Pickup-besatt.

http://riskracingshop.com/images/LnL_Gif_Slide.gif

Nej man gör ju faktiskt inte det på den höjden på en smal ramp efter ett par mil i skogen om man inte tigger efter o buckla till bilen lite extra.

smart grej!

friskt vågat hälften brunnet! :brinnerup
körde vinterserien för några säsonger sen här i byn, hade en kingcab och körde hojen på,
ramp på 40cm, så fort man såg att framhjulet var uppe var det bara att nypa i bromsen för att sen glida på dubben över flaket och i mål:D
kan tilläggas att en buckla mer eller mindre inte hade gjort nånting :tungan
 
Går i tankarna att köpa pickup… ska kolla på en på fredag. Med 454. Vet att den drar enormt men soppa. Men det jag är tveksam till är körstilen. Om jag har tålamod till att trucka när jag är van vid min gamla Porsche 944 som ligger jättebra på vägen. Hur hanterar ni detta? Ändå är jag mycket sugen och har varit de länge nu. Så jag vill iaf prova!
 
Går i tankarna att köpa pickup… ska kolla på en på fredag. Med 454. Vet att den drar enormt men soppa. Men det jag är tveksam till är körstilen. Om jag har tålamod till att trucka när jag är van vid min gamla Porsche 944 som ligger jättebra på vägen. Hur hanterar ni detta? Ändå är jag mycket sugen och har varit de länge nu. Så jag vill iaf prova!

Man kör helt annorlunda med pickup, det känns faktiskt helt ok att hålla 110 på motorvägen.
jag hade en golf med värsta väghållningen samtidigt som jag körde mycket pickup och det är lite dr Jekyll och mr Hyde över ens personlighet när man byte mellan fordonen!
 
Instämmer, i pickisen blir laglig hastighet helt plötsligt ok, ja även njutningsbart. I ett rallyjärn är allt under "på gränsen till avåkning" otänkbart. Märkligt, eller kanske inte :)
 
Då har jag också köpt en pickup, äntligen.
Åkte och kollade på en Arizona importerad GMC Sierra -74 med 454 bigblock igår. Men jävlar sicket skrot.... dörrarna gick knappt att stänga, fönsterrutan höll på att trilla in i knäet när man skulle veva ner det, den startade knappt och gick sen inte bra heller. Detta var alltså en "mycket fin bil som går perfekt".... :va
På vägen därifrån tänkte jag: den där Forden jag såg på blocket, var inte den i närheten? Jodå den var inte så långt bort så vi körde och kolla på den i samma runda. I och för sig hade man blivit posetivt överaskad av allt efter det vraket, men gillade verkligen Forden och den gick fint i motor och låda.
Hämtade den idag, och tror jag gjorde en bra affär faktiskt. Det är en Ford f250 från 82 (skattebefriad i år) med 390 bigblock och c6 låda. Klarat sig bra från rost tycker jag. Helsoffa i bordellrött. Trivs bra i den än så länge! Den har dubbla tankar på 72 liter styck original, men en är borttagen. Funderar på att sätta dit en igen så man slipper tanka så ofta. IMG_5520.jpgIMG_5521.jpgIMG_5519.jpg
 
Fasen va fin den ser ut! Fixa tanken, det är skitskönt att ha 2 st.
Ser verkligen ut som en ricktig bonntruck ska se ut. Släng i lite cajunmusik
och ta en sväng en solig sommarkväll med nervevad ruta på landsvägar som sträcker sig genom rapsfält
ska du se vilken njutning det är!

Vi måste styra upp en pickisträff snart I tells ya!
 
En pickisträff hade varit ngt ja!

Min varvräknare visar fel hela tiden, på tomgång visar den ca 4000 rpm och lite mer när man kör. Vad kan felet vara tro?
Ska även fixa värmen, hela värmepaketet är urkopplat, vet dock inte hur man ska gå till väga...
Behöver byta fläkt och servorem samt koppla in stereon.


Ska man lägga i neutral vid rödljus osv så den slipper så o driva?
 
Det är väl bara att låta den driva lite med foten på bromsen. Eller sitter det jobbig turbin i den?
 
En pickisträff hade varit ngt ja!

Min varvräknare visar fel hela tiden, på tomgång visar den ca 4000 rpm och lite mer när man kör. Vad kan felet vara tro?
Ska även fixa värmen, hela värmepaketet är urkopplat, vet dock inte hur man ska gå till väga...
Behöver byta fläkt och servorem samt koppla in stereon.


Ska man lägga i neutral vid rödljus osv så den slipper så o driva?

Är det original varvräknare?
Om det är en eftermonterad, så kan det sitta en inställning för olika cylinderantal någon stans.
Den mäter hur ofta tändspolen gnistrar.
Om den är inställd för en twin, men monterad på en våtta så visar den 4Xvarvet.

Om den driver hårt på tomgång, så är det antagligen tomgångsvarvet som är för högt.
 
Är det original varvräknare?
Om det är en eftermonterad, så kan det sitta en inställning för olika cylinderantal någon stans.
Den mäter hur ofta tändspolen gnistrar.
Om den är inställd för en twin, men monterad på en våtta så visar den 4Xvarvet.

Om den driver hårt på tomgång, så är det antagligen tomgångsvarvet som är för högt.

Det är original varvräknare. Nej den driver nog inte onormalt mkt.
 
Vart tar varvräknaren ifrån? Tänkte felsöka den missvisande varvräknaren om det är glapp eller något
Hur vem man vilken motor som sitter i? Enligt förra ägaren som var helt okunnig sitter där en 390 bigblock. Men det är inte original på denna. Orig. Bigblock på denna är 400. Så antingen sitter en sån eller så har någon bytt motor.
 
Har sett nu att min droppar lite lite kylarvatten från motorn. Från en liten rund grej på cylindern precis ovanför cylinderfoten. Stor som en femkrona och ligger ca 5 mm innanför allt annat. Är detta frostpluggen? Vad gör man? Bytar plugg? Är det lyfta ur motorn då som gäller? Skiter man i de? Vill ju att allt sånt ska va ok!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top