Pickup-besatt.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Aurora kallar detta compound om jag inte är ute och ror i pisset. Vi i industriländerna skulle väl kalla det 2 stegsladdning som Cummins har i orginalutförande på flera motorer i K-serien.

Scania kallar det compound när det sitter två turbo och en gasturbin.
En Aurora 3000 ger inte tillräckligt flöde för resten av modifikationerna på den aktuella bilen, så jag misstänker att det är en dubbelturbo.
 

RellaC

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
Rakapparat
Hoj
Honda CB 750
Hej ni kunniga!
Är pickup-sugen och har spanat in en Cheva från 80talet.
Är 6.2l diesel något att ha?
Vad brukar det sitta för låda till den motorn?
Är långmil (50k+) något att oroa sig för?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hej ni kunniga!
Är pickup-sugen och har spanat in en Cheva från 80talet.
Är 6.2l diesel något att ha?
Vad brukar det sitta för låda till den motorn?
Är långmil (50k+) något att oroa sig för?

6.2:an är en klassicker. Trött som fan men drar väldigt lite soppa. Svaga punkten är pumpen
som kan ge upp efter 20k mil men det är väl det enda.

400 eller 700-låda borde det vara. 400 tål mer stryk men är tyngre att driva. 700 har överväxel vilket är att föredra på dieseln.

Går bilen bra och är i fint skick så är långa mil bara ballt enligt mig. Då kan man säga till alla som miljögnäller på en att ens bil har gått 2X livslängden på en Ford Fikus Flexifjuvl/Prijus and still going strong.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
I morse, tidigt som fan kom polarens nyförvärv, en liten sportbåt på 39 fötter med lastbil till kungens kurva. Då polarens Dodge saknade ett par cylindrar och några liter så kallades det tunga artilleriet in. Långforden. I själva verket var det hans brist på 60-kula som gjorde att jag fick dra...

Båt och trailer vägde in på strax över 6-ton och kultrycket var väl cirkus hälften av det. Snacka om skönt turboljud i uppförsbackarna! :)

IMG_0864.jpgIMG_0868.jpg
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
de där såg inte normalt ut =)
 

RellaC

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
Rakapparat
Hoj
Honda CB 750
6.2:an är en klassicker. Trött som fan men drar väldigt lite soppa. Svaga punkten är pumpen
som kan ge upp efter 20k mil men det är väl det enda.

400 eller 700-låda borde det vara. 400 tål mer stryk men är tyngre att driva. 700 har överväxel vilket är att föredra på dieseln.

Går bilen bra och är i fint skick så är långa mil bara ballt enligt mig. Då kan man säga till alla som miljögnäller på en att ens bil har gått 2X livslängden på en Ford Fikus Flexifjuvl/Prijus and still going strong.

Jag tackar ödmjukast för sitt svar! Får vi se om det blir en pickup på gårn.
 

Rolf S

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Njutånger
Hoj
Hojlös
I morse, tidigt som fan kom polarens nyförvärv, en liten sportbåt på 39 fötter med lastbil till kungens kurva. Då polarens Dodge saknade ett par cylindrar och några liter så kallades det tunga artilleriet in. Långforden. I själva verket var det hans brist på 60-kula som gjorde att jag fick dra...

Båt och trailer vägde in på strax över 6-ton och kultrycket var väl cirkus hälften av det. Snacka om skönt turboljud i uppförsbackarna! :)

Det där såg riktigt manligt ut :Bugar
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Teo ta andra kortet och skicka till green peace de lär ju få en hjärtattack :D O inte nnat av avund :D
 

freddetheman

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
KTM 660
Mina vindrutetorkare la av idag på chevan. Vad kan vara fel? Snabba svar uppskattas. Är det torkarmotorn? Spolningen fungerar inte heller.
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Mina vindrutetorkare la av idag på chevan. Vad kan vara fel? Snabba svar uppskattas. Är det torkarmotorn? Spolningen fungerar inte heller.

Vad är det för cheva, på vissa modeller drivs spolningen av vindrutetorkarmotorn så går säkringen så stannar allt.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Mina vindrutetorkare la av idag på chevan. Vad kan vara fel? Snabba svar uppskattas. Är det torkarmotorn? Spolningen fungerar inte heller.

Låter ju som det är så enkelt som säkringen :)

Annars spaken, motorn bör det inte va om spolningen också är död, har du tillgång till spänningsprovare så mät om pumpen och torkarmotorn får ström
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Du måste ju skaffa lite liberalkritiska bakrutedekaler att klistra på pickisens lem. Bara för den rätta känslan!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top