Min tidigare bitterhet och fundering på att skita i att plugga och bli hantverkare istället kanske var obefogad då.
Wiieee
nåja, dom flesta tar ju in ytterligare 20t på svartjobb.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Min tidigare bitterhet och fundering på att skita i att plugga och bli hantverkare istället kanske var obefogad då.
Wiieee
Väldigt få snickare/betongare m.m jobbar övertid, iaf om man ser på de stora firmorna. När det tjänas runt 30 så är det ett bra arbetslag som kör på ackord.
Det är lite olika.
Jag tog siffrorna från http://www.lonestatistik.se/
När jag jobbade på bygge så tjänade jag runt 30 000.
Det var sisådär 20 år sedan.
Nu jobbar jag på industri för ungefär samma pengar.
Inget av det är särskilt relevant för genomsnittet.
Det är lite olika.
Jag tog siffrorna från http://www.lonestatistik.se/
När jag jobbade på bygge så tjänade jag runt 30 000.
Det var sisådär 20 år sedan.
Nu jobbar jag på industri för ungefär samma pengar.
Inget av det är särskilt relevant för genomsnittet.
Poesi!Jag började min debatt när andra började debattera om SD, inget annat. Eller ska debatten bara bestå av ryggdunkande från en och samma åsikt? Då blir det inte mycket åsiktsutbyte. Oavsett vilket politisk ideologi man sympatiserar med så ska folkets röst höras, inte sätta stämpeln att >5% av befolkningen inte är politisk medvetna.
Poesi!
"Jag började min debatt när andra började debattera om SD, inget annat."
- Nej det är ju jobbigt att behöva försöka sätta sig in i sammanhang, bättre att rusa på som en tjur på tjurfäktning när man ser en signalfärg.
"Eller ska debatten bara bestå av ryggdunkande från en och samma åsikt? Då blir det inte mycket åsiktsutbyte."
- Vilka är det som dunkar varandras ryggar? Är det VP och M som inte kan låta bli att smyghångla så fort de får chansen, eller menar du de <95% som inte hade förstånd att rösta på SD? Och vilken Åsikt är det som du åsyftar, den att SD är ute och cyklar eller att det kanske finns större problem här i världen än att det flyttar hit några muslimer? Utveckla gärna.
"Oavsett vilket politisk ideologi man sympatiserar med så ska folkets röst höras, inte sätta stämpeln att >5% av befolkningen inte är politisk medvetna."
- Då måste väl även SD tåla att höra folkets röst, och om mer än 90% av folket inte sympatiserar med SD så måste väl deras (dvs folkets) åsikter få vädras? Eller är det skillnad på folk och folk?
Summa sumarum (eftersom du inte tog mitt råd att fundera lite): Om man har en politisk åsikt måste man vara beredd att stå upp och argumentera för den, inte sätta sig ner och lipa när andra inte delar uppfattningen. Det är bara fånigt.
Då jag citerade ordagrannt och kommenterade mening för mening är den frågan lite Konstig.Läste du ens vad jag skrev?
Svartjobb kan du inte räkna in.
Jag räknar med skiftformstillägg och OB.
Sillnaden i kunskapskrav, fysisk ansträngning och skaderisk borde ge hantverkare betydligt bättre betalt.
Men så är det inte.
Medellönen för en snickare ligger på 23611 kr.
För en montör inom industrin ligger på 21753 kr.
Detta är utan tillägg.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt