Pickup-besatt.

Ford 460. Den klassiska snutmotorn. Bara blunda när man tankar

Usch ja... Fast man kanske kan hitta en billig 7.3D att slänga in i containern när man ändå fraktar från staterna och regga med den istället?
 
Usch ja... Fast man kanske kan hitta en billig 7.3D att slänga in i containern när man ändå fraktar från staterna och regga med den istället?

Om du prompt vill ha en jättedieselpickis så skulle jag istället bida min tid, gneta ihop lite mer pengar, sedan köpa en rostfri välskött dieselpickis norrut i landet. Kanske tex en inbytt lågmilare som stått för länge hos en handlare.
 
Om du prompt vill ha en jättedieselpickis så skulle jag istället bida min tid, gneta ihop lite mer pengar, sedan köpa en rostfri välskött dieselpickis norrut i landet. Kanske tex en inbytt lågmilare som stått för länge hos en handlare.

Det vill jag.
Och du har nog rätt, som vanligt... Det är bara så svårt att veta exakt vad man vill ha, och samtidigt veta att man inte kommer ha råd med det på ett bra tag...:( Det är inte lätt att vara fattig student...:( Lust att hyra in mig som massör Jörgen?:D
 
Du får ju endå inte ligga :hihi :hihi

Det är bara för att jag har en BMW också :mad:

http://www.autotraderclassics.com/c...ml:uShipController.init&conversationId=579755

Jag är kär...:kär
Kostar bara ca 20 k att ta in också (veteranare är billigare, om jag tolkat saken rätt. Någon som kan bekräfta att det gäller pickis också?), plus inregning. Fan att man inte har sisådär en 55 lax:huvet

Löjligt fin! I senaste numret av tidningen "Diesel Power" är det en kille som slängt i en 7.3 IDI-diesel i en F250 med den karossen.

:banana
 
Last edited:
Löjligt fin! I senaste numret av tidningen "Diesel Power" är det en kille som slängt i en 7.3 IDI-diesel i en F250 med den karossen.

:banana

Det finns ju faktiskt en donatorbil med 7.3:a på blocket för 20 papp... Bilen i länken kostar 5000usd ca 35k. Frakten går på 20 (om den klassas som veteran och inte pickup, måste kolla det), och sen kanske ett par 5000 till för reggning och så. Gör man motorbytet själv har man en skattebefriad f250 med diesel för sisådär 80 000... Varför har jag inte 80 000!?:gråta

Du får ju endå inte ligga :hihi :hihi

Han kanske kör för lite i skogen?:va
 
Last edited:
Teo, är din truck höjd?
Tycker alla fordar ser höga ut. Vill också ha en disel ford.

Blev en liten tur i mörkret idag iaf :)
 

Bifogat

  • IMG_0171.jpg
    IMG_0171.jpg
    239.2 KB · Visningar: 86
Vad för bil ska en gubbe kolla efter som vill lägga 35-50k på bilen? Den ska fungera som vardagsbil, 4wd, gärna diesel och så bra som möjligt.
Det är styvfar som vill ha en som andrabil då han kör fast med sin äckliga Passat i tid och otid när han är ute på småvägar och ska jaga och dylikt.
Han har snöat in på Jeep men där finns det ju inte så mycket pickup att välja bland, så har ni några förslag?
 
Vad för bil ska en gubbe kolla efter som vill lägga 35-50k på bilen? Den ska fungera som vardagsbil, 4wd, gärna diesel och så bra som möjligt.
Det är styvfar som vill ha en som andrabil då han kör fast med sin äckliga Passat i tid och otid när han är ute på småvägar och ska jaga och dylikt.
Han har snöat in på Jeep men där finns det ju inte så mycket pickup att välja bland, så har ni några förslag?

Kan han leva utan diesel så är klassiska lill-Cherokeen en jäkligt bra bil. Billiga, går hur långt som helst, starka och tar sig fram. Sen kan man lägga i och ur fyrhjulsdriften i fart upp till 70 knutar.

Låt den dra lite soppa i stället om det ändå inte är en pendlarbil.

Teo, är din truck höjd?
Tycker alla fordar ser höga ut. Vill också ha en disel ford.

Blev en liten tur i mörkret idag iaf :)

Fordarna är ganska höga, speciellt F350 men min är klossad 1,5" också.
Men nästan ohöjd är hon :)
 
Last edited:
Last edited:
En bit över litern milen får du räkna med (har jag hört). Dessutom ganska liten bil jämfört med fullsize, kolla bilden på teos ford på första sidan i tråden (en bit ner):D

Men på en budget är det säkert en trevlig bil, jänkekänsla i gången och en ganska trevlig motor (har jag också hört):)

Och går upp på GDS-lyften så att man kan byta olja och tvätta utan att hyra lastbilsverkstad på vintern. Går även att hyra vanlig garageplats till. Det är sjukt mycket bängel med en stor bil om man inte har tillgång till tomt med lada eller hangar.
 
Last edited:
Och går upp på GDS-lyften så att man kan byta olja och tvätta utan att hyra lastbilsverkstad på vintern. Går även att hyra vanlig garageplats till. Det är sjukt mycket bängel med en stor bil om man inte har tillgång till tomt med lada eller hangar.

Sant, och jag skulle hellre manövrera runt i en sån på stan. Försöka parkera med Teos långford mitt i centrala stan, huga... Men bor man ute på landet med stora öppna vägar och gårdsplan att parkera på så är det roligare med stora bilar:) Man måste ju inte ha bilen i garage om det inte är en finbil liksom, lite extra väder på en bil som redan sett mycket gör ingen större skillnad.
 
jo det var ju skillnad...:rofl
men jag behöver ingen stor, är bara ute efter en jänke-pickis.
har en kompis som har en GMC 454, riktigt avundsjuk...:gnissla
men vad får man annars för kul för max 40k? allt kul man hittar är i övre halvan av landet..tex:
http://www.blocket.se/alvsbyn/Chevrolet_silverado_C20_30726371.htm?ca=23_3&w=3&last=1
http://www.blocket.se/stockholm/Chevrolet_W_T_1500_31353436.htm?ca=23_3&w=3
finns lite i skåne också:
http://www.blocket.se/kristianstad/Chevrolet_pickup_31111935.htm?ca=23_3&w=3
 
Och går upp på GDS-lyften så att man kan byta olja och tvätta utan att hyra lastbilsverkstad på vintern. Går även att hyra vanlig garageplats till. Det är sjukt mycket bängel med en stor bil

Varför ska man upp på en lyft för att byta olja? Jag har ett trevligt arbeteutrymme under min bil. Kan sitta upp utan problem och har många balkar att nypa tag i när man slungar sig runt på horan under.

:)
 
Back
Top