Plus i kanten till SBP.

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Ringde just nu och skulle beställa tid för besiktning till min hoj. Hade inga som helst förhoppningar att få en tid denna vecka och hojen har lite småpyssel kvar innan den går igenom men det är ju lika bra att vara ute i god tid.

Konversationen gick ungefär såhär:

- Ja tjena. Jag skulle vilja besikta min hoj.
- Jaha, vad trevligt. Vart vill du besikta den (central bokning för hela Sverige)
- Göteborg.
- Imorgon 08:40, Tagene, blir det bra?

WHOOSH!!!!!!
Här var det snabba bananer!

Jag har lite struliga arbetstider och nästintill ingen möjlighet att ta ledigt så det var bara att hugga den tiden för den passar mitt schema och se glad ut.

Nu vet jag att jag kommer att åka ombesikting på däcken, ljudet och bromsljus bak (kontakten har gett sig) men det struntar jag fullständigt i. Tar hellre en ombesiktning och får någon veckas längre säsong än sitter och tittar på hojen ut genom fönstret i väntan på en tid lite längre fram.

Bara att gratta ut å åka såhär den 28 juni är väl inte en dag för tidigt hoppas allt lirar på sbp.
Om det inte gör det så ha en flaska whiskey redo ifall mr besikningsman ser törstig ut gör han inte det så brukar ett par hundra göra susen :tummenupp

Mookie skrev:
Nu vet jag att jag kommer att åka ombesikting på däcken, ljudet och bromsljus bak

... men fixa ljudet snarast efter det - den låter för jävligt så ingen vill ju hojja ihop med dig :D

Mi-Ni skrev:
... men fixa ljudet snarast efter det - den låter för jävligt så ingen vill ju hojja ihop med dig :D

Japp, letar slip-on som passar min plånbok med ljus och lykta. sedan ska jag överösta er alla!

BRRRRRRRRRRRRRRRRRRAAAAAAAAAAAAAAAP.

Vad fan har du ljus och lykta på plånboken för? :confused: :banana

Sorry, ska inte lägga mig i mer. :3freak

Mookie skrev:
Japp, letar slip-on som passar min plånbok med ljus och lykta. sedan ska jag överösta er alla!

fan vad gött o se dig på vägarna snart :tummenupp
om du nu skulle behöva ett slipon genom bes. så kan du låna min orginalare om du nu får på den :tummenupp

Mookie skrev:

Se bara till att hålla dig på vägarna sen, och sluta utforska den svenska naturen på så nära håll med full mundering på!

Skorpan skrev:
fan vad gött o se dig på vägarna snart :tummenupp
om du nu skulle behöva ett slipon genom bes. så kan du låna min orginalare om du nu får på den :tummenupp

Tack för erbjudandet men orginal har jag redan. Det är brötrör som saknas. :gnissla

Sanoj skrev:
Se bara till att hålla dig på vägarna sen, och sluta utforska den svenska naturen på så nära håll med full mundering på!

Ska prova med det denna sommaren så får vi se om det går.

besiktat och klart f´resten. Här ska köras hoj. :banana

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...