Pickup-besatt.

Min bensin åtta pickis är faktiskt billigaste bilen att äga jag haft, då jag kör så pass få kilometer.
Försäkringen är riktigt låg jämfört med andra motorstarka bilar jag haft, och servicekostnaderna är så löjligt små. Skatten klöser av lite även på bensinaren, men avvägt är den fan inte dyr per år.

Jag försökte kryssa galant i trafiken igår men då stod en blå långford med bråte hela flaket fullt ivägen. Lurvig typ.

Jag försökte kryssa galant i trafiken igår men då stod en blå långford med bråte hela flaket fullt ivägen. Lurvig typ.

Sladdar du också sveavägen till vardags? Jag tycker det är skumt för det ser mindre ut för var gång man ser den.

Det är en riven mellanvägg samt emballage till en bärgvärmepump. Har inte fått tummen ut att åka å slänga. Skulle göra det i går men fick dra upp en båt som någon dåre lyckats vräka ner i diket i Hemmesta vägskäl så det blev hem och fira kalsongtorsdag med en Kronenburg i stället.

Beställt detroit truetrac diff och diverse serviceprylar från amerikat. Snart skall det få byggas lite :)

Beställt detroit truetrac diff och diverse serviceprylar från amerikat. Snart skall det få byggas lite :)

Najs. Du får uppdatera oss på truetrac diffen sen. Är själv sugen på att styra upp något liknande i framaxeln jallafall.

Nån som har erfarenhet av Norrorts bil & van service? i kallhäll (skruvar jänk enkom)
Jag är trött att meka och felsöka.

Idag rulla trucken på fint, motorväg, utställning o cruising utan problem.

Såg fint ut med en schäfer hängandes ut genom rutan skällandes :D

Problem 1:
http://4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?f=20&t=47237Har en tråd om problemt där.

Problem 2: kupéfläkten lagt av helt. Fungerade i vintras sen blev det att den bara gick på mellanfart och nu inte alls. Vet inte om det sitter kol eller leta motstånd eller hur dessa funkar.

Sista inlägget där verkar vara något. Har du följt dieselledningarna från tanken och fram och kollat efter slangar?

Har du två tankar?

Jag skulle kika lite på bränslefilterkoppen, bränsletrycksregulatorn.

Testa även med att ta ut filtret utan att dränera koppen, be någon dra lite på starten och kolla om det bubblar upp luft i det, i så fall kan det vara en o-ring på någon av spridarna som är dålig och trycker luft tillbaka in i filterkoppen.

Sista inlägget där verkar vara något. Har du följt dieselledningarna från tanken och fram och kollat efter slangar?

Har du två tankar?

Jag skulle kika lite på bränslefilterkoppen, bränsletrycksregulatorn.

Testa även med att ta ut filtret utan att dränera koppen, be någon dra lite på starten och kolla om det bubblar upp luft i det, i så fall kan det vara en o-ring på någon av spridarna som är dålig och trycker luft tillbaka in i filterkoppen.

Jag har blåst och luftat och kollat en massa men hittar inget fel. Det är en tank.
Ska kolla det där med filterkoppen!

Back