Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Webaston står och värmer Långforden och det är en underbar morgon. Snart bär det av mot Hedemora där en polare ska tjöpa gammeldodge med cummins I tells ya! Helgen kommer gå i pickispillets tecken.
Ta nu ordentligt med bilder.![]()
Intressant att de nästan helt tagit över pickismarknaden då, kan de ha nått med den obefintliga kvaiten på jänken nummera? eller att man får betala det dubbla för dem?Den utan flak är en design"skiss" den finns alltså bara i fantasin än så länge.
I övrigtt så suger Amarok precis lika mycket som japan pickisarna, är man fullvuxen så slutar sittdynan på halva låret och baksätet blir oanvändbart för allt annat än att förvara prylar som man inte vill ha på flaket.
Intressant att de nästan helt tagit över pickismarknaden då, kan de ha nått med den obefintliga kvaiten på jänken nummera? eller att man får betala det dubbla för dem?
Intressant att de nästan helt tagit över pickismarknaden då, kan de ha nått med den obefintliga kvaiten på jänken nummera? eller att man får betala det dubbla för dem?
Sen får man ju även räkna med den faktorn att man faktiskt inte vill köra samma pickis i mer än max 3-4 år så det kvittar ju om japanen dör vid 20 000mil eller inte.
I slutänden är det ju ekonomin som räknas allt som oftast, därför man köper japansk pickis allt som oftast.
Nu talar jag om den vanligaste pickisföraren, dvs han som använder bilen i sitt arbete och bilen är skriven på firman.
Den här tråden handlar väl mer om folk som köper pickis med hjärtat istället, lite som en Ducce-tråd![]()
Kanske det men ser folk det som kvalitet att en bil har en gnisselfri inredning framför att hela bilfan är borta långt innan det är dags att byta undre spindelleder på en jänkepickis?
Långforden kommer jag aldrig sälja. Visst att det ligger hjärta i ägandet men det är utan tvekan den bil som är billigast att äga av alla jag haft. Delar kostar inte ett piss och behövs sällan bytas. Sen drar den inte mycket mer än vilken japsdieselpickis som helst. Päronens Land Rover drar mer än Longforden med sin trötta 1,9 liter.
Hur ekonomiska är era sporthojar jämfört med en moped då?
Det är ungefär samma sak som att jämföra en amerikansk pickis med en japansk pickis eller en personbil.
Min drar 1,27 liter diesel/milen enligt senaste mätningen. totalrenoverade framaxeln med nya knutkors, undre spindelleder, yttre och inre lager+lagerbanor på bägge sidor samt damskydd och packboxar för 4.500:- nyss.Allså, ni kan snacka hur mycket som helst att det är bra bilar men jag är väldigt skeptisk. Nya bilar handlar mer om värdeminskning än servicekostnader och soppaförbrukning. Och där ligger inte en enorm pickup från usa så bra till.
Och på gamla harvar så är det helt omöjligt i mitt huvud att en pickup som drar lika mycket som en van ska vara mer ekonomisk än en något annat. Kör man 2K mil om året och den drar 1L mer bensin per mil är det ca 14000K. Det är mycket delar det.
Vad kostar ett par nya sulor tex? Skatt?
Arbetskostnaden är nästan densamma oavsett bilmärke om man inte går till märkesverkstad.
Du kanske har råd med flera dyra fordon men vi som inte har det kan väl få diskutera lite ekonomiska aspekter?
Läggerupp ett par bilder ifrån dagens omväg på väg hem ifrån jobbet idag.
Störtkskönt!
Jag gav mig an snömodden på vallen hemma hos päronen i dag. Sjukt jobbig snö som knappt gick att gå i, än mindre tjöra PKPTRK i...
http://www.youtube.com/watch?v=mG2pg_pmOVc&feature=channel_video_title
Störtkskönt!
Jag gav mig an snömodden på vallen hemma hos päronen i dag. Sjukt jobbig snö som knappt gick att gå i, än mindre tjöra PKPTRK i...
http://www.youtube.com/watch?v=mG2pg_pmOVc&feature=channel_video_title
Störtkskönt!
Jag gav mig an snömodden på vallen hemma hos päronen i dag. Sjukt jobbig snö som knappt gick att gå i, än mindre tjöra PKPTRK i...
http://www.youtube.com/watch?v=mG2pg_pmOVc&feature=channel_video_title
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |