Pickup-besatt.

Det hör ju lite till konceptet "ta sig fram överallt", så håller helt med. Vafan, man vill ju inte fastna och behöva bli lossdragen av någon annan liksom:D så 4x4 är ju minimum krav. Sen så är jag svag för v8:or, ljudet, vridet och allt. Gotta love that!:tuttar

Det är jobbigt att veta precis vad man vill ha och samtidigt veta att man inte har råd med det...:(

Vrid får man ju på lågväxeln :tummenupp

Räknade precis på bensin vs diesel, 400 mil är break even på skatt och soppapris för en hilux.

Man är väl lite dieselskadad när man har läst här, så jag vet inte riktigt vilket som egentligen är bäst. :gnissla
 
Speciellt när det ändå inte är såå långt ifrån att man kan skaffa det!

Huvet på spiken:huvet

Vrid får man ju på lågväxeln :tummenupp

Räknade precis på bensin vs diesel, 400 mil är break even på skatt och soppapris för en hilux.

Man är väl lite dieselskadad när man har läst här, så jag vet inte riktigt vilket som egentligen är bäst. :gnissla

Du har en poäng, men samtidigt är dieselljud och dieselvrid jääävligt mysigt...:gnissla Skattebefriad diesel vore sjukt soft, ska fan se om inte killen med den kan tänka sig att pruta lite eller byta in min civic. Isåfall har jag råd:D Sen är det bara att konvertera till 4wd och så har man den ultimata snålpickisen:yoparty
 
Last edited:
http://www.blocket.se/dalarna/GMC_Pickup_6_2_Diesel_2500_4wd_30973353.htm?ca=23_10&w=3

Vad tror folk om den? Något för mig kanske? Är det mycket svårare att hitta delar till GMC eller är det mesta interchangeable mellan chevorna och dem? Vad säger panelen om den läckande lådan, allvarligare än det låter eller helt lugnt?

Annars är jag lite inne på denna:
http://www.blocket.se/kristianstad/Chevrolet_silverado__Diesel_Doris__29726247.htm?ca=23_10&w=3
Gillar de äldre modellernas utseende, och den är ju nära och bra. Skattebefriad dessutom:yoparty Dock ett stort minus: Bakhjulsdriven:huvet Är det svårt att konvertera till fyrhjulsdrift tro?:va :tungan OBS, helt seriös fråga. Är det bara att hitta en framaxel och en fördelarlåda och montera så är det fan mycket möjligt att jag gör det. Skattebefriad 4wd dieselpickis vore mumma:kär

Det här är ju dock bara slöseri:gråta
http://www.blocket.se/ystad/Cheva_6_5_silverado_30717277.htm?ca=23_10&w=3
Vad gör man egentligen åt något sånt? Lär ju inte vara säker för fem öre med all den intryckta plåten runt hytten, tänk om man välter med den liksom... Är det till att byta hytt eller hur fan fixar man något sånt?:va Montera stödbur?:va

Den gamla diselchevan skulle jag direkt avråda dej ifrån att köpa.
Om det är lätt att 4wd konventera vet jag inte. Men det låter ganska så dyrt.
Sen är den den är liten, inte högre än familjebilen den står parkerad jämte.

Taro och hilux är fina bila, med lite pimpning så blir dom riktigt fina pickisar.
Gäller att hitta en i fint skick, rosten brukar gå hårt på dom bilarna.
Va själv inne på att köpa en taro/hilux först.


GMC'n däremot verkar vara billig, är det inte så att chevrolet och GMC i princip är helt identiska?
 
Den gamla diselchevan skulle jag direkt avråda dej ifrån att köpa.
Om det är lätt att 4wd konventera vet jag inte. Men det låter ganska så dyrt.
Sen är den den är liten, inte högre än familjebilen den står parkerad jämte.

Taro och hilux är fina bila, med lite pimpning så blir dom riktigt fina pickisar.
Gäller att hitta en i fint skick, rosten brukar gå hårt på dom bilarna.
Va själv inne på att köpa en taro/hilux först.


GMC'n däremot verkar vara billig, är det inte så att chevrolet och GMC i princip är helt identiska?

Jag tänkte också på det där med storleken, men det skulle väl kunna ha med marken och däcken den står på att göra? Jag menar, silverado har väl alltid varit fullsize? Den borde väl inte vara mindre än andra pickisar?:va Skulle ju kunna vara sänkt...

