Plötsligt så händer det...

Gör som jag sa... ner på knän o berätta att förlorara körkortet skulle ge dig stora problem.

kram!

Begär kopia på hela rapporten dom skrivit på händelsen. Den ska du ha rätt till.

Be om kalibreringsprotokoll på deras bil eftersom det var mätning från deras bil vad jag förstått. Se till att det intyget stämmer med den bil dessa poliser körde denna dag.

Stå på dig. Samt be din arbetsgivare skriva intyg om att du behöver bilen i jobbet, att det är ett krav för få fast anställning.

Kramisar till dig

De eller förklara att förlora kortet kan ge DOM stora problem... "Ursäkta vad heter du konstapel och vart bor du?" :D

Mattias skrev:
På vilket sätt är det otur att bli av med körkortet? :FU
Kall, elak, cynisk, rå, vulgär men du har rätt, kör man för fort så blir man tagen förr eller senare, har man tur klarar man sig många år innan man ertappas.

Hoppas det löser sig Annelie, utan KK är inget kul :(

Den största kramen får du här: KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!!

Surt Anneli, har du prövotid också eller har du iallafall turen att ha ett normalt körkort? Kram på dej!

Emmi skrev:
Surt Anneli, har du prövotid också eller har du iallafall turen att ha ett normalt körkort? Kram på dej!

bah, anneli har ingen prövotid. och hon har ALLA bokstäver på körkortet!

anja skrev:
bah, anneli har ingen prövotid. och hon har ALLA bokstäver på körkortet!

Det är garanterat ingen fördel i detta fall.
Som yrkesförare anses det att man skall vara ett föredöme, så rent bedömningsmässigt så har man ingen fördel av att ha alla behörigheter. (Det skall inte vara någon nackdel heller, men försök bevisa att det inte har spelat in på bedömningen).

Så länge de inte drar det på mer än ett år så att man slipper ta om det så är det ju lungt iaf :)

Tom skrev:
Det är garanterat ingen fördel i detta fall.
Som yrkesförare anses det att man skall vara ett föredöme, så rent bedömningsmässigt så har man ingen fördel av att ha alla behörigheter. (Det skall inte vara någon nackdel heller, men försök bevisa att det inte har spelat in på bedömningen).

Så länge de inte drar det på mer än ett år så att man slipper ta om det så är det ju lungt iaf :)
hon skrev äl inte att de va nån fördel? :)

Stackare, se till o komma nu på lördag så lovar jag en kram. :krama
Tierp ligger förresten på väg till Gävle.

DanTheMan71 skrev:
Har inte med Anneli att göra men
att köra för sakta e bland det jävligaste man kan göra i trafiken,,,man försätter andra i ibland väldigt kluriga situationer.Dessutom kan man åka dit på vårdslöshet i trafik.

Kanske dags att fundera på det ironiska i inägget...det gick för fort enligt polisen.

här är en häst för att muntra upp dig.

Såhär skulle jag förresten se ut om jag satt på din häst:

paard002.gif

o sen är jag tillbaka som:
dancinbaby.gif

Kanske borde göra en poll om vilka som inte fattar och vilka som tror att hon försökte smita, men att det enligt henne gick för långsamt eftersom hon blev stoppad.

Sen kan man ju fråga sig vad det är för pucko-poliser som inte tar kortet från försöks-smitarna som dom för en gångs skull lyckas stanna.
Om det nu var så det gick till.

Och om du nu blev stoppad för att det verkligen gick för långsamt så:
Vad jag vet så är det minst 30km/h på motorväg, annars borde det ju vara lugnt.

Last edited:
Anneli skrev:
Sen plötsligt händer det. Jag ser att det åkt ner ett kuvert mellan hundkorgen och ytterdörren. "Tierps Tingsrätt" står det med stora röda bokstäver, just där tror jag att mitt hjärta stannar. :eek:
"Ansökan om stämning" och "stämning med kallelse". Bli av med körkortet är verkligen något av det jag fasar för allra mest. Just nu ser det ut som att det är på väg att bli verklighet. :(

Krama mig nån? :rolleyes:

Jag e rädd för att det va den dagen vi va uppe på lunda och alla elaka killar körde..
det gjorde ju du oxå.. en dom stannade ju dig komme rjag ihåg.. det e kankse nått i dens tilen som det hanlar om?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT