Pickup-besatt.

Det är inte att åka baklänges jag är rädd för, men att bakaxeln ska lossna är ju rätt troligt, den sitter fast med krokiga plattjärn som på en gammal hästkärra, bladfjädrar kallas det visst...

Kolla in hjulupphängningen på valfri "modern" bil så stillas din oro, alt byter orosobjekt.
Efter att ha granskat styrlänkaget på min 330 kändes det inte alls lika roligt att nypa tvära kurvor då det hade samma dimension som mitt lillfinger. Dessutom fäster det i bockad plåt.

Stålet som håller grejerna på plats under en jänkepickis är väl tilltaget märkte undertecknad när jag skulle borra hål för nya dragbalken... tog fanimej 40 minuter att borra 6 hål.

Otroligt intressant tråd eftersom även jag alltid sneglar åt pickisar...
Har haft ett gäng 80-tals japsar samt några 454SS...

Nu letar jag efter någon vettig pickis att dra tunga släp med (3500kg.)
Önskemål:
Diesel
Driftsäker
Automat
Bekväm
FET (snygg)
Inte C-kort
1,5- eller dubbelhytt
Max 150000, helst billigare.

Har sökt runt en del på Blocket men det är svårt att få någon vettig uppfattning om de bilar som kan dra 3500 eller mer...

Vad skulle ni ge för tips?

Ford F250 7,3L eller Dodge Ram 2500 5,9L drar 3500 om den är reggad med rätt drag.
Kolla på regnumret.

Vilken cheva-motor äre som är "bäst"?
Jag hade för mig att det var 6,5an, men läste på ett annat forum att det var 6,2an..

Vad ska man använda för färg om man skulle vilja måla på sin flakbotten som i nuläget är rödbrun...? Är hammarlack nånting att fundera på? Finns det någon färg som inte kräver ett absolut plåtrent underlag?

Dåliga nyheter, måste nog tyvärr byta ut min -10 jappspickis mot nått som packar in 2 ungar + hund lite bättre.... :(
Goda nyheter, kan nu börja leta efter en oöm fullsize jänkepickis med gott samvete :)

Så ett gäng lerjökar vid färjan på väg hem till finland. De hade nog varit nere och geggamojat i tjapparall av leransamlingarna att dömma.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025