Pickup-besatt.

Golfbanan är ju inte så mycket att se, men ifrån toppen på berget har man riktigt bra utsikt.
Kul att kasta lite sten ner för stupet också :banana

Svänger man in mot Råhult (bortanför Nydala), så kan man leta sig fram till något som jag tror heter Sandåkra, eller något liknande.
En komplett öken med mosand...
Man får inte köra där, tror jag..

Fasen va najs! Får trucka över med Långforden någon helg och utforska lite.

Gör så!
Finns sjukt många små ''vägar'' att utforska.
Har precis börjat på ett nytt område som är riktigt najs.

Svänger man in mot Råhult (bortanför Nydala), så kan man leta sig fram till något som jag tror heter Sandåkra, eller något liknande.
En komplett öken med mosand...
Man får inte köra där, tror jag..

Låter intresant.
Jag hittade något liknande när jag svängde vänster mot svanaryd ifrån vägen mot ohs.

Ett sandfält stort som en eller ett par fotbollsplaner iaf.
Där kan jag lova att v8'an fick jobba när jag sladdade runt.
Även ett par små sandbackar, fast dom gillade inte chevan riktigt.

Vintertid är kåpa/flaklock jävligt praktiskt, det må vara fult, men ack så oslagbart när det snöar/regnar/fryser/snöar osv...
Precis, och om man som jag inta har något riktigt förråd så e de rätt skönt att saker kan stå på flaket utan att vara utsatta för väder och blickar.

Jahaja, ganska många sidor tillbaka i denna tråd frågade jag lite om stora jänkepickuper då suget var stort. Gärna c-reggat och fyrhjulsdrivet.

Så kom dagen när jag slog till!

Det blev en King Cab.... Bensin....2wd. Med kåpa. :huvet
Vågar inte lägga upp nån bild på eländet, mest bara rosthål ändå.
Men det är en pickup iallafall! :banana

Fick abstinens och gick ut och drog igång den gamla damen. Hon har stått ett bra tag så jag hade väl inte några höga förväntningar direkt, men förvånande nog hoppade hon igång överraskande enkelt. Batterierna hade väldigt bra med kräm för att inte ha sett ladd på flera månader, och i ett moln av rök och med skönt knackig gång till en början brölade hon igång (borde ha filmat, dumt av mig att glömma kameran hemma i lund...:huvet):tummenupp Tror att jag var nere på tre fungerande cylindrar ett tag, lät som en tändkula och hela bilen hoppade:yoparty :D Sen efter bara några sekunders tomgång spann motorn lika fint som alltid, lådan växlade som den skulle och bromsarna släppte med ett brak varpå bilen fick rulla ett fåtal meter på gården innan det var dags att stänga ner och kila in. Nästa löning blir det ny dieselpump och service inför vintern, sen ska jag ut och snötrucka:banana

Är du säker på att det är pumpen?
Vår cheva har samma symptom som din, stannar helt plötsligt, kan starta tre gånger utan problem för att sen totalvägra.
Vi bytte pump för fem år sedan så jag tror inte vi har hunnit köra slut på en till. Jag ska rapportera vad verkstaden hittar för fel på den här i tråden.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!