2530623 Trams?
Jag har aldrig hört en kommunist som pratar om att det vore bra om de som har det sämre får det bättre. Det sätts alltid i perspektiv till att de som har det bra borde få det sämre. Mer skatt på dem som tjänar mer (inte mindre skatt till dem som tjänar mindre). Alla exempel baseras på att de som har mer ska ha mindre, inte att de som har mindre ska ha mer.
För mig är det därför solklart att det enda kommunismen egentligen handlar om i grund och botten är ren och skär avundsjuka. Tror aldrig jag har träffat en rik kommunist, eftersom han/hon som är rik inte har något att vara avundsjuk på. Tror aldrig jag har träffat någon som har det rätt ok ställt som inte tycker det är kul att någon annan har det bättre. Däremot när jag snackar med kompisar som är kommunister så är det alltid i relation till, de där jävlarna som kör bmw eller de rika egenföretagarna etc etc.
Har kompisar som varit fullblodskommunister hela sitt liv, som jag haft många och långa heta diskusioner med (nej jag är inte kommunist om någon nu tvivlade på det), men som helt plötsligt fått ett bra arbete och börjar fråga om hur det är att starta eget företag, för då får man ju dra momsen och så blir det mer över etc. Så skenheligt att man kan kräkas.
Ytterligare tänkvärt är att man alltid hör kommister klaga på saker, medans icke kommunister kommer med förslag till förbättringar. Klaga är för mig likställt med avundsjuka.
Kommunism är helt enkelt den svenska avundsjukan partifierad eller om man vill vända på det. Ska sluta posta nu, så jag inte retar upp någon mer. Har bara så svårt att inte säga vad jag tycker.