Plötsligt farligt suktande efter en ZX7R

Hej på dig

Jag måste ju vara ännu fullare än dig på väg till medvedslöshet..

jag skall skaffa mig en kawa gpz 900r från 89. jag bara längta efter denna hoj.

Hehe, där är jag inte riktigt än men det kanske kommer ;)

Ahhhh :)

Bifogat

• zx73-800.jpg
    zx73-800.jpg
    53.8 KB · Visningar: 129
  • zx74-800.jpg
    zx74-800.jpg
    66.3 KB · Visningar: 193
  • zx75-800.jpg
    zx75-800.jpg
    49.1 KB · Visningar: 134

skall med fördel ses framifrån

zx7r_kam_.jpg

ja jag förstår dig helt:tummenupp funderar på gathoj i sommar och kawan är med på listan.. jättesnygg ju, och framförallt, en 750 :) :)

den här filmen visar hur bla zx7r står sig mot en K6
[YOUTUBE-ID]rSyPkiTgifU[/YOUTUBE-ID]

den på din högra bild, helpolerade fälgar, mmm, vill ha..

Verkade som om YZF 750 (som för mig helt otippat) va den bästa bajken av gammhojarna i testet.

Jag har kollat lite efter en Ninja men mest då sneglat på 6:or o 9:or...för mig som inte är så insatt...vad är dom stora skillnaderna med 7:orna?....Är det just för att 9:orna blir för klumpiga , eller någon annan anledning...för modellen för övrigt är väl samma eller?

Muzzy tog sig an 50st zx7r för gatbruk och trimmade,lättade dessa och namngav dem muzzy raptor. Endast 50st väldigt svåra och dyra att få tag i.

sb750raptor.jpg

Muzzy tog sig an 50st zx7r för gatbruk och trimmade,lättade dessa och namngav dem muzzy raptor. Endast 50st väldigt svåra och dyra att få tag i.

sb750raptor.jpg

så va det ja, läckert värre :tummenupp

dom e fetingsnygga :tummenupp .
däremot är dom ju ganska tunga och slöa så av den anledningen skulle inte jag välja nån om man jämför mot de aning fulare konkurenterna.

Jag har en 7:a som är lite bling-bling. Väntar på kromade motorkåpor till den.:cool:
Ångrar inte en sekund att jag köpte en.
Jag har muzzy headers och Kawas orginal flatslide förgasare monterat och det gör en otrolig skillnad

Bifogat

• zx7-r.JPG
    zx7-r.JPG
    87.8 KB · Visningar: 180
Jag har en 7:a som är lite bling-bling. Väntar på kromade motorkåpor till den.:cool:
Ångrar inte en sekund att jag köpte en.
Jag har muzzy headers och Kawas orginal flatslide förgasare monterat och det gör en otrolig skillnad

Jädrans!! Kanske inte faller alla i smaken men ruskigt coolt "bygge" :) :tummenupp

Jag har kollat lite efter en Ninja men mest då sneglat på 6:or o 9:or...för mig som inte är så insatt...vad är dom stora skillnaderna med 7:orna?....Är det just för att 9:orna blir för klumpiga , eller någon annan anledning...för modellen för övrigt är väl samma eller?

Nej, sjuan är en helt annan hoj än 6an o 9an. När det begav sig fick man inte tävla med större hojar än 750cc i superbike (om dom var 4-cyl) därför hade alla japanska tillverkare en 750 i sitt utbud.

Last edited:
Last edited:
Själv har man en zx9r, visst den e byggd till en streetfighter. För varje dag som går o man kollar närmare på den gillar man den ännu mer :)

Ooaaa! Enkelsving med, fy f*n va porrigt:yoparty :D

Själv har man en zx9r, visst den e byggd till en streetfighter. För varje dag som går o man kollar närmare på den gillar man den ännu mer :)
Hade en zx9 -98 svart, sålde en zx9, saknar en zx9... goaste hojen jag haft...

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025