Petje (P3)

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Har precis kommit hem efter en 12-timmars arbetsdag som till stor del tillbringats i bilen. Då jag glömde ta med mig bra skivor fick det idag bli radio. Jag bestämde mig för P3.

Morgonpasset.
Det är inte svårt att förutse vilka kassa associationsskämt som komma skall. Intervju med Ola Salo. Om hans tro, om hans kläder, om hans fans och om hans vardag. Ett behov av att vara annorlunda utkristalliserades.

P3 Populär.
En hel jävla timme (eller mer) går åt till att prata om vad man ska ha på sig på sin examensdag. Och vilka låtar som ska spelas på flaket.
modebloggartjejen som gästade studion hade tydligen med sig en kort vit skinnkavaj. Till detta rekommenderade hon en vit skinnkjol.

Jobbade och lunchade lite och satte mig sedan i bilen lagom till Tankesmedjan.

Nej, det är inte kul. En vänstervriden, troligtvis ful, tjej med talfel fick upp emot 10 minuter på sig att förklara varför hon tyckte Sex And the City 2 var osmaklig. En monolog som gick ut på att Marocko är en diktatur som förtrycker algerier osv.

I nästa block gjorde man sig lustig över oljekatastrofen på ett icke roligt sätt. Skittråkigt och utan finess.

Hallå P3 handlade om Lars Vilks konst. Retards från hela landet ringde in och det samtal som skänkte bredd till debatten avslutades hastigt av programledaren som inte kunde hantera en konstnär på tråden.

Ungefär här stannade jag på McDonalds i Mjölby. Gör inte det.

Ut på E4:an igen och nu börjar Verkligheten. Gråtmilt samtal med en olycklig transa vid namn Immanuel Jesus Trollhare Brändemo(!) som för ovanlighetens skull kände sig diskriminerad av flera skäl.

Programmet (som gjordes av Rosa Fernandez), toppades med en låt av Anthony and the Johnsons. Vilken skräll.

Här är redaktionen...

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3052&grupp=7038

Som tur var hade jag inte långt kvar hem när Musikguiden drog igång.
Anna Bergendahl pratar om musikens betydelse och hur härligt det är när hennes pappa överaskar med en, för Anna, okänd soullåt. Fint.

Det är en tröst att jag inte finansierar denna jävla sörja.
Fy fan.

Morgonpasset funkar bra att lyssna på. Musiken är under all kritik, som alla andra radiostationer. VARFÖR måste de spela samma låt så ofta? Det måste finnas en ekonomisk förklaring.

P3 suger verkligen svettig getpung.

Jag får olika sorters exem i öronen av "Min Gata" med Salman och Synthia, och sedan dom putslustiga studenterna med sina försök att göra humorprogram/studentradio, den eviga fjortisen Kitty pratar snusk och mens så fort hon får chansen.....

Men ABSOLUT värst är P1 på morgonen med Täppas där olika misslyckade människor får ringa in och gråta ut över hur orättvist allt är, FY FAN!

:skrattaåt

Men var lugn... Bandit skulle ju snart börja sända lite här och var i Sverige...
Då kan du lyssna på samma låtar, om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om och om igen..
Efter några timmar så är det mest nåt som låter i bakgrunden..

P3 suger verkligen svettig getpung.

Jag får olika sorters exem i öronen av "Min Gata" med Salman och Synthia, och sedan dom putslustiga studenterna med sina försök att göra humorprogram/studentradio, den eviga fjortisen Kitty pratar snusk och mens så fort hon får chansen.....

Men ABSOLUT värst är P1 på morgonen med Täppas där olika misslyckade människor får ringa in och gråta ut över hur orättvist allt är, FY FAN!

Äh, när jag kör i norrlandskogarna brukar det vara "mitt P3". Lyssnarstories. Ibland är det riktigt kul att lyssna på.
Problemet med P1 är att det ofta är sådana ämnen att man riskerar somna bakom ratten.
P2 kan vara bra, men vissa dagar är det extremt seg skit.
P4 är det bara samer som gormar om att folk kör ihjäl deras renar och bögar i ume som är så glada över att de fått ännu en festival.

