Petje (P3)

Jag kan hålla med om att morgonpasset inte är någon höjdare och att musiken i allmänhet på SR-kanalerna är sådant som ingen reklamkanal skulle få för sig att spela eftersom den är så usel. Däremot, Verkligheten tycker jag är ett riktigt bra program, Tankesmedjan likaså. Brukar ladda hem podarna av dessa och lyssna på när jag jobbar, tillsammans med de två program som är bäst i världen, nämligen Cirkus Kiev och P3 Dokumentär. Ring P1 är stor underhållning, men det skulle bli mycket bättre om de sparkade de dumdryga, B-kändishöga Tomas Tengby och Täppas. De är så partiska och dryga så man blir förundrar över hur de kan få jobba med Ring P1.

Är det inte lättare att bara stänga av radion och följaktligen slippa gå runt hatandes allt och alla för att programmen är jobbiga? :va

Ni där nere ska inte klaga, ni har Rockklassiker!

Jag kan skapa en spellista i Spotify åt dig istället, bestående av 11-12 av de mest sålda låtarna från de mest kända banden, spelandes slumpvis dygnet runt alla dagar i veckan med fem minuter reklampaus mellan varje låt. Voilá, Rockklassiker.

Last edited:
Som redan nämnts, MNK är det enda man orkar lyssna på.

HBT-propaganda, vänstervridet skit som kryddas med skånsk hiphop-slang.

Fräsigt värre, jag har börjat lyssna mer och mer på P4 när ljduboken tar slut mitt i tjänsteresorna. :gnissla

Efter att P3, och hela den statliga radion i övrigt, chanserat så till den grad att den ställer till mer förtret än förströelse har jag hittat ett alternativ i Stockholm: Radio Haninge 98,5MHz! :tummenupp

Saknar man humorprogram som Deluxe och Riskradion behöver man inte leta längre! På Radio Haninge får vem som helst, tydligen, komma till tals och ventilera sig i etern. Det är, kort sagt, skitkul! :yoparty
Eftersom man sänder konstant och behöver fylla ut sändningstiden är kvalitetskraven helt satta ur spel och det är inte sällan som man undrar vilka droger programledarna går på och var man kan få tag i dem.
Musikvalet är av naturliga ekonomiska skäl begränsat till material som antingen ligger mycket långt ned på STIMs ersättningslistor, eller helt utanför. Gillar man dansbandsmusik framförd på tyska inspelad med rullbandare i köket på pizzeria "Paloma" i Brytpölse har man definitivt hittat hem.

Tar man allt detta och lägger till en lyssnarskara som med halvöppen mun, lätt drägglandes, skulle uppfylla varje kromosomforskares högsta önskan, så förstår ni att här finns humor i absolut världsklass! :Bugar

Nu finns dessutom möjlighet att lyssna på spektaklet via webradio: http://www.radiohaninge.se

Hurra för Radio Haninge

Var annars hör man tyska versionen av "Det vackraste"? Eller en svensk översättning av gamla Jennifer Rush-dängan "The power of love", sjungen av en man? För att inte tala om kanalen som gav mig Erik Tuxen! Med radiopratare som glömmer vad de ska säga och får högt blodtryck av Christina Aguilera...

Noteras bör att det inte är kanalen för folk utan självdistans eller snäv musiksmak.

Dock har de, utan konkurrens, Sveriges största variation på låtar.

...och en topplista med kristen metal... :Bugar:Bugar:Bugar

Last edited:
Menar du på fullaste allvar att du inte har sett Kitty Jutbring på bild? Hon är ju en attention-whore av rang som älskar att synas och höras.

Bild finns här http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3130&grupp=7632

Hmm, jag känner igen Kitty så hon har jag antagligen sett. Nåja, de såg ju helt ok ut men de har ju fortfarande för mycket kläder på sig för att vara intressanta.

Nähä, tror du?

