Pickup-besatt.

Det beror på att SBP inte fattar att det är massan som ska bromsas.
Lika jävla dumt vid motorbyte till kraftigare motor, då måste du ha bättre bromsar, varför kan man ju undra eftersom det fortfarande är samma massa och samma hastighet som gäller.

Mjae, bilen ska väl klara att bromsa från hastigheter den kommer upp i även om det inte är tillåtet att köra så fort.
När man importerar kan man ju dessutom få rätt mycket undantag.
Läget blir ett helt annat när man ska regga om.
Från C till B så ökar ju dessutom maximala tillåtna hastighet från 80km/h till 120km/h.


Med det intet sagt att SBP ibland bara är fåniga.
 
Mjae, bilen ska väl klara att bromsa från hastigheter den kommer upp i även om det inte är tillåtet att köra så fort.
När man importerar kan man ju dessutom få rätt mycket undantag.
Läget blir ett helt annat när man ska regga om.
Från C till B så ökar ju dessutom maximala tillåtna hastighet från 80km/h till 120km/h.


Med det intet sagt att SBP ibland bara är fåniga.

Du-dududu-du det tänkte jag inte på...:mad:
 
Det beror på att SBP inte fattar att det är massan som ska bromsas.
Lika jävla dumt vid motorbyte till kraftigare motor, då måste du ha bättre bromsar, varför kan man ju undra eftersom det fortfarande är samma massa och samma hastighet som gäller.

Kraftigare motor är ofta större och väger därmed ofta mer.

Men visst kan sbp liksom dom flesta (alla?) andra myndigheter vara rätt blåsta oftare än inte... :)
 
Top Gear US specialavsnitt: Americas Toughest Trucks :banana :banana
De kör runt i Alaska med bilar köpta med kriterierna:
Max: 3000$
Minst: 150,000miles

Dodge -97 RAM 1500
Chevrolet -83 CK Stepside
Ford F250 -76
vs.
Toyota Hilux -93
 
Med sand på flaket och schysta vinterdäck kommer fram ganska bra ändå!
Men jag genar helst inte över en åker med snö på :P, eller testar mördarbackarna..
 
Top Gear US specialavsnitt: Americas Toughest Trucks :banana :banana
De kör runt i Alaska med bilar köpta med kriterierna:
Max: 3000$
Minst: 150,000miles

Dodge -97 RAM 1500
Chevrolet -83 CK Stepside
Ford F250 -76
vs.
Toyota Hilux -93

Den ska jag titta på om en stund!
 
2wd på pickis suger ganska hårt på allt annat än slät och torr asfalt... Ingen vikt alls över drivande hjul. Tyvärr, man begränsas ganska hårt i sitt letande på grund av det...

USA pickisar är ju tunga as med järnvägsräls till ram, lite vikt borde man ändå få på hjulen tycker jag? :va Kan ju inte vara som en tvåhjulsdriven typ japps ändå....
 
Top Gear US specialavsnitt: Americas Toughest Trucks :banana :banana
De kör runt i Alaska med bilar köpta med kriterierna:
Max: 3000$
Minst: 150,000miles

Dodge -97 RAM 1500
Chevrolet -83 CK Stepside
Ford F250 -76
vs.
Toyota Hilux -93

Det var ju en tävling mellan jänkebilarna, det fanns aldrig någon tvekan på att toyotan inte skulle klara det :D :fakta
 
Men fan vad svårt det ska vara att hitta en sjyst truck då...:huvet

Det råkar inte vara någon som känner till att en kompis gammelmorfars kusin äger en skattebefriad 4x4 v8-dieselpickis som han funderar på att sälja billigt till en yngling med brunst efter pickup?:rolleyes:
 
USA pickisar är ju tunga as med järnvägsräls till ram, lite vikt borde man ändå få på hjulen tycker jag? :va Kan ju inte vara som en tvåhjulsdriven typ japps ändå....

Det enda du har över drivhjulen är ju ett tomt flak, dvs luft. Visst väger en pickis, men framändan med hytt och hela kalaset väger så pass mycket mer. Bakändan svävar ju nästan i jämförelse, så du har väldigt lite kraft ner över drivhjulen. Funkar bra på asfalt, men så fort du kommer ut på det halare så märker du av det. Bakhjulen bara spinner medan de kämpar efter grepp nog att trycka den tunga fronten framåt...
 
Back
Top