Pickup-besatt.

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Finns nån idé om att ett oljat filter ska kunna paja turbon, fråga mig inte om det stämmer jag har ett kn filter på min som sitter i orginalboxen men jag kommer byta till ett så kallat BHAF (big honking air filter), typ lastbilsfilter det ska passa rakt på slangen till turbon 4" är den va? Sen ska det finnas nån ljuddämpande ring på turbon man kan pilla bort, har inte kollat det än.

http://www.vulcanperformance.com/Big-Honkin-Air-Filter-BHAF-p/bhaf.htm
Någon som kör med öppetfilter?
Klurar på ett K&N kit.
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=57-1525

Får jag ÄNNU mer trevligt ljud ifrån motorrummet blir jag bara nöjd :)
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Zombievanar är balla! Dyker upp en 4X4 då och då, håll dig kall och slå till när det finns en perfa.

View attachment 412529

Precis rätt stuk.
Fantastisk i stockholmstrafiken, störst går först.
Vill någon kotlettfrilla i sin Lidingötraktor görsöka
att klämma sig in framför.... Haha your call !
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Precis rätt stuk.
Fantastisk i stockholmstrafiken, störst går först.
Vill någon kotlettfrilla i sin Lidingötraktor görsöka
att klämma sig in framför.... Haha your call !
Ligger en cheva van skattefri med 6.2 dieseln höjd med 4x4 i en grupp som heter offroad köpes säljes. Tror han ska ha 65.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Finns nån idé om att ett oljat filter ska kunna paja turbon, fråga mig inte om det stämmer jag har ett kn filter på min som sitter i orginalboxen men jag kommer byta till ett så kallat BHAF (big honking air filter), typ lastbilsfilter det ska passa rakt på slangen till turbon 4" är den va? Sen ska det finnas nån ljuddämpande ring på turbon man kan pilla bort, har inte kollat det än.

Har någon, någonsin oljat in ett sånt därna filter man ska olja in? Köper man ett Afe, banks, S&B, mfl så är det bara att klämma på och njuta.

Haha den där ringen ja. Polaren så om den en sen kväll på tuben, pausade videon och gick rakt ut i garaget och plockade bort. Sitter bara på 24-ventilers Holset dock.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ligger en cheva van skattefri med 6.2 dieseln höjd med 4x4 i en grupp som heter offroad köpes säljes. Tror han ska ha 65.

Dom är så jäkla tuffa! En sån skulle va kul att fixa till som äventyrs/antizombiebil. Finns ju "sidewinder"-kit till 6.2 dieseln från Banks som kommer komplett med allt inkl avgassystem för en 17k. Det gick att beställa de sista tjevorna från fabrik med det systemet men få förstod då det magiska med turbo på Diesel så jag har aldrig sett någon sådan beggad.
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
ImageUploadedByTapatalk1414755177.871024.jpg
ImageUploadedByTapatalk1414755191.735319.jpg

Moonshiners sweden?

Nää. Bara åka iväg och slänga löv och blöta sågspån.

Rätt så mycket vikt på flaket.

ImageUploadedByTapatalk1414755242.059498.jpg
Blöta sågspån väger!
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ligger en cheva van skattefri med 6.2 dieseln höjd med 4x4 i en grupp som heter offroad köpes säljes. Tror han ska ha 65.

Snackar vi grupp på Plytet ?
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag har öppet filter , en siliconböj och lite klämmor liggandes som jag hade tänkt installera. Men blev dels hejdad av bättre vetande som insisterade på att jag skulle behöva bygga en heatschield för annars skulle jag tappa kraft snarare än att tjäna då den skulle få varm luft istället för den något svalare i luftboxen.
Samt att jag inte vet vad jag ska göra med vevhusventilationen som går till samma, sätta slang och separat filter på denna, hur har ni löst detta?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag har öppet filter , en siliconböj och lite klämmor liggandes som jag hade tänkt installera. Men blev dels hejdad av bättre vetande som insisterade på att jag skulle behöva bygga en heatschield för annars skulle jag tappa kraft snarare än att tjäna då den skulle få varm luft istället för den något svalare i luftboxen.
Samt att jag inte vet vad jag ska göra med vevhusventilationen som går till samma, sätta slang och separat filter på denna, hur har ni löst detta?

Det du ska ta med dig från detta är att inte hänga, och få "tips" från förståsigpåaresvennar från små orter och som kräver uppmerksamhet.

Att skyla filtret från varmluft hat sim poäng men det är betydligt viktigare att moroten inte ska behöva suga i sig lut utan den ska bara levereras. Har dessutom motorn intercoler ör heatskölden väldigt marginell... Sär åt din kompis att fortsätta hänga på Zatsy eller vad det heter så sköter vi vårt :vrid
 

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Det du ska ta med dig från detta är att inte hänga, och få "tips" från förståsigpåaresvennar från små orter och som kräver uppmerksamhet.

Att skyla filtret från varmluft hat sim poäng men det är betydligt viktigare att moroten inte ska behöva suga i sig lut utan den ska bara levereras. Har dessutom motorn intercoler ör heatskölden väldigt marginell... Sär åt din kompis att fortsätta hänga på Zatsy eller vad det heter så sköter vi vårt :vrid

Smuttat lite på dieseln? :-D
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Smuttat lite på dieseln? :-D

Full och arg och med avstyrd rättstavning då den drev mig till vansinne. Den är åter i bruk nu då folk har haft svårt att förstå mig senaste veckan. Någon frågade om jag fått hjärnblödning.

Det är alltid någon "hemmafixare" ute i skogen som vet mer än stora företag med miljoner i undersökningskapital.

Man vill ju ha så kall och dens luft som möjligt men ett bra flöde är minst lika viktigt. Originalluftburken samt orig-filtret har svårt att leverera.


Köp en billig tjeva!

http://www.blocket.se/stockholm/Chevrolet_Silverado_Cv_10903_57052521.htm?ca=11&w=3
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Full och arg och med avstyrd rättstavning då den drev mig till vansinne. Den är åter i bruk nu då folk har haft svårt att förstå mig senaste veckan. Någon frågade om jag fått hjärnblödning.

Det är alltid någon "hemmafixare" ute i skogen som vet mer än stora företag med miljoner i undersökningskapital.

Man vill ju ha så kall och dens luft som möjligt men ett bra flöde är minst lika viktigt. Originalluftburken samt orig-filtret har svårt att leverera.


Köp en billig tjeva!

http://www.blocket.se/stockholm/Chevrolet_Silverado_Cv_10903_57052521.htm?ca=11&w=3

Dra upp filtret genom huven? :D
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Det du ska ta med dig från detta är att inte hänga, och få "tips" från förståsigpåaresvennar från små orter och som kräver uppmerksamhet.

Att skyla filtret från varmluft hat sim poäng men det är betydligt viktigare att moroten inte ska behöva suga i sig lut utan den ska bara levereras. Har dessutom motorn intercoler ör heatskölden väldigt marginell... Sär åt din kompis att fortsätta hänga på Zatsy eller vad det heter så sköter vi vårt :vrid

Min kompis i fråga kör dragracing på professionell nivå och kan nog motorer och triming bätte än både dig och mig, han har gått från 14sek repor (stock) till höga 8or på egenbyggt material. Så någon zatzymupp rör det sig inte om.
Jag fick helt enkelt tipset om heatshield när jag prataade med honom om öppna filter till min motor då han enbart kör v8 och tänkte han kunde ha input.
 
Last edited:
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top