Pirelli diablo supercorsa 5000 sek för ett nytt set 24mx?

• Thread starter Thread starter mojja83
  • Start date Start date
Aahhhh...

Nu har jag det..

Jag, liksom Mojja borde göra. Kollar på slicksen.

Mzbrks däck blir dyrare eftersom det inte är samma däck :mattias

Jaha... kör du 120/75??????? Vilket däck är det? :va... jag kör på
120/70 SC1
180/60 SC1
och beställer jag 1 st 120 och 3 st 180 av dessa så blir det 720 euro! "Subtotal 610 ? VAT 110 = 720 euro Hmmm....

Kan man handla 3 bakdäck + 1 framdäck av ovannämda märke hemma i svedala till bättre kurs?
5800 sek är mycket pengar men när greven begär nästan 4 k för ett sett känns det ganska prisvärt.

Den frågan ställde jag också.

Lite försäsongsträning och sånt i början körde de väl, sen har nog alla en gräns för hur mkt tiden och pengarna räcker till. Bättre att ha nya däck till varje race/kval än att snurra runt på en träning och fjösa. Åka gamla däck (vilket de tydligen :eek: är efter 20 minuter) och inte kunna köra sitt max ger väl inget direkt för nån. En träning då blir väldans mkt dyrare än för mig som kan åka massa kvällsträningar på samma gummi utan att få problem.

Lägga 10-12 tusen på en tisdagsträning??? njaa

Verkar som att de finns 3 katekogorier ekligaAförare. Rika, duktiga på att jobba med sponsorer och de som slutar efter första säsongen när de inser vad det kostar och vad de kan göra istället för samma pengar.

....och en del undrar varför racingen är utdöende....det är helt bisarrt det man håller på med, på en helt sjuk skala.

Men visst borde SuperBike va bättre för mig som har fria däck?

"Fria däck" kan man ju tolka på två sätt.... Jag har ingen aning om vad SuperBike är för ett däck. Är det "det vanliga" slicks-däcket så blir det säkert kalas; slicks håller liiiite bättre än mönstrade tycker jag mig förstå.

"Fria däck" kan man ju tolka på två sätt.... Jag har ingen aning om vad SuperBike är för ett däck. Är det "det vanliga" slicks-däcket så blir det säkert kalas; slicks håller liiiite bättre än mönstrade tycker jag mig förstå.

Haha.. Nog för att farbror är däckshandlare ;)

Fria däck = ingen reglering på däcksval/märke/modell --> Rookie

Känns onödigt att åka mönstrat om inte för att man kan köpa beggade däck av er ekligaAförare. Vilket iofs är en jättebra idé jag räknar med att tillämpa en del.

Vad du tar du för en 20-miuters macka?

Haha.. Nog för att farbror är däckshandlare ;)

Fria däck = ingen reglering på däcksval/märke/modell --> Rookie

Känns onödigt att åka mönstrat om inte för att man kan köpa beggade däck av er ekligaAförare. Vilket iofs är en jättebra idé jag räknar med att tillämpa en del.

Vad du tar du för en 20-miuters macka?

App app inte sno mina potentiella kranar :tungan

Starta en egen tråd:arsele:crash

App app inte sno mina potentiella kranar :tungan

Starta en egen tråd:arsele:crash

Gubben då..

Det körs ned så mkt 20-minutersdäck på en racehelg, att jag lovar att det räcker till oss båda. Än så länge lär du dessutom klara dig oändligt längre på ett set så du behöver nog inte känna dig så stressad, än. :)

Gubben då..

Det körs ned så mkt 20-minutersdäck på en racehelg, att jag lovar att det räcker till oss båda. Än så länge lär du dessutom klara dig oändligt längre på ett set så du behöver nog inte känna dig så stressad, än. :)

Haha!! Jag hoppas du förstod att det inlägget var skrivet med stor portion humor :)
Min inkorg har blivit fullkomligt bombad med erbjudanden :)

Blir nog ändå så att jag handlar på mig ett set beggade till denna säsong och sedan beställer kittet med 3 bakdäck + 1 framdäck till våren när nästa säsong går igång:)

Har ju "bara" 6 bandagar kvar detta år!!

Kanske bäst att passa på att inhandla. Euron är väl biiiiiilllllliiig nu . Iof i vår kanske den är borta helt =/

Handlar man i Sverige kan man (om man har företag) dra momsen (som det väl heter)... Kan man göra detsamma med VAT?

Handlar man i Sverige kan man (om man har företag) dra momsen (som det väl heter)... Kan man göra detsamma med VAT?

ja, men kanske mer rörigt.
Antingen använder du 264x kontot som är "moms från annat RU-land".. Eller så får du

Mer sannolikt, men för tidigt för att är säker.

Prata med dem vid beställningen, så du inte betalar moms.

Fan, nu blev jag osäker.. Kan kolla det. Efter helgen om du påminner mig. Nu hinner jag inte.

24mx har lägsta pris-garanti så du vet.

Från hemsidan:
"Som kund hos 24MX kan du vara säker på att du betalar lägsta möjliga pris för den vara du vill ha. Vi kontrollerar dagligen att vi har lägre priser än våra konkurrenter, skulle du trots detta hitta en vara billigare någon annanstans, matchar vi priset. På så sätt ger vi dig garanterat lägsta pris!
Så här gör du för att använda Lägsta pris-garanti:
Köp varan i webbutiken, till ordinarie pris.
Efter din beställning skickar du ett e-postmeddelande till oss, där du anger ditt ordernummer och var varan kan köpas billigare samt vilket pris vår konkurrent begär. Skicka e-post till: info@24mx.se
Vi kontaktar dig för att bekräfta att vi sänkt priset.

Du är naturligtvis välkommen att ringa in din beställning om du tycker att det är lättare. Telefonnumret till vår kundtjänst är 08-605 38 80.
Har du redan köpt varan hos oss och inom 14 dagar hittar den billigare någon annanstans, betalar vi självklart tillbaks mellanskillnaden. Det är vårt sätt att säga, att du alltid gör en bra affär hos 24MX. Naturligtvis har du också 14 dagars öppet köp på dina varor * (gäller ej alla varor, se 6 Ångerrätt).

Lägsta pris-garanti gäller för hela vårt sortiment mot alla svenska handlare på nätet eller i butik. Den gäller om samma vara kan köpas billigare någon annanstans, dvs. finns i lager för direkt leverans. I prisjämförelsen ska ev. frakt och administrationskostnader inräknas."

24mx har lägsta pris-garanti så du vet.

Från hemsidan:
Lägsta pris-garanti gäller för hela vårt sortiment mot alla svenska handlare på nätet eller i butik. Den gäller om samma vara kan köpas billigare någon annanstans, dvs. finns i lager för direkt leverans. I prisjämförelsen ska ev. frakt och administrationskostnader inräknas."

Finfint. Men det gäller ju inte i jämförelse med utländska säljare, så de behöver inte slå Rodamotos priser...

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti