Plötsligt så händer det...

Slappna av jag får också en klump imagen när det dimper ned ett brev typ från polisen eller skattemyndigheten. Men då intalar jag meg bara att jag inte gjort någont dumt på länge och således inte har någonting att orora mig för, och genast är jag tillbaka till mitt vanlig nirvana-liknande tillstånd.

yonsson skrev:
Kanske borde göra en poll om vilka som inte fattar och vilka som tror att hon försökte smita, men att det enligt henne gick för långsamt eftersom hon blev stoppad.

Sen kan man ju fråga sig vad det är för pucko-poliser som inte tar kortet från försöks-smitarna som dom för en gångs skull lyckas stanna.
Om det nu var så det gick till.

Och om du nu blev stoppad för att det verkligen gick för långsamt så:
Vad jag vet så är det minst 30km/h på motorväg, annars borde det ju vara lugnt.

man kan lätt utläsa att hon blev stoppad för att det gick för fort, hon menade nog bara tat hon körde för sakta för att köra ifrån polisen.
Hon kanske var sist i en hel hög med hojar som körde adeles för fort helt enkelt, de plockade nästan nån eller ett par i veckan när det hade körts race här i faggorna och hela sporthojshögen blåste hem till stan igen.

Silwer skrev:
man kan lätt utläsa att hon blev stoppad för att det gick för fort, hon menade nog bara tat hon körde för sakta för att köra ifrån polisen.
Hon kanske var sist i en hel hög med hojar som körde adeles för fort helt enkelt, de plockade nästan nån eller ett par i veckan när det hade körts race här i faggorna och hela sporthojshögen blåste hem till stan igen.

dom jävla nötterna skulle ju kunna ta och fundera på hur lång tid det tar att köra till/från rörken om man skulle köra som dom vill. :dummer

jag är fortfarande grymt tacksam han med blå cagiva (eller hur det nu var) för att han räddade mitt körkort i somras genom att plötsligt börja köra sakta. och tack till dom som helljusblinkade så att han saktade ner.

anneli, jag följer gärna med dig till tierp och hejar om du vill. och bjuder på lunch eller nåt.

anja skrev:
dom jävla nötterna skulle ju kunna ta och fundera på hur lång tid det tar att köra till/från rörken om man skulle köra som dom vill. :dummer

jag är fortfarande grymt tacksam han med blå cagiva (eller hur det nu var) för att han räddade mitt körkort i somras genom att plötsligt börja köra sakta. och tack till dom som helljusblinkade så att han saktade ner.

anneli, jag följer gärna med dig till tierp och hejar om du vill. och bjuder på lunch eller nåt.

jo, men de passar på att inkassera lite pengar till staten.

Det var iaf livsfarligt att köra fort de kvällarna de stod alltid och passade.

Tja, skulle väl tippa på att man sparar in runt 5 minuter på att köra som fan mot att köra exakt lagligt. Ganska enormt mycket tid :brinnerup

Anneli: :krama :krama :krama Jag vet hur det känns, men vad ska man göra? Man kan ju bara bli grinig på sig själv.

yonsson skrev:
Kanske borde göra en poll om vilka som inte fattar och vilka som tror att hon försökte smita, men att det enligt henne gick för långsamt eftersom hon blev stoppad.

Sen kan man ju fråga sig vad det är för pucko-poliser som inte tar kortet från försöks-smitarna som dom för en gångs skull lyckas stanna.
Om det nu var så det gick till.

Och om du nu blev stoppad för att det verkligen gick för långsamt så:
Vad jag vet så är det minst 30km/h på motorväg, annars borde det ju vara lugnt.

Så här är det. Jag är nybliven motorcyklissa(22/7-03). När jag kör själv tycker jag det är läskigt när det svänger. För att kunna köra fort bör man kunna svänga. Och för att kunna köra ifrån polisen bör man kunna köra fort. Jag skulle med andra ord vara död om jag ens försökte. :3freak

Dagen D färdades vi i grupp och jag blev lite efter, vilket resulterade i att jag blev stoppad av två poliser som var på annan utryckning och från början till slut skrämde upp mig rejält. Det kändes lite som att de var GLADA över att de kunde stoppa en motorcyklist. Tror bara jag hade otur i oturen att det blev mig... och nej, det hjälpte inte till att jag var tjej(tyvärr :tuttar ). Enda skillnaden var att de slutade skrika åt mig när jag tog av mig hjälmen.. :rolleyes:

Otur!

