Pickup-besatt.

Inte lätt att veta men gissar att det är en k2500 då är det ju lite kraftigare doningar men endast 6 bultade axlar, IFS fram så kostar lite att höja på riktigt. 6,5 td är ju säkert en trevlig motor, skulle jag gärna haft.
Man får ju kika på plats om den verkar välskött!

edit: eller står det 1500 på listen?

Jupp, 1500. Å andra sidan billig i drift då klenaxlarna tar 0,2 % ac hästarna att vrida runt. :brynad

Finns faktiskt sjukt smidiga höjsatser till tjevas IFS nu där man bara vrider om torrsionsstagen fram och får upp den några tum. Billigt Ebay.
 
Jupp, 1500. Å andra sidan billig i drift då klenaxlarna tar 0,2 % ac hästarna att vrida runt. :brynad

Finns faktiskt sjukt smidiga höjsatser till tjevas IFS nu där man bara vrider om torrsionsstagen fram och får upp den några tum. Billigt Ebay.

Jo jag har skruvat upp min ett par tum fram, men det blir ju lite ogynnsam vinkel för drivknutarna så man ska nog inte skruva upp den allt det går. Kan redan skruva upp den för mycket utan specialnycklar så det känns mest som en säljgrej om inte torsionstavar är helt utmattade.
 
Jupp, 1500. Å andra sidan billig i drift då klenaxlarna tar 0,2 % ac hästarna att vrida runt. :brynad

Finns faktiskt sjukt smidiga höjsatser till tjevas IFS nu där man bara vrider om torrsionsstagen fram och får upp den några tum. Billigt Ebay.

långfärder med en sån bil...går bra eller anus?
 
Hur mycket drar 6,5td motorn per mil? samt man ligger väl inte och tokvarvar vid motorvägsfart 110km/h?

Näe, inget vidare bekvämt att ligga och pressa högfart. Fram kommer man ju ändå, lika bra att sätta farthållaren på sisådär hundra och njuta av vägarna och lite bra musik istället :)

Vill minnas att min pickis inte drog mycket mer än strax över litern under hemfärden efter att jag köpt den (nästan bara motorvägskörning i lugnt tempo), typ 1,2. Blandad körning ligger den på typ 1,5 eller så, men det nästan oavsett hur du kör och lastar och sådär. Dricker snarare per tid när den är igång liksom :)

Ska nog nämna också att detta var med ett genomrostat tryckrör till rubon, så min bil gick nog fetare än fett vilket kan ha gett något högre förbrukning än normalt. Nu har turbon fulltryck men har tyvärr inte kunnat prova att mäta förbrukningen sen jag fixade det då bilen är obesiktigad.
 
Last edited:
Hur mycket drar 6,5td motorn per mil? samt man ligger väl inte och tokvarvar vid motorvägsfart 110km/h?

Har en K3500 med 6,5td, den drar 1,3 nästan oavsett om den går med släp och lass eller tom. Kör dock mycket korta sträckor.

Kommer ej ihåg varv nu, men vet att jag postat det i tråden innan...
 
Näe, inget vidare bekvämt att ligga och pressa högfart. Fram kommer man ju ändå, lika bra att sätta farthållaren på sisådär hundra och njuta av vägarna och lite bra musik istället :)

Vill minnas att min pickis inte drog mycket mer än strax över litern under hemfärden efter att jag köpt den (nästan bara motorvägskörning i lugnt tempo), typ 1,2. Blandad körning ligger den på typ 1,5 eller så, men det nästan oavsett hur du kör och lastar och sådär. Dricker snarare per tid när den är igång liksom :)

Ska nog nämna också att detta var med ett genomrostat tryckrör till rubon, så min bil gick nog fetare än fett vilket kan ha gett något högre förbrukning än normalt. Nu har turbon fulltryck men har tyvärr inte kunnat prova att mäta förbrukningen sen jag fixade det då bilen är obesiktigad.

okej, blev riktigt sugen på en pickis :yoparty...och den vita jag länka till ser ju riktigt fin ut
 
Näe, inget vidare bekvämt att ligga och pressa högfart. Fram kommer man ju ändå, lika bra att sätta farthållaren på sisådär hundra och njuta av vägarna och lite bra musik istället :)

Vill minnas att min pickis inte drog mycket mer än strax över litern under hemfärden efter att jag köpt den (nästan bara motorvägskörning i lugnt tempo), typ 1,2. Blandad körning ligger den på typ 1,5 eller så, men det nästan oavsett hur du kör och lastar och sådär. Dricker snarare per tid när den är igång liksom :)

Ska nog nämna också att detta var med ett genomrostat tryckrör till rubon, så min bil gick nog fetare än fett vilket kan ha gett något högre förbrukning än normalt. Nu har turbon fulltryck men har tyvärr inte kunnat prova att mäta förbrukningen sen jag fixade det då bilen är obesiktigad.

Du får provköra obesiktigade fordon i samband med renovering.:fakta Det är så många av raggar-åken rullar har jag fått lära mig. Fordonet måste dock vara försäkrat.
 
Du får provköra obesiktigade fordon i samband med renovering.:fakta Det är så många av raggar-åken rullar har jag fått lära mig. Fordonet måste dock vara försäkrat.

Den regeln är väl borttagen just av den anledningen?:va
 
Den regeln är väl borttagen just av den anledningen?:va

Det är nog mer så att du ska kunna styrka renoveringen och inte ha 5 packade gubbar i flanellskjorta bak i bilen och Eddie sjungades "en runkade spårvagnschaufför" på högsta volym. Men du kan ha rätt.
 
Han är visserligen från en köping, men jag fattar inte kopplingen?

Det spelades mycket Pontiak i den staden. Det finns mycket raggare där, och de tenderar att lyssna på skiten av någon underlig anledning. Jag tillbringade mycket tid där i och med förhållandet. Klarare nu?
 
Näe, inget vidare bekvämt att ligga och pressa högfart. Fram kommer man ju ändå, lika bra att sätta farthållaren på sisådär hundra och njuta av vägarna och lite bra musik istället :)

Vill minnas att min pickis inte drog mycket mer än strax över litern under hemfärden efter att jag köpt den (nästan bara motorvägskörning i lugnt tempo), typ 1,2. Blandad körning ligger den på typ 1,5 eller så, men det nästan oavsett hur du kör och lastar och sådär. Dricker snarare per tid när den är igång liksom :)

Ska nog nämna också att detta var med ett genomrostat tryckrör till rubon, så min bil gick nog fetare än fett vilket kan ha gett något högre förbrukning än normalt. Nu har turbon fulltryck men har tyvärr inte kunnat prova att mäta förbrukningen sen jag fixade det då bilen är obesiktigad.

vad säger besiktningen om 33" däck?
 
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

Back
Top