Peterpains nya turbobygge

Köpte mitt från Canada... :rolleyes:
 
jodå jag har beställt hus från usa men det tar ju sån tid
jag vill ha det nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu:banana
 
Aha, från atp? jag beställde min turbo mm. från dom, bra priser och snabba leveranser. Det brukar vara posten i sverige som är den största bromsklotsen!!
 
finns det v bandsklämmor som ser lite roligare ut än dom med en skruv
tänkte på såna som finns till tial wg till exempel
 
Peter

Kolla Cummins, på grävmaskinen vi har sitter det klammer med excenter låsning liknande lämlås.
 
Peter

Kolla Cummins, på grävmaskinen vi har sitter det klammer med excenter låsning liknande lämlås.

ska kolla det,när kommer du hem,jag behöver mina fina rostfria avgasflänsar till bygget:tummenupp
 
gokväll

Nu har jag börjat lite med att kolla på link system och försöker sätta in i alla finesser o vart kablarna ska gå
kommer mer kort imon

ha det008.jpg009.jpg011.jpg012.jpg
 
Peter

Är redan hemma men har inte velat ringa, jag har så mycket plats i garaget nu så jag är nöjd.
Ska åka förbi KBM idag och kolla om det ligger några färdiga bitar till dej där.
 
Plankat idéen :)
 
Hej Peter!
Du nu blir det nog lite tok tror jag. varför kör du trigger 1 på kam och trigger 2 på vev och inte tvärt om?
Du har ju inställningsmöjligheterna tvärt om i programmet nämligen, åtminstone i G4 programmet.
Med vänlig hälsning
Peter
 
Hej Peter!
Du nu blir det nog lite tok tror jag. varför kör du trigger 1 på kam och trigger 2 på vev och inte tvärt om?
Du har ju inställningsmöjligheterna tvärt om i programmet nämligen, åtminstone i G4 programmet.
Med vänlig hälsning
Peter


plankar man rätt av så blir det så här.ska kolla men jag tror att du har rätt
det som är skrivet är inte alltid sant men allt på internätet är det hehe
 
11.1 Trigger Inputs
Trigger inputs are required for the G4 ECU to calculate engine speed as well as engine position.
In all but the most basic applications both Trigger 1 and Trigger 2 must be used. These must be
connected to crankshaft or camshaft position sensors to provide the required information.
Trigger 1 is used to determine crankshaft position.
Trigger 2 is used to determine the engines position in the firing order (cam position). Often
called the sync signal.
Digital Inputs may be required for Variable Valve Timing camshaft position sensors (Refer
to Digital Inputs Wiring for more information).
In applications using direct spark or sequential injection, Trigger 2 must always be driven from a
sensor on the camshaft a sensor using a trigger wheel that performs one revolution for each 720
degree engine cycle.
The Trigger 1 and Trigger 2 cables each include two wires surrounded by a braided shield.
These have the following functions.
Trigger 1 Cable (Black)
Black Trigger 1 signal input
White Sensor Ground
Trigger 2 Cable (Grey)
Red Trigger 2 signal input
White Sensor Ground
The braided shield in both cables MUST not be grounded at the sensor end. If the sensor has its
own shielded wire connection, make sure this does not connect directly to the engine block.
There are a large number of triggering variants used by different engine manufacturers. The
important differences are the type of sensors used, the number of pulses sent from the sensors
during an engine cycle and the timing of the pulses in relation to the engine cycle. There are two
main types of sensors that are commonly used. It is important that the sensor type is known, as
the wiring for each type is completely different.
 
Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

Back
Top