Pinsamt

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date
Macaper skrev:
2530623 Trams?

Jag har aldrig hört en kommunist som pratar om att det vore bra om de som har det sämre får det bättre. Det sätts alltid i perspektiv till att de som har det bra borde få det sämre. Mer skatt på dem som tjänar mer (inte mindre skatt till dem som tjänar mindre). Alla exempel baseras på att de som har mer ska ha mindre, inte att de som har mindre ska ha mer.

För mig är det därför solklart att det enda kommunismen egentligen handlar om i grund och botten är ren och skär avundsjuka. Tror aldrig jag har träffat en rik kommunist, eftersom han/hon som är rik inte har något att vara avundsjuk på. Tror aldrig jag har träffat någon som har det rätt ok ställt som inte tycker det är kul att någon annan har det bättre. Däremot när jag snackar med kompisar som är kommunister så är det alltid i relation till, de där jävlarna som kör bmw eller de rika egenföretagarna etc etc.

Har kompisar som varit fullblodskommunister hela sitt liv, som jag haft många och långa heta diskusioner med (nej jag är inte kommunist om någon nu tvivlade på det), men som helt plötsligt fått ett bra arbete och börjar fråga om hur det är att starta eget företag, för då får man ju dra momsen och så blir det mer över etc. Så skenheligt att man kan kräkas.

Ytterligare tänkvärt är att man alltid hör kommister klaga på saker, medans icke kommunister kommer med förslag till förbättringar. Klaga är för mig likställt med avundsjuka.

Kommunism är helt enkelt den svenska avundsjukan partifierad eller om man vill vända på det. Ska sluta posta nu, så jag inte retar upp någon mer. Har bara så svårt att inte säga vad jag tycker.
Högborgerligt fisförnämnt snicksnack. Vilka är dessa kommunister som du pratar om? Det kan inte vara mer än max ett eller ett par procent av Sveriges befolkning som bekänner sig till kommunism. Vagt skrivet och generaliserande till den milda grad.

mb skrev:
2530811 Vagt skrivet och generaliserande till den milda grad.
Att skriva vagt och generaliserande är modus operandi för varje god nyliberalist på SH. Delar man inte deras åsikt om att inga skatter alls får förekomma, att TV-licens och hastighetsbegränsningar är djävulens påfund och att alla fackförbund är onda så är man automatiskt kommunist.

Det är humor, det är humor.

sgtpepper skrev:
2531425 Att skriva vagt och generaliserande är modus operandi för varje god nyliberalist på SH. Delar man inte deras åsikt om att inga skatter alls får förekomma, att TV-licens och hastighetsbegränsningar är djävulens påfund och att alla fackförbund är onda så är man automatiskt kommunist.

Det är humor, det är humor.
Ordvalet kommunist va olyckligt... hur som helst, har inte du samma känsla att folk tycker det är "fult" att folk tjänar mycket pengar.

Det här är Sverige, vi ska inte hålla på med massa galna och roliga saker, vi ska inte tjäna för mkt pengar och sticka ut ur mängden. Vi ska skaffa vårt radhus, vår v70 och sedan långsamt invänta döden.

mb skrev:
2530018 Mona Sahlin lät staten ligga ute med pengarna för en toblerone och medieuppbådet lät inte vänta på sig. Historier som dessa fullkomligt bleknar i jämförelse med de uppgifter som redan framkommit om våra nya ministrar. Vi har en kulturminister som blåst radiotjänst på över 20 papp sedan 1990. Två av de nya ministrarna erkänner att de har haft barnflickor utan att betala arbetsgivaravgifter. Pinsamt.

Dags att inse att politiker är som folk är mest.. Ska man ha en krona över i det här jävla skitlandet måste man ju fiffla...

Det pinsamma i detta är väl media och kommunisterna som skiter knäck i spiral när något sådanthär händer..

mb skrev:
2530177 Detta var en fantastiskt galen jämförelse. Politiker ska representera folket och en ansenlig del av svenska folket är troende. Säga vad man vill om det, men så fungerar det i en demokrati. Att banna troende i riksdagen låter som rena fascismen.

Däremot kan man inte som politiker företräda verksamheter, vars grundvalar man kullkastar privat. Det går bara inte.

Eh.. Du vet vem Göran Persson är va?

Last edited:
Riktigt rolig läsning stämmer så väl som Macap säger samt Dee cati =) Man skall inte tjäna för mycket pengar... Oj han har jobbat över och fått ihop mer än gränsen (25000:-) Bäst vi ökar hans skatt från 30 till 50% då fattar han nog att han går back på att jobba över... eller nej han tjäner ju ändå 200kr på de där 10h extra han jobbat =)

Macaper skrev:
2530325 Tillbringa 30 år med att jobba dig upp, jobba som ett svin hela dagarna

Bla, bla ,bla ...

Det är den svenska avundsjukan!

Fel!

Den svenska avundsjukan:

Sossar och kommunister vill ha de rikas pengar.

Moderater och nyliberaler vill ha de fattigas pengar.

korvgubbe skrev:
2530064 Kort jämförelse:

Mona köpte en toblerone med regeringskortet och fick lämna sin post.

Den nya kulturministern som alltså ska påverka bl.a. SVT har skitit i att pröjsa licens i 16 år...

Tycker du att det är tramsigt av media? Eller du tyckte kanske Sahlin-jakten var obefogad den med?

Den "lilla" skillnaden är väl att Mona Sahlin stal pengar av sin arbetsgivare för att handla med medans den andra inte har betalat sina räkningar.

Så ur rättsligt perspektiv borde väl Mona dömas för snatteri, stöld, bedrägeri eller trolöshet mot huvudman och den andra borde få kronofogden efter sig.
Att inte betala tv-avgift ger böter och Monas snedsteg ger upp till 6 års fängelse om det skulle anses grovt (anses det ringa är det upp till 2 år).

