Pickup-besatt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag såg en landcruiserpickis idag igen. Vetefan vad som är köttigast, en vinkelåtta eller en rak sexa(?). Toyotorna verkar så sjukt funktionsdugliga. Är det lika lätt med reservdelar till dem?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag såg en landcruiserpickis idag igen. Vetefan vad som är köttigast, en vinkelåtta eller en rak sexa(?). Toyotorna verkar så sjukt funktionsdugliga. Är det lika lätt med reservdelar till dem?

Kort svar nej, inga vanliga bilar häromkring och Toyota har vätt att ta betalt.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...

Sen kostar det nästan lika mycket att köra till jobbet också. Sprang på en jeppe från norrland i våras någonstans längs med motorvägen till fjollträsk. Han hade vatt nere i Tyskland och hämtat hem en sådan, bensinare såklart (?????). Den drack tydligen 2,4 liter/milen i 120-140. Sa till dåvarande chefen (som blev lite orolig att vi skulle bli överkörda av den på motorvägen) att det inte var någon risk, för om de skulle hålla hans tempo (180 typ) så skulle tanken va slut innan de kom ikapp.:D Men fy fan vilket underbart ljud det var i den (inga ljuddämpare bak):crash.

Åkte hem från studenten på flaket till en Ford 49:e pick-up, snyggaste åket i hela stan.:)
 

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Jag såg en landcruiserpickis idag igen. Vetefan vad som är köttigast, en vinkelåtta eller en rak sexa(?). Toyotorna verkar så sjukt funktionsdugliga. Är det lika lätt med reservdelar till dem?

Håll fingrarna borta från dem:mad: dom e alla mina:rolleyes: det finns för tillfället en riktigt fräsch på blocket
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol

Ta en äventyrsresa istället. Typ Island runt. Gjort det på MC. Rätt schysst!

Ball pickis (ish) http://www.classiccars.se/classic/b_detalj.asp?txtLopnr=60046&txtVar=1
 

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Dåligt med aktivitet här så jag får väl bidra lite.

20cm puder med isgata under :tummenupp

Låter ju ungefär lika maffig som en hårtrimmer... :gråta
 

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
KTM Adventure 640
Jag fick hjälp av en kompis i går att köra bort lite skit med hans Silverado Pick up.

Ha begärets väcks direkt :crash Men kanske inte mot en V8/V6 utan mera en bra bruks pickis med 1.5 hytt å 4 cylindrig motor. Förslagsvis en Taro/Hilux, jag gillar de stucket.

En koll på blocket så försvinner alla drömmar på en gång.

Vem fan vill betala 25 000 kr för en nedkörd rostig 20 år gammal bil med över 20 000 mil på mätaren? Nej 20 000 mil kanske inte är så mycket på en gammal volvo men pick uper verkar leva ett hårdare liv...

Exempel

http://www.blocket.se/kiruna/Vw_taro_extra_ca_44873366.htm?aw=1

http://www.blocket.se/uppsala/Toyota_Hilux_4x4___VW_Taro_4WD_43194818.htm?ca=11&w=3

Är de någon som köper dom för begärda pris? Kan de verkligen vara möjligt att få så mycket för en bil som är halvvägs till skroten redan?

Kanske tillgång och efterfrågan kanske pressar upp priserna? Men är de så stor efterfrågan på gamla pick uper?
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag fick hjälp av en kompis i går att köra bort lite skit med hans Silverado Pick up.

Ha begärets väcks direkt :crash Men kanske inte mot en V8/V6 utan mera en bra bruks pickis med 1.5 hytt å 4 cylindrig motor.

Ska du pendla med den? För de decilitrar du sparar i soppa mot en V6/V8 är inte enorma mot att istället ha lite extra putt i motorn när det ska dras och lastas. :fakta

tjacka fård. http://www.blocket.se/landskrona/Ford_Ranger_4WD_44749823.htm?ca=20&w=3 lagom fix i bättre prisnivå?

I betydligt bättre skick
http://www.blocket.se/kristianstad/Ford_Ranger_FXL_44675946.htm?ca=20&w=3
 
Last edited:

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
KTM Adventure 640
Ska du pendla med den? För de decilitrar du sparar i soppa mot en V6/V8 är inte enorma mot att istället ha lite extra putt i motorn när det ska dras och lastas. :fakta

tjacka fård. http://www.blocket.se/landskrona/Ford_Ranger_4WD_44749823.htm?ca=20&w=3 lagom fix i bättre prisnivå?

I betydligt bättre skick
http://www.blocket.se/kristianstad/Ford_Ranger_FXL_44675946.htm?ca=20&w=3

Jag kommer att börja studera nu och pendla i bland så alla kronor man kan spara är viktiga för mig. Så V6/V8 finns inte på kartan, det är dyrt att äga en bil så man behöver inte göra de dyrare en vad de behöver vara.

Och nej de kommer inte dras och lastas i några större mängder, Köra 100kg hoj till motorbanan behöver jag inte en V6 för. Även de tyngre grejer jag kan tänkas köra motiverar ändå inte en V6. En 4 cylindrig räcker bra för mig, flaket kommer ändå vara tomt 90% utav tiden.

De jag stör mig på är dessa fantasi pengar folk vill ha för sina vrak :dummer Dom två bilarna du länkade till kan jag tycka är ok priser men de är mera ett undantag känns de som.
 

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Jag kommer att börja studera nu och pendla i bland så alla kronor man kan spara är viktiga för mig. Så V6/V8 finns inte på kartan, det är dyrt att äga en bil så man behöver inte göra de dyrare en vad de behöver vara.

Och nej de kommer inte dras och lastas i några större mängder, Köra 100kg hoj till motorbanan behöver jag inte en V6 för. Även de tyngre grejer jag kan tänkas köra motiverar ändå inte en V6. En 4 cylindrig räcker bra för mig, flaket kommer ändå vara tomt 90% utav tiden.

De jag stör mig på är dessa fantasi pengar folk vill ha för sina vrak :dummer Dom två bilarna du länkade till kan jag tycka är ok priser men de är mera ett undantag känns de som.

Jag tror att afrika exporten av denna typs bilar bidrar till det höga priset...
Dock så räcker det mer än väl med en 4a enligt mig.Jag har kört min med 1ton på flaket+ 1ton till på vagnen bakom utan problem, detta med en 4a på 70 hästar:rodnar

Mitt råd är att köp en så rostfri som du kan hitta inom din budget, sköt den väl och sälj den för samma pengar du köpte den för den dag du inte behöver den mera.:tummenupp
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Liten stund sen nu, men såhär sog det ut när jag hade plogjour på kneget:

DSC_0016.jpg
DSC_0017.jpg

:banana :snö
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top