Plötsligt så händer det...

anja skrev:
dom jävla nötterna skulle ju kunna ta och fundera på hur lång tid det tar att köra till/från rörken om man skulle köra som dom vill. :dummer

jag är fortfarande grymt tacksam han med blå cagiva (eller hur det nu var) för att han räddade mitt körkort i somras genom att plötsligt börja köra sakta. och tack till dom som helljusblinkade så att han saktade ner.

anneli, jag följer gärna med dig till tierp och hejar om du vill. och bjuder på lunch eller nåt.
Att polisen hade kontroller i anslutning till Rörkenmåndagarna är kanske inte så konstigt som många verkar tycka.
Kör ett hundratal sporthojar vårdslöst i hög fart regelbundet varje vecka förbi samma ställe kan man ju fundera på vilka som egentligen förtjänar benämningen "jävla nötter".. Att det ofta är kontroller i samband med motorevenemang kan ju inte vara överraskande för någon med lite sunt förnuft?
Polisen hade sina kontroller där och då för att de fått MÅNGA klagomål på vår framfart. Vi får vad vi förtjänar.

Edit: Det är nog Beelsebub du ska tacka för ditt körkort isf. Han kör en blå Raptor och var ofta på Rörken.

hey darling, det kommer gå bra :)

polisen är GAY och har inte mätt dig, det kommer aldrig gå egenom...

Ugluk skrev:
Polisen hade sina kontroller där och då för att de fått MÅNGA klagomål på vår framfart. Vi får vad vi förtjänar.
Inte för att jag var med men jag tror nog inte Anneli förtjänar det. Däremot hennes manliga kompisar som låg före och stack ifrån henne. Fast jag var ju som sagt inte med så har jag fel vill jag inte reta upp nån.

Anneli, jag tror det går bra. Gör som Liwa säger, låter vettigt.

Mille-R skrev:
Inte för att jag var med men jag tror nog inte Anneli förtjänar det. Däremot hennes manliga kompisar som låg före och stack ifrån henne. Fast jag var ju som sagt inte med så har jag fel vill jag inte reta upp nån.

Anneli, jag tror det går bra. Gör som Liwa säger, låter vettigt.
Min quote var på Anjas inlägg, inte Annelis.

landen skrev:
Ok jag bor i Trallalalandet men jag förstår fortfarande ingenting, detta efter att ha analyserat tråden två gånger. Kan ingen förenkla det hela lite?

Äsch, läs om läs rätt och låt bli att analysera så ska du se att bitarna faller på plats. OBS! Det kan finnas vissa uns av ironi.. :rolleyes: :7peta :D

Anneli du borde kanske skriva vad polisen påstår att du har gjort.
Alltså hur fort säger de att du körde?
Sen så kan man utan problem köra ganska fort rakt fram utan att kunna köra.
Förstagången jag körde hoj hade jag 220km/h på 50 väg när jag fick prova en polares R1a.
Det finns massvis med människor som kör sam fan med sina R1or och Gixxer 1000 på rakarna på sveriges banor fast de sedan nästan stannar innan kurvorna.

Tommy skrev:
Anneli du borde kanske skriva vad polisen påstår att du har gjort.
Alltså hur fort säger de att du körde?

...det påstås att jag kört typ 55km/h över hastighetsbegränsningen utanför tätbebyggt område... :notme

Tommy skrev:
Det finns massvis med människor som kör sam fan med sina R1or och Gixxer 1000 på rakarna på sveriges banor fast de sedan nästan stannar innan kurvorna.
Passa dig, nu får du rejvis på dig.

Har varit i typ samma läge som dig Anneli, men dock klarar jag mig utan böter eller något annat.

Vi var ett helt gäng från PMC på väg till Lunda för leka lite. Sista biten in till flygrakan står Polisen. Jag ligger för tillfället sist av gänget. Vi var ca 6 st.

Alla blåste förbi polisen då dom inte hann med. Men gissa vem som stoppade
Jepp. Mig. Till saken hörde att jag för en gång skull höll laglig fart. Vilket dom fick med på lasern, men fan vilken utskällning jag fick för alla dom andra som blåst förbi.

Försökte säga till blåbäret att han inte skulle ta det med mig utan med dom.
Det var FEL. Jag skulle allt meddela dom andra ansåg han. Jag tillhörde dom och jag kör som skit och bla bla bla.

När jag trodde han lugnat sig och jag skulle få åka så drar han fram nykterhetskontroll och jag får blåsa. Eftesom jag nyligen då legat sjuk med bland annat lunginflamation så var jag lite klen i att blåsa. Då fick jag skäll för det med.

Sen fick jag åka men först efter utskällning för att dom andra kört för fort, för jävligt med mera.

Så man kan säga att ibland får den som förtjänar det minst skiten. Vilket du fått i detta fall med tydligen.

Lycka till nu tjejen

P.S Kan väl säga att på den tiden då det här hände så skratta dom som var med på turen från PMC åt det hela och tyckte att det var fel att jag fick skulden.

Anneli körde för fort och åkte fast. Svårt? Hon tyckte att hon skulle kört fortare för då hade hon kunnat köra ifrån snuten.

Emmi skrev:
Anneli körde för fort och åkte fast. Svårt? Hon tyckte att hon skulle kört fortare för då hade hon kunnat köra ifrån snuten.

Kanske var svårt för mig duvet, aja trevligt att nån redde ut saker och ting för mig.

McRae skrev:
så då ska jag också fortfarande vara lite skraj...
i november blev jag tagen efter att nästan blivit provocerad att köra för fort på en 50 väg... dom låg i röven på mig, längre fram skulle en bil svänga vänster, så jag drog upp den till ung. 100 :rolleyes:
men dom skrev 80 i och med att det bara var en civil bil...
samma sak: dom skrev upp i ett anteckningsblock regnr mm
men jag skrev aldrig under nåt!
tur att jag erkände till 80, då kan dom inte ta kortet i.a.f
31 lr över!!!

Hmmm... jag skulle nog vara lite nervös då med tanke på att det räcker med 20 km/h för fort på 30 och 50 väg för att bli av med kortet...

fireblade skrev:
Hmmm... jag skulle nog vara lite nervös då med tanke på att det räcker med 20 km/h för fort på 30 och 50 väg för att bli av med kortet...

Återkallelsemall:

På väg med hastighetsbegränsningen 50 km/h 75-80 Varning Förutsatt att man inte fått varning eller haft körkortet återkallat inom en tvåårsperiod från den nya förseelsen.
81-90 2 mån Varning vid "särskilda skäl".
91-100 3 mån
101-110 4 mån
111-120 5 mån
121-130 6 mån

På väg med hastighetsbegränsningen 70 km/h 95-100 Varning Förutsatt att man inte fått varning eller haft körkortet återkallat inom en tvåårsperiod från den nya förseelsen.
101-110 2 mån Varning vid "särskilda skäl".
111-120 3 mån
121-130 4 mån :skrämd
131-140 5 mån
141-150 6 mån
151-160 8 mån

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...