Men direkt efter att det inträffade så tyckte jag att du sa att inte hade skrivit på något, dom tog inte kortet på plats, hmm... Neka till att ha kört jättefort, kanke bara lite då men inte så fort att lappen ryker. Ifrågasätt exakt var du enligt deras uppgift körde hur fort. Det kan finnas luckor som är till din fördel. Be att få se rapporten och säg inte onödigt mycket. Du behöver ju inte förklara hur det gick till, det måste däremot de göra. Neka till allt som inte finns bevisat med mer än deras utsago.

Men, det kan ju finnas en video. I så fall... Ja, ja det borde ju stå i rapporten om det finns någon.

Lycka till!

/Dea

P.S Även om det är surt att bli av med lappen ett tag så lär du ju inte bli av med alla bokstäver. Så vårdslöst kan du inte ha kört med tanke på hur vi som låg framför... :rolleyes:

Dea skrev:
Otur!

Men direkt efter att det inträffade så tyckte jag att du sa att inte hade skrivit på något, dom tog inte kortet på plats, hmm...

...så lär du ju inte bli av med alla bokstäver. Så vårdslöst kan du inte ha kört med tanke på hur vi som låg framför... :rolleyes:

Nä de hade VÄLDIGT bråttom, och var märkbart irriterade, hann ju inte ens svara på mina frågor. de skrev av mitt pers.nr i ett block, sprang runt hojen o kollade regnr, gapade om att jag minsann skulle få höra om det här, fräste åt mig när jag började fråga saker, påpekande att de inte hade tid. Och VIPS så for de iväg med blåljusen på innan ja visste ordet av. :3freak

Jag hoppas verkligen att jag får behålla mina behörigheter, skulle aldrig ha råd att ta om dom.. :näsblod

Anneli skrev:
Nä de hade VÄLDIGT bråttom, och var märkbart irriterade, hann ju inte ens svara på mina frågor. de skrev av mitt pers.nr i ett block, sprang runt hojen o kollade regnr, gapade om att jag minsann skulle få höra om det här, fräste åt mig när jag började fråga saker, påpekande att de inte hade tid. Och VIPS så for de iväg med blåljusen på innan ja visste ordet av. :3freak

Jag hoppas verkligen att jag får behålla mina behörigheter, skulle aldrig ha råd att ta om dom.. :näsblod

Har du prövotid och jäkelskap?

Anneli skrev:
Så här är det. Jag är nybliven motorcyklissa(22/7-03). När jag kör själv tycker jag det är läskigt när det svänger. För att kunna köra fort bör man kunna svänga. Och för att kunna köra ifrån polisen bör man kunna köra fort. Jag skulle med andra ord vara död om jag ens försökte. :3freak

Kunde du inte knäppt upp skinstället och visat brösten för konstaplen, det funkar ju alltid på film?(i alla fall i porrfilmer, och dom är väl tänkta att skilldra verkligheten :rolleyes: )

P.s Glömde att att alla trafikpoliser är hastighetsbegränsningssexuella och förökar sig igenom delning, så det hade nog inte funkat i alla fall?

oFFkeFF skrev:
Har du prövotid och jäkelskap?

Nä de betvivlar jag starkt, de har man väl bara när man tar kk första gången?eller?.. Jag har alla behörigheter :banana så prövotiden hade jag nog när jag tog bokstav B... :va

Anneli skrev:
Nä de betvivlar jag starkt, de har man väl bara när man tar kk första gången?eller?.. Jag har alla behörigheter :banana så prövotiden hade jag nog när jag tog bokstav B... :va

Aha, men då blir du ju inte av med några behörigheter iaf.
Det sura med mckort är att lappen lätt hänger löst. förhoppningsvis inte mer än någon månad eller två?

oFFkeFF skrev:
Aha, men då blir du ju inte av med några behörigheter iaf.
Det sura med mckort är att lappen lätt hänger löst. förhoppningsvis inte mer än någon månad eller två?

SEX månader skrämde nån precis upp mig med.. :eek:

så då ska jag också fortfarande vara lite skraj...
i november blev jag tagen efter att nästan blivit provocerad att köra för fort på en 50 väg... dom låg i röven på mig, längre fram skulle en bil svänga vänster, så jag drog upp den till ung. 100 :rolleyes:
men dom skrev 80 i och med att det bara var en civil bil...
samma sak: dom skrev upp i ett anteckningsblock regnr mm
men jag skrev aldrig under nåt!
tur att jag erkände till 80, då kan dom inte ta kortet i.a.f
31 lr över!!!

De tlåter som poliserna inte skötte sig riktigt tycker Jag. Jag tror du kan förklara siruationen bättre än de och Jag tycker du ska trycka på att de var stressade och inte du! Lycka till.

Ok jag bor i Trallalalandet men jag förstår fortfarande ingenting, detta efter att ha analyserat tråden två gånger. Kan ingen förenkla det hela lite?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT