PETRONAS Grand Prix of Malaysia 2023

Han har börjat bra iaf. ?
Men Bestia ser hungrig ut också.
Känns som Bagnaia nöjer sig med bra poäng och undviker risker.

Vad har hänt med MM? har inte följt träningar eller kval, såg bara racen och han är ju inte alls med i matchen alls?
 
Känns som Bagnaia nöjer sig med bra poäng och undviker risker.

Vad har hänt med MM? har inte följt träningar eller kval, såg bara racen och han är ju inte alls med i matchen alls?
Ja, det räcker för Bag och fightas med JMart.

MM sitter på en Honda och drömmer om nästa års Ducati...?
 
Känns som Bagnaia nöjer sig med bra poäng och undviker risker.

Vad har hänt med MM? har inte följt träningar eller kval, såg bara racen och han är ju inte alls med i matchen alls?
Man såg väl samma med Lorenzo efter att han bestämt sig för att lägga av, ta sig runt utan att riskera skador. Jag fick det till att Marquez fortfarande är bästa Honda vilket borde ge övriga lite att fundera på.
 
Martins blick på framhjulet när han klev av kanske var en indikation på hans problem idag.
 
Mmm, inte kul om kraven på däckstryck börjar diktera villkor för möjligheter till passering. Å andra sidan är det ju också en fråga om säkerhet har jag förstått.

Vet någon om problemen med framdäcken är exceptionellt märkbara vid höga temperaturer som de senaste racen? Alltså om vi kan hoppas på en något annan situation under de återstående tävlingshelgerna?
 
Snyggt av Besten! Så kul att se honom tillbaka i toppstriden :)

Även snyggt hanterat av Pecco, kändes som att han gjorde en kopia av Dovis manöver på Marquez på Red Bull Ring för ett antal år sen, när Martin försökte bromsa sig förbi honom i början av racet. Han försvarade precis så mycket han behövde.

Fundersamt för Martin med ett så kraftigt tapp, kanske har han blivit van vid att dra iväg vid start och hålla framdäcket i skick tack vare sval luft. Kändes som att han inte fick ihop det nu i inbromsningarna när han fightades med pecco efter att ha legat bakom ett antal varv. Men, han är ju långtifrån ute ur leken. Bara 13 poäng till Pecco och finns potentiellt 74 att hämta in.
 
Last edited:
Mmm, inte kul om kraven på däckstryck börjar diktera villkor för möjligheter till passering. Å andra sidan är det ju också en fråga om säkerhet har jag förstått.

Vet någon om problemen med framdäcken är exceptionellt märkbara vid höga temperaturer som de senaste racen? Alltså om vi kan hoppas på en något annan situation under de återstående tävlingshelgerna?
Vilka konkreta säkerhetsproblem har man egentligen sett? Givetvis ska det inte behöva gå så långt som när Shinya Nakanos bakdäck exploderade på Mugello (?) för ett antal år seninnan man sätter in åtgärder men i och med att inga förare verkar positiva till den här regeln så undrar man?

-edit-

https://www.crash.net/motogp/news/1...ini-among-five-receive-tyre-pressure-warnings
 
Såg Moto3 nu. Kul med Veijer på P1! Han har ju varit och nosat hyfsat högt nu på slutet.

Bra även att denna klass inte är avgjord ännu! Sasaki eller Masia… :unsure:
 
Såg Moto3 nu. Kul med Veijer på P1! Han har ju varit och nosat hyfsat högt nu på slutet.

Bra även att denna klass inte är avgjord ännu! Sasaki eller Masia… :unsure:
Dom sade att Veijer var första segeraren från Nederländerna på 30 år i "MotoGP". Kul. :)
 
Känns som Bagnaia nöjer sig med bra poäng och undviker risker.

Vad har hänt med MM? har inte följt träningar eller kval, såg bara racen och han är ju inte alls med i matchen alls?
Han har väl upptäckt att kroppen inte är outslitlig och försöker undvika att vurpa med Hondan. Men det är svårt, till och med Nakagami kraschade ju idag .....
 
Vilka konkreta säkerhetsproblem har man egentligen sett? Givetvis ska det inte behöva gå så långt som när Shinya Nakanos bakdäck exploderade på Mugello (?) för ett antal år seninnan man sätter in åtgärder men i och med att inga förare verkar positiva till den här regeln så undrar man?

-edit-

https://www.crash.net/motogp/news/1...ini-among-five-receive-tyre-pressure-warnings
Det är nog säkerhetsproblem man inte vill se som är problemet gissar jag. Att ett framdäck brister efter föraren bromsat ner från 340km/h till 290km/h och skickar ekipaget vidare på framfälgen i 290km/h in bland förarna som ligger före och håller på och bromsa ner till 70km/h.
 
Last edited:
Snyggt av Besten! Så kul att se honom tillbaka i toppstriden :)

Även snyggt hanterat av Pecco, kändes som att han gjorde en kopia av Dovis manöver på Marquez på Red Bull Ring för ett antal år sen, när Martin försökte bromsa sig förbi honom i början av racet. Han försvarade precis så mycket han behövde.

Fundersamt för Martin med ett så kraftigt tapp, kanske har han blivit van vid att dra iväg vid start och hålla framdäcket i skick tack vare sval luft. Kändes som att han inte fick ihop det nu i inbromsningarna när han fightades med pecco efter att ha legat bakom ett antal varv. Men, han är ju långtifrån ute ur leken. Bara 13 poäng till Pecco och finns potentiellt 74 att hämta in.
Men dom får ju inte vurpa, DNF,
hade Bagnaia vurpat på slutvarven så hade Martin lett med 6p(?) inför de återstående två racen.
hade Martin vurpat på slutvarven så hade Pecco haft den ointagliga(?) ledningen på 26 poäng.
 
Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Back
Top