personlig prägel på hojen.

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Jag kom på en sak igår när jag satt på dass å läste BIKE katalogen 2005 med alla nya modeller.
många hojar har nuförtiden inbyggda blinkers i kåpor/backspeglar. och massa andra designdetaljer.

jag kom att tänka på att jag personligen nog gärna vill sätta en personlig prägel på min hoj. egen lack i färgsättningar som jag gillar. enkelt utbytbara delar i form av blinkers som man kan hitta något annat än orginal för att göra den snyggare... eller mja. iallafall personligare. :banana många av dessa möjligheter finns ju inte på nya hojar. självklart kan man lacka om den som man vill... men inte lackerar man nya orginalkåpor i annan färg bara för att få den personlig. :tuttar

min fundering är alltså.. skulle inte mc-tillverkarna kunna sälja nya hojar med olackade kåpor och utan exempelvis blinkers och andra detaljer så det blir upp till var och en att styla sin hoj?
hojarna skulle ju kunna säljas en aning billigare eftersom tillverkaren inte behöver lägga ner jobb på att lacka kåpor mm...

detta var bara en tanke jag ville dela med er... vad tycker ni?
//Droopfy

Ingen dum ide men som farbrorn säger, krash kåpor blir ett bra alternativ för mig. Sen så kommer det nog en hel uppsjö med styling produkter ändå.

Droopfy skrev:
självklart kan man lacka om den som man vill... men inte lackerar man nya orginalkåpor i annan färg bara för att få den personlig. :tuttar

//Droopfy

Klart man lackar om en ny hoj! Man vill ju ha en "egen" :D

Droopfy skrev:
trender är till för att skapas!!! :arsele

:D

man får va lite uppfinningsrik, fixa lite egne prylar å sådär, köpa grejer som e till något helt annat, som många bilar har blinkers som passar bra på hojar..

Att lackera om orginalkåpor i bra skick är kapitalförstörning. Orginal är alltid mer värt, allt som är omlackad är i mina ögon omkullagda.

HanneZ skrev:
Att lackera om orginalkåpor i bra skick är kapitalförstörning. Orginal är alltid mer värt, allt som är omlackad är i mina ögon omkullagda.

jag håller med, man köper krach kåpor som man lackar om i valfri färg för å ha orginal liggande i garaget.

Droopfy skrev:
Jag kom på en sak igår när jag satt på dass å läste BIKE katalogen 2005 med alla nya modeller.
många hojar har nuförtiden inbyggda blinkers i kåpor/backspeglar. och massa andra designdetaljer.

jag kom att tänka på att jag personligen nog gärna vill sätta en personlig prägel på min hoj. egen lack i färgsättningar som jag gillar. enkelt utbytbara delar i form av blinkers som man kan hitta något annat än orginal för att göra den snyggare... eller mja. iallafall personligare. :banana många av dessa möjligheter finns ju inte på nya hojar. självklart kan man lacka om den som man vill... men inte lackerar man nya orginalkåpor i annan färg bara för att få den personlig. :tuttar

min fundering är alltså.. skulle inte mc-tillverkarna kunna sälja nya hojar med olackade kåpor och utan exempelvis blinkers och andra detaljer så det blir upp till var och en att styla sin hoj?
hojarna skulle ju kunna säljas en aning billigare eftersom tillverkaren inte behöver lägga ner jobb på att lacka kåpor mm...

detta var bara en tanke jag ville dela med er... vad tycker ni?
//Droopfy

Jag tycker det låter suveränt!

//Fredda

När folk säger att de har gjort sin hoj mera "personlig" så brukar det betyda att den ser sämre ut nu än den gjorde innan. Iallafall i nio fall av tio.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8