:rofl Undrar varför hon gör radio och inte tv :rolleyes:

Last edited:
Hmm, jag känner igen Kitty så hon har jag antagligen sett. Nåja, de såg ju helt ok ut men de har ju fortfarande för mycket kläder på sig för att vara intressanta.

Nej, Kitty ser förjävlig ut. Det gör egentligen alla som väljer att överspackla sig, färga håret i grälla färger och ta på sig fågelskrämmekläder. De är helt enkelt för fula för att vara någorlunda naturella och gör detta för att dölja sig och dra uppmärksamheten från deras egentliga utseende. Jag håller fast vid min ståndpunkt att sk vänstermänniskor alltid är fula. Besök aldrig Andra långgatan om du kommer till Göteborg. Herrejävlar säger jag bara, vilka stolpskott som glider omkring där. Risken är också stor att du stöter på Kitty. Tyvärr bor jag bara ett par stenkast därifrån.

Vill även minnas att Kitty har såna där kärringarmar. Du vet där tricepsen liksom glidit ner mot armbågen och bara är en sladdrig, blek fettklump med rödaktiga prickar. Så du vill knappast se henne naken. Man kan ju bara föreställa sig hur det ser ut på andra ställen. *fladder, fladder* :hihi

Last edited:
Vill även minnas att Kitty har såna där kärringarmar. Du vet där tricepsen liksom glidit ner mot armbågen och bara är en sladdrig, blek fettklump med rödaktiga prickar.
Gäddhäng.

finns ändå ingen kanal som slår trelleborgs egna radio smf när det gäller humor :fakta

[YOUTUBE-ID]KxSCrsgTa4c[/YOUTUBE-ID]

2 sidor om P3 och ingen har nämt Kodjo??? När man hör PREEE PREEE PREEE brinner det i huvet på mig.

Det finns inga bra radiokanaler, jag lyssnar enbart på skivor när jag ska ha musik i bilen. P3 suger apkuk rakt igenom, och alla kanaler som sänder hyfsad musik (rockklassiker typ) är fulla av fakking jävla reklam. Nej, tacka vet jag egenhändigt mixade skivor med enbart garanterat bra musik och inga jävla reklamavbrott. Den längsta pausen mellan två låtar är den tid det tar en att byta skiva, när man nu känner för att göra det.

Men för oss som kör 6timmars repor lite då och då så hinner man lära sig vilken ordning låtarna ligger på ett 4gigs usbminne :hihi
Det är skönt att slå på radion ibland bara för att höra någon babbla istället för en massa skrålande. Spelar mindre roll vad som faktiskt sägs.

Här uppe finns f.ö. bara P1-P4, inget annat. Möjligtvis på AM-nätet.

Men för oss som kör 6timmars repor lite då och då så hinner man lära sig vilken ordning låtarna ligger på ett 4gigs usbminne :hihi
Det är skönt att slå på radion ibland bara för att höra någon babbla istället för en massa skrålande. Spelar mindre roll vad som faktiskt sägs.

Här uppe finns f.ö. bara P1-P4, inget annat. Möjligtvis på AM-nätet.

Inför mina långresor brukar jag bränna upp mängder med cd-skivor med massor av blandat material, och då gärna sånt jag inte hört innan (vilket jag gör genom att helt enkelt ta med mig hela album med artister som jag gillat för någon enstaka låt). Då blir man både överraskad själv om det nu kommer förbi nåt mer man tycker är bra, och är det inget bra så kan man ju bara klicka nästa låt:) Brukar även försöka bränna ut andras låtblandningar och spellistor och dylikt, då blir man totalt överraskad (men kan fortfarande bläddra om eländet inte passar). Så visst kan man lösa det problemet också, utan att ta till så pass drastiska metoder som att lyssna på radio:D

2 sidor om P3 och ingen har nämt Kodjo??? När man hör PREEE PREEE PREEE brinner det i huvet på mig.

Den jäveln har förstört morronpasset. Nu har pk-p3 tagit in nån homo-människa också som ska sitta och poängtera sin läggning stup i ett.

Jag vill ha tillbaka Olle och Martina.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...