Ring P1 är ju en höjdpunkt!! :fakta
Så genuin humor serveras man sällan som under denna timme varje vardagsmorgon!

Förutom Ring p1 brukar jag nöja mig med nyheterna och Spotify varvat med nedladdade dokumentärer från P3 dokumentär.

Last edited:
Jag har också lyssnat hela dagen, från 06.30 till 22, Tycker det mesta är helt okej.

Humorhimlen är en bra programidé, men genomförandet är skandalöst, massa glorifierande skitsnack istället för att spela bra klipp? Tävlingar där man ska rösta på vilket klipp man tycker är roligast, SPELA BÅDA TVÅ FÖRELVETE! Det är ju ändå inga som röstar.

Hallå P3, håller som vanligt toklåg standard, att hon snäste av konstnären var dock lite kul.

Immanuel Jesus Trollhare Brändemo, Stackare..

När du stängde av radion började ju hårdrokken!

Morgonpasset funkar bra att lyssna på. Musiken är under all kritik, som alla andra radiostationer. VARFÖR måste de spela samma låt så ofta? Det måste finnas en ekonomisk förklaring.

Skämtar du? Musiken är ju den enda flykten från det eviga tjattret på morgonpasset. Hur många är de egentligen som sitter och pratar tillsammans? Det känns som att det gått inflation i programledarantalet i svenska morgonshower. Tacka vet jag Tomas Tengby :konservativ

Iofs, det gäller garanterat fler radioprogram. Är det så svårt att inse att ett programs kvalitet inte nödvändigtvis står i proportion till antalet deltagare?

P3 är den enda kanalen på radion man aldrig vet om deras program är seriösa eller ej, det kan börja med: det är massvält i Afrika, nu över till Muhumba som skall berätta hur det är.............. smack: köp lite mat för f*n. Dam dam dusch. :gnissla

Morgonpasset är lite skrämmande, det är alltid typ:
manliga programledaren: jag gillar homosexuella
kvinnliga: du har verkligen gått ur garderoben nu
manliga: ha haha ha ha
kvinnliga nummer 2: betyder det här att jag också gillar killar
alla: ha ha hah a hahahah

:gnissla :gnissla :gnissla

Däremot är fråga Christer relativt skoj men ibland undrar man om alla frågor är på riktigt :va

Humorhimlen är en bra programidé, men genomförandet är skandalöst, massa glorifierande skitsnack istället för att spela bra klipp? Tävlingar där man ska rösta på vilket klipp man tycker är roligast, SPELA BÅDA TVÅ FÖRELVETE! Det är ju ändå inga som röstar.

Hallå P3, håller som vanligt toklåg standard, att hon snäste av konstnären var dock lite kul.

Håller med både om Humorhimlen (mellansnacket är helt onödigt, iaf med den skitnödiga, inställsamma programledaren de har) och Hallå P3 (lyssnade i onsdags, om monarkins apanage, programledaren vann ju VM i ledande frågor...).

Överlag är det alldeles för mycket jinglar och reklam för andra program, samt ett sanslöst upprepande om vem som gör respektive program. Berätta gärna vem varit med och gjort programmet, men det räcker att göra det EN gång per program och när programmet faktiskt sänds.

Morgonpasset är bra att lyssna på om man vill att resten av dagen ska vara förstörd. Om jag vill vara arg en dag så brukar jag lyssna på det.

P3 populär med HannaFahlellervadhonnuheter brukar bara genomlidas, man går bara omkring och tänker på hur jävla ful hon måste vara då hon gillar en skitdålig scifi-serie, gillar att sticka samt hyllar lajv-människor eller vad de nu kallas. Hon gillar antagligen inte analsex heller, det hörs på henne.

Brunchrapporten med Torehammar brukar oftast genomlidas med noll volym, bara tanken på att höra hans gnälliga jävla fjollröst får mig att knyta näven. Ok, han är smart och har VISSA vettiga åsikter och kan vara rolig ibland, men varför i helvete måste han låta som en inavlad värmlänning när han KAN tala svenska!?

