidning eftersom man (om man är intresserad) antingen redan sett racet (live eller på TV), eller kollat resultaten på nätet.
Nej, jag vill ha reportage, intervjuer, mera teknikporr. Gör stora reportage om våra svenska förare, både internationella (Gull, Backlund mfl.) och dom som kör t.ex PRO Superbike.. Skapa fix-stjärnor.... Om man läst reportage och intervjuer med förarna i t.ex PRO Superbike, så är det garanterat roligare att se racen live sen, när man vet vem det är som sitter på hojen....
Tror det är bra att "hänga på" det nu när det kommer bli direktsänd TV med SuperPole och grejer...
Gör reportage från en SM tävling eller B-race, nåt "racingens bakgård", så folk får se hur det är att tävla i RR t.ex. Intervjua dom som kan mycket om racing och teknik, som varit med länge (Typ Anders, Nordgren mfl.), och låt det ta ett par sidor i tidningen, inte klämmas in på nån halvsida...
Detta skapar ett större intresse för racingen bland hojåkarna, och skulle garanterat få mig att börja prenumerera igen...
Kort sagt: Mera racing, mera djuplodande artiklar och reportage, och mindre upprepningar....
Edit: Bra initiativ förresten, att fråga vad folk vill ha...