Det tror jag säkert, skulle väl inte säga nej till en rent sådär. Men vad jag är på jakt efter just nu är inte en sån:)

Är det så? Någon som vet säkert? I så fall verkar den ju sjyst. Är det däremot en semisuspekt tillverkning som det finns minimalt med delar till så vetefan...:gnissla


Njä, crewcab...:gnissla
 
Last edited:
http://www.blocket.se/dalarna/GMC_Pickup_6_2_Diesel_2500_4wd_30973353.htm?ca=23_10&w=3

Vad tror folk om den? Något för mig kanske? Är det mycket svårare att hitta delar till GMC eller är det mesta interchangeable mellan chevorna och dem? Vad säger panelen om den läckande lådan, allvarligare än det låter eller helt lugnt?

Det är samma bil som Chevorna. Annan grill bara. På den tiden var nog till och med flyglar/huv samma.

Det är väl bara att byta packboxen. En nu kostar inte ett piss. Växlar lådan bra känns det bra mycket roligare att byta packboxen.

Just den där försöker jag smörja på en polare. Tror det är ett kap. Dålig bild men man vet ju hur de ser ut.
 

Det där är grejjer det! Den kan nog dricka en hel del soppa eftersom det är en bensinare. Sitter säkert 5.8l i den. En 7.5l borde ha bra mycket fler hästar.

Dessutom är den nyare än -91. Karossen är från -92 och framåt. Men det är ju klart att hytten kan vara bytt. Om någon köper den och ska fixa spindelleden så har jag snart verktyget som behövs :)

Det är det enda jag väntar på för att få ihop Långforden :mad:
 
Det är samma bil som Chevorna. Annan grill bara. På den tiden var nog till och med flyglar/huv samma.

Det är väl bara att byta packboxen. En nu kostar inte ett piss. Växlar lådan bra känns det bra mycket roligare att byta packboxen.

Just den där försöker jag smörja på en polare. Tror det är ett kap. Dålig bild men man vet ju hur de ser ut.

Ah, förstår!:)

Fan, nu blev man ju bra sugen... Ahg, jag har inte råd att hänga här egentligen!:huvet Men, men, men... Vad göra?:va Har ju nästan råd med den där pickisen, om bara försäkringsbolagety ville snabba på att sätta in mina pengar (eller om jag får sålt min bil jävligt hastigt)...:huvet
 
Jag tänkte också på det där med storleken, men det skulle väl kunna ha med marken och däcken den står på att göra? Jag menar, silverado har väl alltid varit fullsize? Den borde väl inte vara mindre än andra pickisar?:va Skulle ju kunna vara sänkt...

Silverado är väl ett utrustningspaket som Fords "Lariat" och Dodges "Laramie"?

Att 4x4 konvertera är sjukt jobbigt. Du behöver fördelningslåda, framkardan, kotra bakkardanen (om splincen passar från lådan, annars ny), framaxel, med frihjulsnav, mm sen vet jag inte om växelådshuset passar på fördelningslådan eller om det är specialhus för det. Mycket billigare att köpa en 4x4 på en gång.
 
Silverado är väl ett utrustningspaket som Fords "Lariat" och Dodges "Laramie"?

Att 4x4 konvertera är sjukt jobbigt. Du behöver fördelningslåda, framkardan, kotra bakkardanen (om splincen passar från lådan, annars ny), framaxel, med frihjulsnav, mm sen vet jag inte om växelådshuset passar på fördelningslådan eller om det är specialhus för det. Mycket billigare att köpa en 4x4 på en gång.

Jag trodde det var ett modellnamn?:va Vad heter annars själva grundbilen?

Usch, det där lät inte trevligt nej... Blir till att leta 4x4. Även som skattebefriat hade suttit som en krocketklubba på skenbenet...:banana
 
Jag trodde det var ett modellnamn?:va Vad heter annars själva grundbilen?

Usch, det där lät inte trevligt nej... Blir till att leta 4x4. Även som skattebefriat hade suttit som en krocketklubba på skenbenet...:banana

Jag kan ha fel. Är inte helt 100 på GM-bilarna. Eftersom det finns Chevor som inte heter Silverado så antog jag bara det. Motsvarande GMC heter ju Sierra i alla fall.

Den dodgen du länkade till tidigare är ju mumma! Reggad som 78=skattebefriad men är i själva verket en 89-91 någonting.
 