P3 Christer. Guldkornet i P3, bara torsdagar som är extremt usla när de har sitt förbannade relationsråd. Vem bryr sig om kondylomvårtor på snoppen eller om en tjej har blivit kär i sin bästa kompis!? Så länge inte bilder finns tillgängliga så är sex ointressant i det här läget. Speciellt när Feminist-Jonna och punkar-Kitty tycker till, dessa två vill vi INTE se bilder på för övrigt. Säkert riktiga radioansikten båda två.

MNK, varför slutade de :gråta Bästa humorprogrammet genom tiderna!

P3 Dokumentär brukar vara intressant, jag lyckas alltid vara på väg hem från någonstans när detta går men hinner bara lyssna på första timmen :( Brukar däremot ladda ner dem och lyssna, mer såna här saker vill vi se. Enda jag skulle kunna tänka mig att betala för att lyssna på om det gick.

Så precis som TS är jag jävligt glad över att jag bojkottar finansieringen av skiten.
Man inser att det är något stort fel när man antingen måste ha ett gravt talfel, vara flata/bög, invandrare eller vegan för att få jobba på Sveriges radio. Mer vanliga människor tack!

Nej, det har blivit ljudbok för hela slanten numera då det inte finns nåt vettigt kvar att lyssna på. Förutom Christer då, men det är ju bara två timmar på eftermiddagen...

Edit/ Glömde ju nämna den förbannade skitmusiken :mad: Lyssnar NÅGON på svensk musik numera!? Och om de nu gör det, måste det framföras av finländsk Göteborgare eller en usel Stockholmare!?

P3 populär med HannaFahlellervadhonnuheter brukar bara genomlidas, man går bara omkring och tänker på hur jävla ful hon måste vara då hon gillar en skitdålig scifi-serie, gillar att sticka samt hyllar lajv-människor eller vad de nu kallas. Hon gillar antagligen inte analsex heller, det hörs på henne.

*trumvirvel*

760753_366_266.jpg

Längst fram i den blåa ikeapåsen

Kan säga att det suger att bo i en hålsa där det totala radioutbudet består av P1 till P4 samt Mix Megapol och Rix FM...

P3 är sjukt nog det enda man orkar med längre än 5 minuter :va för vem FAN orkar höra 56minuter reklam och babblande idioter varvat med 4min schlager alt. något nytt skrikigt ifrån valfri Idol-bög? :mad:

Det finns inga bra radiokanaler, jag lyssnar enbart på skivor när jag ska ha musik i bilen. P3 suger apkuk rakt igenom, och alla kanaler som sänder hyfsad musik (rockklassiker typ) är fulla av fakking jävla reklam. Nej, tacka vet jag egenhändigt mixade skivor med enbart garanterat bra musik och inga jävla reklamavbrott. Den längsta pausen mellan två låtar är den tid det tar en att byta skiva, när man nu känner för att göra det.

Missade ni när en nysvensk ringde in (eller hur det var)?
Dom pratade om dödsolyckan på bulten.
Bla sa killen att han inte längre kör hoj, då han sa att om man kör i grupp så bryter man ALLTID mot lagar och regler, man struntar i andra trafikanter och boende m.m.

Ja, tack tänkte jag. Nu får väl antimotorcyklisterna ännu mer kött på benen.
Idiotiskt och gå ut på radion och dra alla över en kam (eller heter det under?). Finns faktiskt en hel del hojåkare som sköter sig i grupp.

Ang P4 där dom får ringa in till telefonsvararen, så var det en skön gubbe som ringde i natt. Dom diskuterade hur man får bort mördarsniglarna.
Han sa att han brukar ta fram hagelbössan och skjuta ihjäl sniglarna:D

Och innan han la på så sa han: Jag skojade bara:)

Last edited:
Vart tog såna roliga saker som Hassan vägen?
[YOUTUBE-ID]0QuOQ1e313c[/YOUTUBE-ID]

Rally? :)
[YOUTUBE-ID]Mg7Dx3ZL8j0[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]rxsyDr0MuEs[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]1dvXM2ZgDcY[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...