Pickup-besatt.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Billiga verkstäder betackar jag mig ifrån. Det brukar alltid sluta med att man får göra om det själv iaf innan det är klart.
Gucka i kylaren är väl ok, men vet inte om jag vill ha't i blocket och nya (-ish) pumpen. Och när jag inte vet hundra vart det kommer från så kan jag lika bra lasta en stor dunk i flakan. Måste ha bort skiten för att komma åt och se så får fan va ett tag.
Är inte glykol ganska halt?
Tycker många ignorerar läckor, speciellt på bilen och även människor som kör hoj.

Nu är det förvisso inte hojväder man man kan inte gnälla över hala rondeller när man själv åker runt i läckande bilar.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Är inte glykol ganska halt?
Tycker många ignorerar läckor, speciellt på bilen och även människor som kör hoj.

Nu är det förvisso inte hojväder man man kan inte gnälla över hala rondeller när man själv åker runt i läckande bilar.

Det är mindre halt än isen som ligger där annars.
Alla fordon som rullar på alla vägar någonsin kommer aldrig att vara 100% täta. Man bör därför köra hoj på allmän väg efter det faktum att det kan ligga en fläck här och var. Bombar man som om det vore preppad bana har man endast sig själv att skylla om det går åt helvete.

Edit: Tyvärr, kan jag väl tillägga.
 
Last edited:

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16

FastechDuramax

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2014
Ort
Danmark
Hoj
Duramax
Haha! Fy fær sattan hvad frænt!

Jag ska handla! Men just nu har all tid gått till real life truckin..

Bygge av 1000hk Cummins! :banana
DSC_0326.jpg

Renovering av 47RH till en annan gammel Dodge..
DSC_0334.jpg

Slita av flak, satt med 8 bultar, ramen ska blæstras..
DSC_0351.jpg


Detta var bara gårdagens sammandrabbning... :)
 
Last edited:

FastechDuramax

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2014
Ort
Danmark
Hoj
Duramax
Den ær fin, han har den uteslutande till att mecka med sina två Cummins och lite av sina vænners truckar..
Vi ska lætta trucken från 2800kg till 2400kg, sen blir det raceslicks och 4x4. Målet ær en 10 sekunders repa på strippen.

Allt ska vara klart till DHB 2015 (Danmarks hurtigeste bil). Vi blir ett gæng som kommer åka dit och campa, vi får vårat eget truck camp dær det kommer føregå 24/7 trucktalk, grill och snack sittandes på baklemmen..

Tænkte komma med en formell inbjudan till er också, men frågan ær om vi inte ska ta det på ett annat forum :):krama
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Ballt! Vilken motor är det? 12v, 24v? Vad jag förstått det som är 12v den som svarar på trimning bäst. Å andra sidan så gissar jag att en 24v "andas" bättre och de senare motorerna är väl på större cm3?

Nu har jag rört ihop det :)
 

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Ballt! Vilken motor är det? 12v, 24v? Vad jag förstått det som är 12v den som svarar på trimning bäst. Å andra sidan så gissar jag att en 24v "andas" bättre och de senare motorerna är väl på större cm3?

Nu har jag rört ihop det :)

ser ut som ventilkåpor till en 12v, från -07 nånting kom väl 6,7an 24v kom 98/99.
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Den hade polaren på Värmdö förut. Tror den är lite kexig tyvärr.

Ofan!
Ja det kan jag nästan tänka mig, men såg jävligt ball ut, och den röda inredningen e ju helt rätt. såg desutom rätt fräsch ut.
Men bilder brukar ju alltid ljuga =)
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Ja förmodligen
Fast jag kan sakna lite "posta allt som har med pickis att göra i en o samma tråd" just för enkelhetens skull =)
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top