Jag kan ha fel. Är inte helt 100 på GM-bilarna. Eftersom det finns Chevor som inte heter Silverado så antog jag bara det. Motsvarande GMC heter ju Sierra i alla fall.

Den dodgen du länkade till tidigare är ju mumma! Reggad som 78=skattebefriad men är i själva verket en 89-91 någonting.

Förstår. Jag vet inte heller, bara antog... Får se vad wiki har att säga om saken.

Den verkar vara borta nu...:(
Den här kanske?
http://www.blocket.se/jonkoping/Dodge_w20_pickup_27993864.htm?ca=23_10&w=3

Edit: Hittade den första!
http://www.blocket.se/orebro/Dodge_4x4_cummins_31373907.htm?ca=23_10&w=3
Ser jävligt bra ut, men är en bra bit över min budget... Det är förvisso den gröna också, men man kan väl få drömma?:D

Suck, det är nog inte meningen att studenter ska ha pickis...:(
 
Last edited:
Last edited:
Silverado är bara ett utrustningspaket på chevrolet.
Modellerna heter k1500, k2500 och k3500.

1500 är den minsta och 3500 är den största.

I Sverige verka det dock som om alla tro att så fort det är en cheva pickis så heter den silverado.
 
Ah, förstår!:)

Fan, nu blev man ju bra sugen... Ahg, jag har inte råd att hänga här egentligen!:huvet Men, men, men... Vad göra?:va Har ju nästan råd med den där pickisen, om bara försäkringsbolagety ville snabba på att sätta in mina pengar (eller om jag får sålt min bil jävligt hastigt)...:huvet

Hör av dig om du ska sälja din civic. :tummenupp
 
Last edited:
Silverado är bara ett utrustningspaket på chevrolet.
Modellerna heter k1500, k2500 och k3500.

1500 är den minsta och 3500 är den största.

I Sverige verka det dock som om alla tro att så fort det är en cheva pickis så heter den silverado.

Silverado är modellnamnet, åtminstone på nya bilar. Sen finns det olika utföranden av Silverado, typ 1500 och 2500 osv.
Z71 är däremot ett utrustningspaket.
 
Den gamla diselchevan skulle jag direkt avråda dej ifrån att köpa.
Om det är lätt att 4wd konventera vet jag inte. Men det låter ganska så dyrt.
Sen är den den är liten, inte högre än familjebilen den står parkerad jämte.

Jag har haft en sådan och den är i princip lika stor som dom nyare chevorna, den står parkerad bredvid en annan cheva kanske en äldre s10 och en chrysler voyager vilket gör att den inte ser så stor ut.
Min var en -84 och då var silverado ett utrustningspaket numera heter alla chevor silverado med tillägg för hur mycket dom får lasta (1500, 2500, 3500pound.) och t.ex LT för att visa utrustningsnivån.

GMC heter sierra eller denali beroende på utrustnings mängd.

Precis som föregående talare så hade jag nog inte gett mig in på att 4wd konvertera den där, speciellt inte om du inte har en donator bil.

Jag trodde det var ett modellnamn?:va Vad heter annars själva grundbilen?

Usch, det där lät inte trevligt nej... Blir till att leta 4x4. Även som skattebefriat hade suttit som en krocketklubba på skenbenet...:banana
Grund modellen heter c10 eller k10 om det är en fyrhjulsdriven du letar efter.

EDIT: K15 och K20 är det såklart som gäller om man vill ha lite grövre prylar!
 
Last edited:
Jag har haft en sådan och den är i princip lika stor som dom nyare chevorna, den står parkerad bredvid en annan cheva kanske en äldre s10 och en chrysler voyager vilket gör att den inte ser så stor ut.
Min var en -84 och då var silverado ett utrustningspaket numera heter alla chevor silverado med tillägg för hur mycket dom får lasta (1500, 2500, 3500pound.) och t.ex LT för att visa utrustningsnivån.

GMC heter sierra eller denali beroende på utrustnings mängd.

Precis som föregående talare så hade jag nog inte gett mig in på att 4wd konvertera den där, speciellt inte om du inte har en donator bil.


Grund modellen heter c10 eller k10 om det är en fyrhjulsdriven du letar efter.

Tack för infon!

Nej, konvertera orkar jag nog inte ge mig in på... Hade det varit en lätt sak, typ Bolt-on bara, så kanske det hade varit intressant, men det verkar krångligt. Får försöka leta efter en 4x4.

Tackar, ska lägga till k10 i mina sökord och se vad det ger!
 
Back
Top