Peterpains nya turbobygge

Har du märkt några direkta problem med en busamotor i en bil, eller några funktioner som saknas?
Vad väger din 7a?

Sorry för trådkapning peter, men är lite nyfiken :D

Jag har bara kört ca 50 mil och i nästan allt på banor av olika slag.
SFRO2 är gjord, väntar på tid för att göra om bullerprovet.

Den väger ca 550kg.

Den är förvånansvärt stark på låg varv så vanlig körning är inga problem.
Nackdelarna är avsaknad av riktig backväxel, har en backlåda och 2 kardanaxlar.
Glappet i växelåda och drivlinan i kombination med en lite för känslig gas gör att man kan komma i
en ryknings period (gung).
Går nog att fixa med en annan utväxling på gasen i början (progresiv) och en trögare pedal (fjäder).

Mitt Vi-PEC stöder elgas (DBW) så jag har en spjällmotor från en M3:a liggande som jag
tänkt montera i vinter :va
Då får man ju helt nya möjligheter.
 
Jag har bara kört ca 50 mil och i nästan allt på banor av olika slag.
SFRO2 är gjord, väntar på tid för att göra om bullerprovet.

Den väger ca 550kg.

Den är förvånansvärt stark på låg varv så vanlig körning är inga problem.
Nackdelarna är avsaknad av riktig backväxel, har en backlåda och 2 kardanaxlar.
Glappet i växelåda och drivlinan i kombination med en lite för känslig gas gör att man kan komma i
en ryknings period (gung).
Går nog att fixa med en annan utväxling på gasen i början (progresiv) och en trögare pedal (fjäder).

Mitt Vi-PEC stöder elgas (DBW) så jag har en spjällmotor från en M3:a liggande som jag
tänkt montera i vinter :va
Då får man ju helt nya möjligheter.

Vad du än gör så ta INTE bort separatspjällen
 
Nä dom blir kvar, det budskapet har jag redan snappat upp tidigare
från dig på forumet :tummenupp
M3:an har en lös servomotor till sina spjäll.
 
såja
då har man varit ute en sväng med busan o käkat en glass o sen liten genväg hem och vem står där i vägrenen o glor en stor jävla älg fan va rädd jag blev o så rädd har jag inte varit sedan första gången jag åkte med 1 kilo i laddtryck på 1100 fifan,då har det gått lite lugnare till i garaget efter så det blev att börja med det som jag gillar

polering av alla grenrörsböjjarna så att man kan börja med röret när jag får avgashuset men det verkar ta ett tag
jag har beställt ett i rf med v band in och ut,la upp böjjarna o började fundera lite på hur det kommer att se ut denna gången.

allt för nu017.jpg018.jpg019.jpg020.jpg
 
hej

nån som har en avgasfläns mot toppen till salu
fan har ju haft hojjen i en vecka nu det får hända något snart alltså:banana
 
Skäms lite när jag ser dig igång. Har hållit på i två år med att bygga ny batterilåda och elektronikplattform, inte helt klar ännu...
 
Hej

Då har mitt linksystem kommit idag och jag passar på att tacka min sponsor Motor Nord här för detta system
ett g4+ extreme.
sen kom det insugningsbrygga från USA så jävla nice mycket fint arbete,den ska till eloxering för rätt färg senare

ha det tills imorgon för då kommer mer prylar019.jpg020.jpg021.jpg014.jpg015.jpg016.jpg
 
vetifan om det blir så grymt
fifan nu när man hade lite koll på autronicens alla sladdar så får man en sån här
ingen bok bara webben som kopplings schema,nya givare mm mm
ska plugga lite i helgen så att man kanske kan lära sig lite men vem vet hur det ska gå
 
haloj

lite mer roliga grejjer till bygget har kommit,nu väntar jag på avgashuset så att man kan får riva isär o börja kolla hur man ska få plats med allt utan att såga för mycket i kåporna

:bananagaffel busa 2013.JPG028.jpg013.jpg
 
Auspuff...

016.jpg


Du menar ett sånt här? ;)
 
Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

Back
Top