Pickup-besatt.

Hur går det med din sothäst? Ska du trucka upp till dieselpåvereventet i Tierp den 16:e-18:e?

Tyvärr har hon mest stått sista tiden, startproblemet blev bara värre (såpass att den dog under färd och var omöjlig att få igång innan den svalnat) så jag vågar inte köra henne... Planerar att få pumpen renoverad eller utbytt så fort jag får råd, men det kan ju tyvärr dröja om man som jag saknar inkomst... Så tyvärr tror jag inte jag hinner, hade varit kul annars.

Den här är ju bara så jävla råcool så det finns inte!:kär
http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_F250_Ranger_4x4_390_BB__73_35408037.htm?ca=23_10&w=3

Ingen som vill köpa min sketvrålet lite snabbt och lustigt sådär så att jag har råd med fårrden?:gnissla Ny låda till en sån lär väl inte vara dyrt (om man nu i värsta fall behöver byta menar jag):va

Aouuuuch! Så läcker. Vill ha.

Har nyligen köpt mig ett skogsruckel, typ hillbillytorp med lite mark till. Då måste man ju ha en hillbillypickis oxå? För att kunna ta sig dit på vintern tänkte jag...

@apesquad: powerstroke 7,3. Vilka årgångar är det som gäller där?

Last edited:
Den här är ju bara så jävla råcool så det finns inte!:kär
http://www.blocket.se/gavleborg/Ford_F250_Ranger_4x4_390_BB__73_35408037.htm?ca=23_10&w=3

Ingen som vill köpa min sketvrålet lite snabbt och lustigt sådär så att jag har råd med fårrden?:gnissla Ny låda till en sån lär väl inte vara dyrt (om man nu i värsta fall behöver byta menar jag):va

Den där är ju bara så förbenat jäkla hård! Bra villhafaktor på den!

@apesquad: powerstroke 7,3. Vilka årgångar är det som gäller där?

94,5-97 är den bästa 7,3:an men den tidigare är inte dum den heller.
Vissa gillar ju till och med den tidigare turbovarianten (IDI) mest av alla.
Den tidigare med mekaniska pumpen är mer snällstartad i kyla men man måste se till att den pumpen är frisk annars är den jobbig.

Last edited:
Fifan. Jag skulle gena om en polare ute i spenaten med Långforden för ett antal år sedan. Föga visste jag om att det var en gammal igenvuxen körväg för timmer dold i det höga gräset. Bladisarna på Långforden är inte så förlåtande så det såg ut ungefär sådär.

Gillar teen-fnittret i den här rullen. Olds verkan vara genuint byggda:Bugar

http://www.youtube.com/watch?v=FmFovYnt6WU

Nu blir jag också sugen på att ut och hoppa med pickisen!
Få nog ge mej ut på en spaningsrunda imorgon efter lämpliga gupp, och se vad torisionsstavarna klara.

Nu blir jag också sugen på att ut och hoppa med pickisen!
Få nog ge mej ut på en spaningsrunda imorgon efter lämpliga gupp, och se vad torisionsstavarna klara.

Finns fler delar på Chevorna som inte gillar att hoppa.... framrutan kan lätt spricka till exempel...

Mvh
Cheva 3500 med spricka i rutan.

Finns fler delar på Chevorna som inte gillar att hoppa.... framrutan kan lätt spricka till exempel...

Mvh
Cheva 3500 med spricka i rutan.

Framrutan har redan ett par sprickor, kanske lika bra att man dra sönder den ordentligt så att man får tummen ur och fixar den.
Vet du några andra kända svagheter?

Framrutan har redan ett par sprickor, kanske lika bra att man dra sönder den ordentligt så att man får tummen ur och fixar den.
Vet du några andra kända svagheter?

Öglorna under fram kofångaren som är i en tum tjockt järn böjer sej något uppåt i sin raminfästning om man belastar ojämt då man lyfter upp bilen med kranbil...:gnissla

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025