Pickup-besatt.

Billiga verkstäder betackar jag mig ifrån. Det brukar alltid sluta med att man får göra om det själv iaf innan det är klart.
Gucka i kylaren är väl ok, men vet inte om jag vill ha't i blocket och nya (-ish) pumpen. Och när jag inte vet hundra vart det kommer från så kan jag lika bra lasta en stor dunk i flakan. Måste ha bort skiten för att komma åt och se så får fan va ett tag.
Är inte glykol ganska halt?
Tycker många ignorerar läckor, speciellt på bilen och även människor som kör hoj.

Nu är det förvisso inte hojväder man man kan inte gnälla över hala rondeller när man själv åker runt i läckande bilar.
 
Är inte glykol ganska halt?
Tycker många ignorerar läckor, speciellt på bilen och även människor som kör hoj.

Nu är det förvisso inte hojväder man man kan inte gnälla över hala rondeller när man själv åker runt i läckande bilar.

Det är mindre halt än isen som ligger där annars.
Alla fordon som rullar på alla vägar någonsin kommer aldrig att vara 100% täta. Man bör därför köra hoj på allmän väg efter det faktum att det kan ligga en fläck här och var. Bombar man som om det vore preppad bana har man endast sig själv att skylla om det går åt helvete.

Edit: Tyvärr, kan jag väl tillägga.
 
Last edited:
Haha! Fy fær sattan hvad frænt!

Jag ska handla! Men just nu har all tid gått till real life truckin..

Bygge av 1000hk Cummins! :banana
DSC_0326.jpg

Renovering av 47RH till en annan gammel Dodge..
DSC_0334.jpg

Slita av flak, satt med 8 bultar, ramen ska blæstras..
DSC_0351.jpg


Detta var bara gårdagens sammandrabbning... :)
 
Last edited:
Den ær fin, han har den uteslutande till att mecka med sina två Cummins och lite av sina vænners truckar..
Vi ska lætta trucken från 2800kg till 2400kg, sen blir det raceslicks och 4x4. Målet ær en 10 sekunders repa på strippen.

Allt ska vara klart till DHB 2015 (Danmarks hurtigeste bil). Vi blir ett gæng som kommer åka dit och campa, vi får vårat eget truck camp dær det kommer føregå 24/7 trucktalk, grill och snack sittandes på baklemmen..

Tænkte komma med en formell inbjudan till er också, men frågan ær om vi inte ska ta det på ett annat forum :):krama
 
Ballt! Vilken motor är det? 12v, 24v? Vad jag förstått det som är 12v den som svarar på trimning bäst. Å andra sidan så gissar jag att en 24v "andas" bättre och de senare motorerna är väl på större cm3?

Nu har jag rört ihop det :)
 
Ballt! Vilken motor är det? 12v, 24v? Vad jag förstått det som är 12v den som svarar på trimning bäst. Å andra sidan så gissar jag att en 24v "andas" bättre och de senare motorerna är väl på större cm3?

Nu har jag rört ihop det :)

ser ut som ventilkåpor till en 12v, från -07 nånting kom väl 6,7an 24v kom 98/99.
 
Den hade polaren på Värmdö förut. Tror den är lite kexig tyvärr.

Ofan!
Ja det kan jag nästan tänka mig, men såg jävligt ball ut, och den röda inredningen e ju helt rätt. såg desutom rätt fräsch ut.
Men bilder brukar ju alltid ljuga =)
 
Ja förmodligen
Fast jag kan sakna lite "posta allt som har med pickis att göra i en o samma tråd" just för enkelhetens skull =)
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top