(Fast jag är ju inte juridiskt utbildad så jag blir gärna rättad).

Joe Schmoe skrev:
2531653 Den "lilla" skillnaden är väl att Mona Sahlin stal pengar av sin arbetsgivare för att handla med medans den andra inte har betalat sina räkningar.

Så ur rättsligt perspektiv borde väl Mona dömas för snatteri, stöld, bedrägeri eller trolöshet mot huvudman och den andra borde få kronofogden efter sig.
Att inte betala tv-avgift ger böter och Monas snedsteg ger upp till 6 års fängelse om det skulle anses grovt (anses det ringa är det upp till 2 år).

(Fast jag är ju inte juridiskt utbildad så jag blir gärna rättad).
Du får inte fängelse om du stjäl en penna från jobbet eller stjäl en chokladbit från fikaförrådet. Har mycket svårt att tro att man skulle kunna åka in i finkan för en toblerone.

mb skrev:
2531689 Du får inte fängelse om du stjäl en penna från jobbet eller stjäl en chokladbit från fikaförrådet. Har mycket svårt att tro att man skulle kunna åka in i finkan för en toblerone.
EN toblerone? Så va det inte riktigt va?

mb skrev:
2531689 Du får inte fängelse om du stjäl en penna från jobbet eller stjäl en chokladbit från fikaförrådet. Har mycket svårt att tro att man skulle kunna åka in i finkan för en toblerone.

Hon stal inte en toblerone, hon stal pengar. (Vad hon använde pengarna till tycker jag är ovesentligt).
Dessutom skrev jag upp till 2 år, i nedre delen av skalan ligger böter. Jag har också mycket svårt att tro att hon skulle dömmas till fängelse men som arbetsgivare skulle jag sparka en anställd som stal tio kronor ifrån jobbet men jag skulle inte sparka någon som inte betalade sina privata räkningar.

HanneZ skrev:
2531703 EN toblerone? Så va det inte riktigt va?
Det var räkningar som betalts för sent också och några ytterligare småincidenter. Som jag minns det så var det ett stort mediauppbåd kring just en toblerone. Märkligt egentligen.

Joe Schmoe skrev:
2531716 Hon stal inte en toblerone, hon stal pengar. (Vad hon använde pengarna till tycker jag är ovesentligt).
men som arbetsgivare skulle jag sparka en anställd som stal tio kronor ifrån jobbet

Varför då?

Joe Schmoe skrev:
2531716 Hon stal inte en toblerone, hon stal pengar. (Vad hon använde pengarna till tycker jag är ovesentligt).
Dessutom skrev jag upp till 2 år, i nedre delen av skalan ligger böter. Jag har också mycket svårt att tro att hon skulle dömmas till fängelse men som arbetsgivare skulle jag sparka en anställd som stal tio kronor ifrån jobbet men jag skulle inte sparka någon som inte betalade sina privata räkningar.

Och om du som arbetsgivare, liksom staten i det här fallet, får veta att
du just har anställt någon som tidigare har blåst dig på över 15.000:-,
som kulturministern Cecilia Stegö "Chillo" har gjort i det här fallet, vad
skulle du göra då?

AndreasNo skrev:
2530069 fan va gött de e o va 23 så man slipper bry sig :D

Slippa bry dig kan du ju göra livet genom din halvbonna:tummenupp Men hur kul är det..
Tycker att det är skandalöst kasst av kulturministern! Klart att hon ska avgå!
Och det kommer hon säkert att få göra inom en snar framtid.. Media kommer säkert att luska fram mer skit..

Catway skrev:
2531621 Man skall inte tjäna för mycket pengar... Oj han har jobbat över och fått ihop mer än gränsen (25000:-) Bäst vi ökar hans skatt från 30 till 50% då fattar han nog att han går back på att jobba över...
Haha, går back på att jobba över. Den idiotfrasen hörde jag rätt ofta när jag jobbade på fabrik innan jag började plugga. Förklara för mig hur det går till, hur man går back? Jag tjänar betydligt mer än brytpunkten för marginalskatt utan att jobba över, betyder det att jag varje månad går back :va :kocko

Joe Schmoe skrev:
Vad är skillnaden på att stjäla 10 kronor och att stjäla en penna, som ofta kostar mer än 10 kronor?

Utan att att vara expert på området så håller jag mig fortfarande till att sahlinaffären bleknar i jämförelse med det som framkommit om våra nya ministrar. Dock är det inte så att det ena ursäktar det andra. Sahlin var en slarver.

Joe Schmoe skrev:
2531716 som arbetsgivare skulle jag sparka en anställd som stal tio kronor ifrån jobbet men jag skulle inte sparka någon som inte betalade sina privata räkningar.

Hur bör Reinfeldt agera med minstern som sket i att betala tv-licens i 16 år och då "stal" ca 20.000kr? (lite mer än en toblerone)

...eller med Miljöminister som fuskade till sig ersättning efter sitt rikstagsjobb trots att han hade inkomst från både Centern och Vin & Sprit. Han lurade till sig 130.000kr vilket är stöld i mina ögon. Många toblerone blir det.

sgtpepper skrev:
2532422 Haha, går back på att jobba över. Den idiotfrasen hörde jag rätt ofta när jag jobbade på fabrik innan jag började plugga. Förklara för mig hur det går till, hur man går back? Jag tjänar betydligt mer än brytpunkten för marginalskatt utan att jobba över, betyder det att jag varje månad går back :va :kocko

Hoho ibland är detta forumet fruktansvärt roligt.

Fast det var längesen jag blev kallad kommunist senast.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back