Pickup-besatt.

Aurora kallar detta compound om jag inte är ute och ror i pisset. Vi i industriländerna skulle väl kalla det 2 stegsladdning som Cummins har i orginalutförande på flera motorer i K-serien.

Scania kallar det compound när det sitter två turbo och en gasturbin.
En Aurora 3000 ger inte tillräckligt flöde för resten av modifikationerna på den aktuella bilen, så jag misstänker att det är en dubbelturbo.

Hej ni kunniga!
Är pickup-sugen och har spanat in en Cheva från 80talet.
Är 6.2l diesel något att ha?
Vad brukar det sitta för låda till den motorn?
Är långmil (50k+) något att oroa sig för?

Hej ni kunniga!
Är pickup-sugen och har spanat in en Cheva från 80talet.
Är 6.2l diesel något att ha?
Vad brukar det sitta för låda till den motorn?
Är långmil (50k+) något att oroa sig för?

6.2:an är en klassicker. Trött som fan men drar väldigt lite soppa. Svaga punkten är pumpen
som kan ge upp efter 20k mil men det är väl det enda.

400 eller 700-låda borde det vara. 400 tål mer stryk men är tyngre att driva. 700 har överväxel vilket är att föredra på dieseln.

Går bilen bra och är i fint skick så är långa mil bara ballt enligt mig. Då kan man säga till alla som miljögnäller på en att ens bil har gått 2X livslängden på en Ford Fikus Flexifjuvl/Prijus and still going strong.

I morse, tidigt som fan kom polarens nyförvärv, en liten sportbåt på 39 fötter med lastbil till kungens kurva. Då polarens Dodge saknade ett par cylindrar och några liter så kallades det tunga artilleriet in. Långforden. I själva verket var det hans brist på 60-kula som gjorde att jag fick dra...

Båt och trailer vägde in på strax över 6-ton och kultrycket var väl cirkus hälften av det. Snacka om skönt turboljud i uppförsbackarna! :)

IMG_0864.jpgIMG_0868.jpg

6.2:an är en klassicker. Trött som fan men drar väldigt lite soppa. Svaga punkten är pumpen
som kan ge upp efter 20k mil men det är väl det enda.

400 eller 700-låda borde det vara. 400 tål mer stryk men är tyngre att driva. 700 har överväxel vilket är att föredra på dieseln.

Går bilen bra och är i fint skick så är långa mil bara ballt enligt mig. Då kan man säga till alla som miljögnäller på en att ens bil har gått 2X livslängden på en Ford Fikus Flexifjuvl/Prijus and still going strong.

Jag tackar ödmjukast för sitt svar! Får vi se om det blir en pickup på gårn.

I morse, tidigt som fan kom polarens nyförvärv, en liten sportbåt på 39 fötter med lastbil till kungens kurva. Då polarens Dodge saknade ett par cylindrar och några liter så kallades det tunga artilleriet in. Långforden. I själva verket var det hans brist på 60-kula som gjorde att jag fick dra...

Båt och trailer vägde in på strax över 6-ton och kultrycket var väl cirkus hälften av det. Snacka om skönt turboljud i uppförsbackarna! :)

Det där såg riktigt manligt ut :Bugar

Teo ta andra kortet och skicka till green peace de lär ju få en hjärtattack :D O inte nnat av avund :D

Mina vindrutetorkare la av idag på chevan. Vad kan vara fel? Snabba svar uppskattas. Är det torkarmotorn? Spolningen fungerar inte heller.

Mina vindrutetorkare la av idag på chevan. Vad kan vara fel? Snabba svar uppskattas. Är det torkarmotorn? Spolningen fungerar inte heller.

Vad är det för cheva, på vissa modeller drivs spolningen av vindrutetorkarmotorn så går säkringen så stannar allt.

Låter ju som det är så enkelt som säkringen :)

Annars spaken, motorn bör det inte va om spolningen också är död, har du tillgång till spänningsprovare så mät om pumpen och torkarmotorn får ström

Du måste ju skaffa lite liberalkritiska bakrutedekaler att klistra på pickisens lem. Bara för den rätta känslan!

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back