Pertamina Grand Prix of Indonesia 2024

Wow, hur det svänger i detta mästerskapet. Jag var helt övertygad om att Martin skulle vinna sprintracet med en ”landsbygdsmil” som engelsmännen säger, men istället fick han inte ett enda poäng och Bagnaia tog full pott istället. Jorge leder dock fortfarande mästerskapet och tror att han kommer tillbaka starkt imorgon med tanke på den fart han visat på träning och kval.
 
Ja samma här, såg fram mot se MM arbeta sig upp från plats 12 på 13 varv. MM var 5:a efter starten och sedan gick det undan upp till 2:a tills Enea gick förbi och tog 2:an, MM 3:a.
MM har verkligen lärt sig starta med Ducati ! 12:a i Q2 utan tid No Problems för MM ! :Bugar
 
Last edited:
Kul att Bag och JMart kommit överens om att turas om att krascha för att hålla liv i mästerskapet! 👍

Tycker Zarco gör det bra lite i skymundan. 😊

Svettig undanmanöver av Bez för att inte torpedera Bagnaia! :3freak

Edit: Och långt in i Q2 hade ingen av förarna på podiet ens satt en tid! 😱
 
Last edited:
Enea ska tydligen fått nya kitdelar till sin ducati inför helgen i form av torpeder på sidorna och plogblad fram.

Vik hädan. 🙈
Jag tyckte Eneas omkörningen av MM i Sprinten idag såg OK ut. Det var rejäl lucka.
Eller missade jag nått ?
 
...
Jorge leder dock fortfarande mästerskapet och tror att han kommer tillbaka starkt imorgon med tanke på den fart han visat på träning och kval.
Om han inte ÅTERIGEN lowsidear på samma ställe som på träning och sprint.
Vad hände med att lära sig av sina misstag!? :hojsmilie

Pedro sägs ha kört hela träningen och kvalen för att optimera hojen inför söndagen glatt ignorerandes sprinträjset.
Och hängde ju med i starten bättre än tidigare så kanske...
 
Underhållande sprint med flera positiva utropstecken som Bez, Quartararo och Zarco. Fenomenal start av Marc!

Men rätt sjukt ändå att på de 12 varv som följde efter det första så tappade Martin bara 2 sekunder på Bagnaia trots all trafik. Och han var snabbare under 6 av de 12 varven.

Tycker inte Pecco sett bra ut på hela helgen på M bakdäck, tror att han får svårt med Enea och Martin imorgon (om de håller sig på hjulen). Men jag har säkert fel.
 

Bifogat

  • IMG_6216.jpeg
    IMG_6216.jpeg
    876.4 KB · Visningar: 6
  • IMG_6215.jpeg
    IMG_6215.jpeg
    929.1 KB · Visningar: 6
Underhållande sprint med flera positiva utropstecken som Bez, Quartararo och Zarco. Fenomenal start av Marc!

Men rätt sjukt ändå att på de 12 varv som följde efter det första så tappade Martin bara 2 sekunder på Bagnaia trots all trafik. Och han var snabbare under 6 av de 12 varven.

Tycker inte Pecco sett bra ut på hela helgen på M bakdäck, tror att han får svårt med Enea och Martin imorgon (om de håller sig på hjulen). Men jag har säkert fel.
Önskar jag kunde hålla med men just Quartararo var inget positivt utropstecken
 
Såg Moto3 nyss. Den snabbspolade versionen. Pallen fick ingen energiläsk slängd i näven i parc fermé, och Proseccon stod kvar oöppnad på pallen. Är det landets lagar som förhindrar detta? En av de på pallen är född januari 2004, de andra lite senare.

Får se nu de andra två om det kommer slängas fram energidricka som måste drickas framför kamerorna…. :trött

Moto2 sprejar Prosecco! Ingen energidryck i sikte. Varken reklam eller burk. :tummenupp
 
Last edited:
Zarco! Poäng idag igen! Bästa Hondan!

Pedro kör med felaktigt lufttryck… ?

MM93 startar grillen? Lät som att motorn stannade samtidigt.

Gick Diggias hoj sönder, mer än kåpor? Tänkte att han skulle ställa upp den och köra vidare, men inte det… :va

Har förarna kommit överens om att säga fuck i intervjun efter målgång? Det verkar vara nån grej inom F1 såg jag… samma igår. :hihi
 
Last edited:
Snyggt men tråkigt av JM och han verkade ha taktiken att spara däcken till de sista 10 varven då han lät Acosta ligga och nosa på 0,7 efter honom och sen bara ökade till 2,0 när han kände för det.
Enea verkar tro på sin egen myt om de sista varven lite väl mkt. Precis innan han kraschade och gjorde andra varvet i rad på 1.30,5 så tänkte jag att det var lite väl aggressivt.
Riktigt snygg av Acosta, rookiens enligt mig första "mogna" race. Får KTM bättre ordning på grejerna blir han livsfarlig nästa år.
Var det bara Peccos start som gjorde att han inte kunde ta sig fram tidigare? Ändå smart kört och det hade kunnat vara mkt värre.
Det såg ljust ut för MM för två race sedan sen dess inte speciellt och riktig otur med hojen. Om han ska vara med i toppen nästa år måste han vara jämnare men han kanske bara kompenserar just nu för att han inte har en GP24.
Hatten av för både Zarco och FQ då de stadigt förbättrar sig.

Hur många race har Mir gått i mål iår?
 
Jorge sa efter sprint racet att han hoppades att vinna GP med fyra sekunder (apropå att Pecco menade att Jorges kurva där han kraschade skulle ha kostat minst fyra sekunder om han klarade det). Han var väl inte riktigt fyra sekunder före Acost men tror han brydde sig mest om att han var nästan sex sekunder före Bagnaia. Nu 21 poäng före i mästerskapet med 185 poäng kvar att kämpa för och det är realistiskt bara #1 och #89 som har en chans att vinna nu. Känns i vilket fall som att Martin verkligen är igång nu. Men, det här mästerskapet verkar ju inte vara direkt förutsägbart så vem vet?
 
Enea verkar tro på sin egen myt om de sista varven lite väl mkt. Precis innan han kraschade och gjorde andra varvet i rad på 1.30,5 så tänkte jag att det var lite väl aggressivt.


Hur många race har Mir gått i mål iår?

Ja, det är ju en uppenbart knepig bana att hålla sig på hjulen på så kanske inte rätt strategi att vara så aggressiv på (dvs, uppenbart inte i Eneas fall) men han har ju lyckats med såna uppkörningar tidigare.

Ang. Mir så känns det som att han kraschar typ vartannat race. Och, kollade nu, han har kraschat sex gånger och brutit en gång pga tekniska problem. Så den känslan verkar stämma.
 
Äntligen ett spännande MotoGP! 😊

Acosta, bästa rookien sedan MM, är den enda som kan tävla med Ducati! 🤩

Sjuk omkörning av Pecco med ride-hight prylen som hjälp! 😱

Snacka om krasch-fest! Hälften kom i mål. :crash
 
Det var mycket tjat om däcken, verkade ju varit riktig gambling. Quarten tex. total kräftgång för att sedan sätta riktigt fina tider. Michelin eller asfalten? Vad var problemet?
 
Det var mycket tjat om däcken, verkade ju varit riktig gambling. Quarten tex. total kräftgång för att sedan sätta riktigt fina tider. Michelin eller asfalten? Vad var problemet?
Det stora problemet är ju att michelin måste sätta vilka däck de ska ha med INNAN säsongen och eventuella ändringar osv på banan är bara att gilla....
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top