Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jaha... kör du 120/75??????? Vilket däck är det?... jag kör på
120/70 SC1
180/60 SC1
och beställer jag 1 st 120 och 3 st 180 av dessa så blir det 720 euro! "Subtotal 610 ? VAT 110 = 720 euro Hmmm....
Du ska tydligen köra "Superbike", jag kör "Supercorsa"Det är lite dyrare!
View attachment 368768
Hamnar runt 700 eur för 3 bakdäck + 1 framdäck ink moms och frakt.
Känns ändå prisvärt jämnfört med priserna här hemma..
Den frågan ställde jag också.
Lite försäsongsträning och sånt i början körde de väl, sen har nog alla en gräns för hur mkt tiden och pengarna räcker till. Bättre att ha nya däck till varje race/kval än att snurra runt på en träning och fjösa. Åka gamla däck (vilket de tydligenär efter 20 minuter) och inte kunna köra sitt max ger väl inget direkt för nån. En träning då blir väldans mkt dyrare än för mig som kan åka massa kvällsträningar på samma gummi utan att få problem.
Lägga 10-12 tusen på en tisdagsträning??? njaa
Verkar som att de finns 3 katekogorier ekligaAförare. Rika, duktiga på att jobba med sponsorer och de som slutar efter första säsongen när de inser vad det kostar och vad de kan göra istället för samma pengar.
Men visst borde SuperBike va bättre för mig som har fria däck?
"Fria däck" kan man ju tolka på två sätt.... Jag har ingen aning om vad SuperBike är för ett däck. Är det "det vanliga" slicks-däcket så blir det säkert kalas; slicks håller liiiite bättre än mönstrade tycker jag mig förstå.
Haha.. Nog för att farbror är däckshandlare
Fria däck = ingen reglering på däcksval/märke/modell --> Rookie
Känns onödigt att åka mönstrat om inte för att man kan köpa beggade däck av er ekligaAförare. Vilket iofs är en jättebra idé jag räknar med att tillämpa en del.
Vad du tar du för en 20-miuters macka?
App app inte sno mina potentiella kranar![]()
Starta en egen tråd![]()
Gubben då..
Det körs ned så mkt 20-minutersdäck på en racehelg, att jag lovar att det räcker till oss båda. Än så länge lär du dessutom klara dig oändligt längre på ett set så du behöver nog inte känna dig så stressad, än.![]()
Handlar man i Sverige kan man (om man har företag) dra momsen (som det väl heter)... Kan man göra detsamma med VAT?
24mx har lägsta pris-garanti så du vet.
Från hemsidan:
Lägsta pris-garanti gäller för hela vårt sortiment mot alla svenska handlare på nätet eller i butik. Den gäller om samma vara kan köpas billigare någon annanstans, dvs. finns i lager för direkt leverans. I prisjämförelsen ska ev. frakt och administrationskostnader inräknas."
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |