Peter räddar en Gsxr

Montering av styrdämpare. En Toby styrdämpare som kommer från FJ Racing Suspension i Almunge.
Först monterades det blindnitmuttrar av stål (M6) i ramen.
Sedan fick vi bocka fästet en del för att få det att passa. Sen var det väl bara att skruva dit styrdämparen.
Åsså skruvades det dit ett nytt kopplingsgrepp då det gamla var krokigt.
Några bilder.

04DE98CB-59A2-4ECC-A3FF-300929F50762_1_105_c.jpg287B1163-D7B7-4D1D-98C3-19ADAA537F20_1_105_c.jpgFCEB3A64-1870-4815-9F9B-12E24A043A8C_1_105_c.jpg9EE30C0F-9847-4A97-9A6B-F847C61287EE_1_105_c.jpg
 
Sisådär. Då var bromsslangen på plats.
Jag använde en luftslang för att måtta rätt längd och vilken den bästa placeringen skulle bli. Vinklarna på banjobultarna sågs också över. Bromsljuskontakten (M10x1,25) och bromsslangen kommer från lokala firmor.
Det går framåt. Sakta men säkert ! :)

F0D8B8A1-6ADE-41F6-B38A-7805FB45F7A5_1_105_c.jpg72E70EE8-5E11-42CF-9A12-EC6A046103B4_1_105_c.jpg
 
Då var det dags att börja med hejdarna i fram. Fäste för behållaren ska göras. Slang (EPDM) ska fixas till mellan behållare och cylinder. Och lite annat. Ett par bilder på bromsvätskebehållaren och bromscylindern.


418FDB14-F7BE-46B5-AEEE-00F5BDF9C66A_1_105_c.jpg2C1C35D8-DF6A-40C4-A5D9-EEA3B9367421_1_105_c.jpg
 
Last edited:
Ett litet projekt är att få en sving från en gsxr 1000 K5 att passa på en Gsxr 750 SRAD.
Det här är det som behövs.
Sving : Suzuki Gsxr 1000 K5. Svingaxel : Gsxr 1000 K5. Nya svingarm pivots. Det är olika diametrar på svingaxlarna (gsxr750 SRAD/Gsxr 1000 K5)
En K5 stötdämpare finns också men den ville inte vara med på bild. :)

Jag kommer köra vidare med den modifierade orginalsvingen (750 SRAD) och det här lilla projektet kommer kanske till användning nån gång i framtiden. Jag får se. :)

A6CDD73F-2E3F-4E24-B615-11E5E99A8910_1_105_c.jpgA3DBF769-A47C-415C-A205-A450FD4765F4_1_105_c.jpg94AA1B20-0448-4068-86E3-93532BB9B18E_1_105_c.jpg
 
Last edited:
Ett litet projekt är att få en sving från en gsxr 1000 K5 att passa på en Gsxr 750 SRAD.
Det här är det som behövs.
Sving : Suzuki Gsxr 1000 K5. Svingaxel : Gsxr 1000 K5. Nya svingarm pivots. Det är olika diametrar på svingaxlarna (gsxr750 SRAD/Gsxr 1000 K5)
En K5 stötdämpare finns också men den ville inte vara med på bild. :)

Jag kommer köra vidare med den modifierade orginalsvingen (750 SRAD) och det här lilla projektet kommer kanske till användning nån gång i framtiden. Jag får se. :)

View attachment 464509
Intressant att läsa om alla förbättringar du gör! Men vad gör 1000-svingen bättre än 750:ns orginalsving? Lättare? Starkare?
 
Behöver en EPDM slang med ett innermått på 8 mm. Behöver inte vara så lång men max en meter då.
Nån som vet vart man hittar en sådan slang ? :)
 
Last edited:
Kanske inte så relaterat till byggtråden...
Men jag hittade gamla tidningar i lgn och blev nostalgisk.
Med Samuraj Katanan och två Pro Stocks. Klarkner´s och Davvo´s
F-n vad kul det skulle vara med en rejkad och sänkt GSX1100. Med mycket kubik och V&H sidwinda...å lägga långa svarta spår vid rödljusen :yoparty

3001B593-CC09-49B6-828C-78007093B774_1_105_c.jpg
 
Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top