Pickup-besatt.

Tack för infon!

Nej, konvertera orkar jag nog inte ge mig in på... Hade det varit en lätt sak, typ Bolt-on bara, så kanske det hade varit intressant, men det verkar krångligt. Får försöka leta efter en 4x4.

Tackar, ska lägga till k10 i mina sökord och se vad det ger!

Kör med K15 och K20 också så får du med de med lite grövre axlar.

Sen kan du söka på 6.2l och 6.5l också.
 
Det där är grejjer det! Den kan nog dricka en hel del soppa eftersom det är en bensinare. Sitter säkert 5.8l i den. En 7.5l borde ha bra mycket fler hästar.

Dessutom är den nyare än -91. Karossen är från -92 och framåt. Men det är ju klart att hytten kan vara bytt. Om någon köper den och ska fixa spindelleden så har jag snart verktyget som behövs :)

Det är det enda jag väntar på för att få ihop Långforden :mad:

Har man inte C-kort så kvittar det sig nästan mot skatten på en diesel :gnissla
Iofs var det där både bensin och C-reggad men ändå.
 
Aha, du menar så!:crash Är det inget du ska ha/försöka få sålt själv då?



Tack för länken förresten!
Verkar ju kosta en slant, men fan om det ändå inte kan löna sig... Dock verkar det vara över min nuvarande budget ändå, så det får nog vänta. Letar vidare och ser om det dyker upp något här hemma så länge, annars kanske det blir import lite senare:)

Blir nog inge verkstad i morn, en bakfylla (jobbigt att fylla 25) och bortglömt löfte om flytthjälp har gjort att jag får omplanera söndagen.


Jo, det kostar en del. Verkar som pickisar är belagda med någon form av extra importskatt som drar upp priset lite (om du jmf med vanlig personbil). Sedan tror jag pickisar "över där" blir lite mer slit och släng behandlade. De är visserligen byggda för att hålla, men slitaget lär märkas. Misstänker jag. Framför allt på bilar i lägre prisklasser/utrustningsnivåer.
 
Blir nog inge verkstad i morn, en bakfylla (jobbigt att fylla 25) och bortglömt löfte om flytthjälp har gjort att jag får omplanera söndagen.


Jo, det kostar en del. Verkar som pickisar är belagda med någon form av extra importskatt som drar upp priset lite (om du jmf med vanlig personbil). Sedan tror jag pickisar "över där" blir lite mer slit och släng behandlade. De är visserligen byggda för att hålla, men slitaget lär märkas. Misstänker jag. Framför allt på bilar i lägre prisklasser/utrustningsnivåer.

Förstår:) Grattis på fösleda'n!:fyllisar Vi får ta det en annan gång:)

Jo, precis... Och du har antagligen rätt. Dock har jag inga enorma krav på skicket rent allmänt på min bil. Vill att den ska funka maskinellt (dvs alla besiktningsprylar ska vara good to go), men rent utseendemässigt får den gärna ha lite rostfläckar, bucklor, repor och skavsår. Det enda det påverkar är utseendet, inte funktionaliteten. Men det dra ju ändå ner priset, dvs perfekt för mig. Dessutom är det bara bra om den är lite skavd redan från början, då behöver man inte oroa sig för att skita ner den utan kan ha den som faktisk bruksbil:tummenupp Det är ju ingen utställningsbil jag vill ha, utan en arbetshäst:) En "Jaha, det ska fraktas tungt stor och smutsigt? Släng upp det på flaket bara! *BADONG!*"-bil:D Till skillnad då från en "nja, jag vet inte... Den kan ju bli smutsig, tänkt om det repar lacken?:sissy"-bil:gnissla
 
22%tull på priset med frakt och försäkring inräknat och sen 25%moms.
 
Kan folk sluta länka massa tokfina pickisar:mad:
Jag har redan en, men ska ni hålla på såhär så har man ju snart en till...:gnissla
 

Snygg som synden, fast inte vidare praktisk... Där snackar vi ju alla "Njä, vågar inte skita ner fälgarna"-pickisars urmoder...:D

Kan folk sluta länka massa tokfina pickisar:mad:
Jag har redan en, men ska ni hålla på såhär så har man ju snart en till...:gnissla

Sälj den billigt till mig och tjöp vafan du vill sen:D

22%tull på priset med frakt och försäkring inräknat och sen 25%moms.

Det var ännu dyrare än vad jag läst på fraktbolagens sidor...:skrämd Då är det ju knappt att det lönar sig... Hatar skatt på moms och sånt där elände, jävla tårtapåkakapolitik!:mad: :bränslepris :brinnerup
 
Last edited:
Lyckas jag skrapa ihop 10lök till tror jag nog fasen att det blir ett chöp av GMCn...
Om den är rätt reggad.
Och körbar.
Och inte totalt skrotig.
Och den inte blir såld innan dess.

Om den skulle bli för dyr att äga borde de gå att få pengarna tillbaka om inte annat.
 
Lyckas jag skrapa ihop 10lök till tror jag nog fasen att det blir ett chöp av GMCn...
Om den är rätt reggad.
Och körbar.
Och inte totalt skrotig.
Och den inte blir såld innan dess.

Om den skulle bli för dyr att äga borde de gå att få pengarna tillbaka om inte annat.

Ge helvet, den är min ju!:mad:

Om jag lyckas få ihop ca 10k till vill säga.
Om den är rätt reggad.
Och körbar.
Och inte skrot.
Och inte har crewcab (ser dock inte så ut).
Och inte blir såld innan dess...

Faan:huvet
 
Nu när vi vill ha så lång pickis som möjligt och ändå kunna köra offroad men den så vill jag höja ett varningen finger. Ju längre mellan axlarna desto högre måste den vara för att få skapliga frigångsvinklar. Min som var höjd 7 tum och med 35 tums lerdäck fastnade i skogen hela tiden för att den var för lång. Ganska fjantiga hinder stoppade den och så kom det en jävla Suzuki Jimmy och brände förbi. Jag vet inte hur axelavståndet påverkas av hytt och flak men överhäng och är inte heller bra.

Kör man fast kan man ofta bara dra loss sig men står ramen på berget vid en knalla så är det mindre enkelt.
 
Last edited:
Nu när vi vill ha så lång pickis som möjligt och ändå kunna köra offroad men den så vill jag höja ett varningen finger. Ju längre mellan axlarna desto högre måste den vara för att få skapliga frigångsvinklar. Min som var höjd 7 tum och med 35 tums lerdäck fastnade i skogen hela tiden för att den var för lång. Ganska fjantiga hinder stoppade den och så kom det en jävla Suzuki Jimmy och brände förbi.......

Fast du mådde bättre i själen. Hur glad var Jimmyföraren på en skala? Vem vill ligga med honom LiCkSåM.
 
Back
Top