Martein
därför att älg
Lånade en Ford F 250 XLT med 450 motor i ett par veckor då en kompis drog på semester. Första kvällen då jag skulel köra hem den från flygplatsen hade jag ångest o var helt övertygad om att jag skulle krocka med någon stolpe vid sidan av vägen. Och att sedan svängradien gjorde att jag hade problem att lägga en högersväng i en 4vägs korsning gjorde det inte bättre. Gäller o planera körningen lite mer än med en Clio. Men efter ett par dagar så älskade jag den, och är nästan, men bara nästan, roligare o sprätta grus med en sådan än med en enduro. Parkering är inga bekymmer, den är så fyrkantig att man har full koll på var den börjar o slutar i speglarna. O skulle det ta emot någonstans brukar det vara den andra bilen som får bucklorna![]()
Självaste navigerandet i fart är inte det som oroar mig, fattar bara inte hur fan man ska hitta en lucka på Hornsgatan kl 06:55 en vacker måndagmorgon när man väl måste göra det!..

Eller ens klämma in den mellan grannarnas mitsubishi galant/jeep cheroke på min parkeringsplats utan att behöva klättra ut genom takluckan efter att ha orsakat skrapsår på 2 främrehjulhus, 4 dörrar och 2 bakre hjulhus...
Eller handla på ICA kvantum kungens kurva utan att behöva hänga på låset söndagmorgon så man kan få hela västra halvan av parkeringen för sig själv!

Bor i villa - check!
Jobbar i villa - nej, men med stor gratis grusparkering
Nä, men det är väl som när man hade rejsbuss som enda bil - 3 ton skåpbil ställer man bara av där det finns plats. Två-tre parkeringsplatser eller vad som passar bäst för dagen. "Jag kör fetstor bil, jag gör som jag vill" typ...![]()
Förlåt, nu var frågan riktad mot storstadsbor(i Sverige kallat "Stockholmare"), inte folk vars uppfattning av fickparkera är "att ställ hon mellan lada o ut-dasset"