Pickup-besatt.

Finns nån idé om att ett oljat filter ska kunna paja turbon, fråga mig inte om det stämmer jag har ett kn filter på min som sitter i orginalboxen men jag kommer byta till ett så kallat BHAF (big honking air filter), typ lastbilsfilter det ska passa rakt på slangen till turbon 4" är den va? Sen ska det finnas nån ljuddämpande ring på turbon man kan pilla bort, har inte kollat det än.

http://www.vulcanperformance.com/Big-Honkin-Air-Filter-BHAF-p/bhaf.htm
Någon som kör med öppetfilter?
Klurar på ett K&N kit.
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=57-1525

Får jag ÄNNU mer trevligt ljud ifrån motorrummet blir jag bara nöjd :)
 
Zombievanar är balla! Dyker upp en 4X4 då och då, håll dig kall och slå till när det finns en perfa.

View attachment 412529

Precis rätt stuk.
Fantastisk i stockholmstrafiken, störst går först.
Vill någon kotlettfrilla i sin Lidingötraktor görsöka
att klämma sig in framför.... Haha your call !
 
Precis rätt stuk.
Fantastisk i stockholmstrafiken, störst går först.
Vill någon kotlettfrilla i sin Lidingötraktor görsöka
att klämma sig in framför.... Haha your call !
Ligger en cheva van skattefri med 6.2 dieseln höjd med 4x4 i en grupp som heter offroad köpes säljes. Tror han ska ha 65.
 
Finns nån idé om att ett oljat filter ska kunna paja turbon, fråga mig inte om det stämmer jag har ett kn filter på min som sitter i orginalboxen men jag kommer byta till ett så kallat BHAF (big honking air filter), typ lastbilsfilter det ska passa rakt på slangen till turbon 4" är den va? Sen ska det finnas nån ljuddämpande ring på turbon man kan pilla bort, har inte kollat det än.

Har någon, någonsin oljat in ett sånt därna filter man ska olja in? Köper man ett Afe, banks, S&B, mfl så är det bara att klämma på och njuta.

Haha den där ringen ja. Polaren så om den en sen kväll på tuben, pausade videon och gick rakt ut i garaget och plockade bort. Sitter bara på 24-ventilers Holset dock.
 
Ligger en cheva van skattefri med 6.2 dieseln höjd med 4x4 i en grupp som heter offroad köpes säljes. Tror han ska ha 65.

Dom är så jäkla tuffa! En sån skulle va kul att fixa till som äventyrs/antizombiebil. Finns ju "sidewinder"-kit till 6.2 dieseln från Banks som kommer komplett med allt inkl avgassystem för en 17k. Det gick att beställa de sista tjevorna från fabrik med det systemet men få förstod då det magiska med turbo på Diesel så jag har aldrig sett någon sådan beggad.
 
ImageUploadedByTapatalk1414755177.871024.jpg
ImageUploadedByTapatalk1414755191.735319.jpg

Moonshiners sweden?

Nää. Bara åka iväg och slänga löv och blöta sågspån.

Rätt så mycket vikt på flaket.

ImageUploadedByTapatalk1414755242.059498.jpg
Blöta sågspån väger!
 
Ligger en cheva van skattefri med 6.2 dieseln höjd med 4x4 i en grupp som heter offroad köpes säljes. Tror han ska ha 65.

Snackar vi grupp på Plytet ?
 
Jag har öppet filter , en siliconböj och lite klämmor liggandes som jag hade tänkt installera. Men blev dels hejdad av bättre vetande som insisterade på att jag skulle behöva bygga en heatschield för annars skulle jag tappa kraft snarare än att tjäna då den skulle få varm luft istället för den något svalare i luftboxen.
Samt att jag inte vet vad jag ska göra med vevhusventilationen som går till samma, sätta slang och separat filter på denna, hur har ni löst detta?
 
Jag har öppet filter , en siliconböj och lite klämmor liggandes som jag hade tänkt installera. Men blev dels hejdad av bättre vetande som insisterade på att jag skulle behöva bygga en heatschield för annars skulle jag tappa kraft snarare än att tjäna då den skulle få varm luft istället för den något svalare i luftboxen.
Samt att jag inte vet vad jag ska göra med vevhusventilationen som går till samma, sätta slang och separat filter på denna, hur har ni löst detta?

Det du ska ta med dig från detta är att inte hänga, och få "tips" från förståsigpåaresvennar från små orter och som kräver uppmerksamhet.

Att skyla filtret från varmluft hat sim poäng men det är betydligt viktigare att moroten inte ska behöva suga i sig lut utan den ska bara levereras. Har dessutom motorn intercoler ör heatskölden väldigt marginell... Sär åt din kompis att fortsätta hänga på Zatsy eller vad det heter så sköter vi vårt :vrid
 
Det du ska ta med dig från detta är att inte hänga, och få "tips" från förståsigpåaresvennar från små orter och som kräver uppmerksamhet.

Att skyla filtret från varmluft hat sim poäng men det är betydligt viktigare att moroten inte ska behöva suga i sig lut utan den ska bara levereras. Har dessutom motorn intercoler ör heatskölden väldigt marginell... Sär åt din kompis att fortsätta hänga på Zatsy eller vad det heter så sköter vi vårt :vrid

Smuttat lite på dieseln? :-D
 
Smuttat lite på dieseln? :-D

Full och arg och med avstyrd rättstavning då den drev mig till vansinne. Den är åter i bruk nu då folk har haft svårt att förstå mig senaste veckan. Någon frågade om jag fått hjärnblödning.

Det är alltid någon "hemmafixare" ute i skogen som vet mer än stora företag med miljoner i undersökningskapital.

Man vill ju ha så kall och dens luft som möjligt men ett bra flöde är minst lika viktigt. Originalluftburken samt orig-filtret har svårt att leverera.


Köp en billig tjeva!

http://www.blocket.se/stockholm/Chevrolet_Silverado_Cv_10903_57052521.htm?ca=11&w=3
 
Full och arg och med avstyrd rättstavning då den drev mig till vansinne. Den är åter i bruk nu då folk har haft svårt att förstå mig senaste veckan. Någon frågade om jag fått hjärnblödning.

Det är alltid någon "hemmafixare" ute i skogen som vet mer än stora företag med miljoner i undersökningskapital.

Man vill ju ha så kall och dens luft som möjligt men ett bra flöde är minst lika viktigt. Originalluftburken samt orig-filtret har svårt att leverera.


Köp en billig tjeva!

http://www.blocket.se/stockholm/Chevrolet_Silverado_Cv_10903_57052521.htm?ca=11&w=3

Dra upp filtret genom huven? :D
 
Det du ska ta med dig från detta är att inte hänga, och få "tips" från förståsigpåaresvennar från små orter och som kräver uppmerksamhet.

Att skyla filtret från varmluft hat sim poäng men det är betydligt viktigare att moroten inte ska behöva suga i sig lut utan den ska bara levereras. Har dessutom motorn intercoler ör heatskölden väldigt marginell... Sär åt din kompis att fortsätta hänga på Zatsy eller vad det heter så sköter vi vårt :vrid

Min kompis i fråga kör dragracing på professionell nivå och kan nog motorer och triming bätte än både dig och mig, han har gått från 14sek repor (stock) till höga 8or på egenbyggt material. Så någon zatzymupp rör det sig inte om.
Jag fick helt enkelt tipset om heatshield när jag prataade med honom om öppna filter till min motor då han enbart kör v8 och tänkte han kunde ha input.
 
Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top