Pickup-besatt.

Hur funkar dom pa motorvag? Buller? Tankte jag skulle kopa en
snart. Ska iofs inte pendla med den men man vill ju ha nagorlunda
akkomfort.

Jodå, tyckte den funkade helt ok. Dieselknacket hörs ju, samt att den har ju inte samma ljudnivå i kupén som en vanlig bil i ett högre prissegment. Det märks även att den är gjord för att ha lite last, den blir lite följsammare i fjädringen med last, men inte så att det stör om man kör utan. Detta var en crewcab -11.
 
Här har ni. Notera pickisen i bakgrunden ;)

Inte alls min tekopp.
Såg ut som en typisk "reklampelare".
Jag har väldigt svårt för jättefälgar med minidäck, särskilt på bruksfordon, och det är ju det som är charmen med pickisar.
Men smaken är som baken: Jag är ointresserad av din.
Edit: Klipp på en bakhjulsdriven "daily driver" med rätt hjul.
http://www.youtube.com/watch?v=o_sVe19wOW0
 
Last edited:
Jodå, tyckte den funkade helt ok. Dieselknacket hörs ju, samt att den har ju inte samma ljudnivå i kupén som en vanlig bil i ett högre prissegment. Det märks även att den är gjord för att ha lite last, den blir lite följsammare i fjädringen med last, men inte så att det stör om man kör utan. Detta var en crewcab -11.

OK. Dieselknack ser jag enbart som nagot possitivt. Ar i Brasilien och
jobbar for tillfallet och har ser man Hiluxar hela tiden. Dom verkar tokiga i allt med offroad touch har. Har man inte snorkel pa sin hilux eller landrover har ar man en karring.
 
Last edited:
OK. Diesel knack ser jag enbart som nagot possitivt. Ar i Brasilien och
jobbar for tillfallet och har ser man Hiluxar hela tiden. Dom verkar tokiga i allt med offroad touch har. Har man inte snorkel pa sin hilux eller landrover har ar man en karring.

Man skall göra som urin vånarna.
Tjör de hiluxdieslar med snorkel, så är det en sådan du skall ha.
Hilux för att det finns delar överallt.
Diesel för att luftfuktigheten äter tändsystem.
Snorkel för att skona luftfiltret från vägdammet.
Tror jag.
 
En annan ordningsfråga; Är det någon som vet vilka påföljder det blir om man framför ett C-reggat fordon i hastigheter över 80 (och 90 på motorväg) men inom den aktuella vägens hastighetsbegränsningar?

Det beror på hur mycket fordonet väger. Är totalvikten under 7,5 ton(eller 7) så får du köra i 120. Inget krav på färdskrivare heller.
 
Det beror på hur mycket fordonet väger. Är totalvikten under 7,5 ton(eller 7) så får du köra i 120. Inget krav på färdskrivare heller.

Kan du förklara varför det då krävs fartbegränsare på alla lastbilar över 3.5ton sedan årsmodell -05.
Färdskrivar behöver man när man kör yrkesmässigt, dvs. när man tar betalt för transporten av något.
Köra brädor till ett bygge mot betalning är yrkesmässigt, köra dig själv och dina verktyg till ett bygge inom 50km från stationeringsorten är inte yrkesmässigt.
 
I morgon bitti bär det av mot Jämtland I tells ya!

Fett som fan.

Den såg inte alls lika bra ut och har bara en sexa, sen tillkommer moms
och då kostar den lika mycket som en ny 2011 i USA.
Vilken tur för mig.:)

Same same sånär som på lite andra lister o sådär och såklart den klenare motorn i modellerna som tagits in här :gnissla

http://www.blocket.se/stockholm/Chevrolet_Colorado_3_0_TDi___Diesel___Automat_32042760.htm?ca=8&w=3
Lite mittemellan förnuftighet o att bara vilja ha vräkigt :D
 
Last edited:
Jeep Comanche, Metric Ton modellen med 4.0 liters sexa och automat.
Något att ha eller är det skräp?
 
Jeep Comanche, Metric Ton modellen med 4.0 liters sexa och automat.
Något att ha eller är det skräp?

Helt klart något att ha. Lilltjerocken är grym som den är och med flak ännu bättre. Den suger i sig en hel del soppa men går som fan och är billig i alla andra avseenden så det är bara kul att hon är törstig.
 
Back
Top