Det största problemet där om man bortser från hans åsikter är att han brister i engelska.
...jag undrar vad carnivore tycker om hans engelska

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det största problemet där om man bortser från hans åsikter är att han brister i engelska.
Ja, med skillnaden att jag även om anarkokapitalismen är en fin idé enl. min värdegrund, så är jag väl medveten om att det inte är realistiskt.
Dwn medvetenheten saknas hos ovan nämnda.
...jag undrar vad carnivore tycker om hans engelska![]()
Vänta nu, var det inte du som ville fortsätta att tjafsa via PM istället...
Men nej, jag avböjer tjafset och ignorerar istället, har bättre saker för mig.
Det är precis det jag menar med att Åkesson är en skicklig politiker, ser man förbi åsikterna så är det svårt att säga något annat utan att förlöjliga sig själv. Hade SD varit där dom är idag utan en person som honom vid rodret? Jag tror inte det.
Sen så råkar jag via jobbet ha en viss insyn i den politiska vardagen, så till alla som tror att SD är utfrysta och blir mötta av skanderande vänsterpartister annat än på TV så måste jag tyvärr göra er besvikna.
Jonas Sjöstedt ser rika som ett problem.
Och som exempel på vem som har rätt att tjäna mer pengar tar han upp bönder med lång arbetsdag. Som det inte skulle finnas hårt arbetande tjänstemän?![]()
Fast han _skall_ väl se rika som ett problem, det hör liksom till partiprogrammet.
Jonas Sjöstedt ser rika som ett problem.
Och som exempel på vem som har rätt att tjäna mer pengar tar han upp bönder med lång arbetsdag. Som det inte skulle finnas hårt arbetande tjänstemän?![]()
Det ser jag som en ganska extrem åsikt när man inte vill låta dem finnas där alls. Jag undrar hur bra Sverige hade mått om MP och V hade kommit till makten?
Huruvida Sjösdt ser rika människor som ett problem vet jag inte.... även om jag möjligen ur ett männskligt perspektiv skulle kunna hålla med om vissa resonemang som leder åt det hållet.
Man skulle kunna tänka sig att värdera en människas arbetsinsatts efter hur stora reela värden som har skapats - inte nödvändigtvis efter hur hårt hon har jobbat eller hur många timmar.....
I så fall kan det hända att man, ur ett mänskligt perspektiv, anser att det var mer värdefult/nyttigt att odla fram 25ton potatis än att på ett bankkontor skapa fiktiva-ickereella värden ur ingenting genom att låna ut pengar som inte existerar.
Visst är det en extrem åsikt precis som MP vill göra sig av med bilen, det hör till. De behöver yttra de här extrema åsikterna för att hävda sin plats i debatten och sen kommunicera kring det.
Vilka belägg har du för att MP vill " göra sig av med bilen" ? - att man vill "göra sig av med " de utsläpp som starkt kan kopplas till bilar som drivs på så sätt som de vi är bekanta med idag är en sak. Att göra sig av med fordonet i sig kan vara en annan.....
Jag ser kedjan - och ville egentligen mest belysa att det kan förekomma olika sätt att värdera saker och ting.
Vad jag inte förstår av ditt resonemang är varför nödvändigtvis bankmannen skulle vara den som tjänar mest i ditt exempel ? - bara för att det är så vi är vana att det funkar ? eller av någon annan anledning....
Vad ni tjafsar. Saker värderas på samma sätt som det alltid gjorts, tillgång o efterfrågan!
En bonde är lättare att ersätta än en finansanalytiker = bonden tjänar mindre.
Enkelt
Huruvida Sjösdt ser rika människor som ett problem vet jag inte.... även om jag möjligen ur ett männskligt perspektiv skulle kunna hålla med om vissa resonemang som leder åt det hållet.
Man skulle kunna tänka sig att värdera en människas arbetsinsatts efter hur stora reela värden som har skapats - inte nödvändigtvis efter hur hårt hon har jobbat eller hur många timmar.....
I så fall kan det hända att man, ur ett mänskligt perspektiv, anser att det var mer värdefult/nyttigt att odla fram 25ton potatis än att på ett bankkontor skapa fiktiva-ickereella värden ur ingenting genom att låna ut pengar som inte existerar.
Det är väl ingen hemlighet att alla journalister inom den etablerade median ligger så långt ut på vänsterkanten som möjligt. Kulturmarxister kanske är lämpligare menat.
Dock lär dom knappast hamna under spärren så länge 7-klövern inte kan/vill/vågar lyfta en känslig och viktig fråga (enligt mig den viktigaste frågan om man vill diskutera landets framtid, både ekonomisk och socialt).
Vad ni tjafsar. Saker värderas på samma sätt som det alltid gjorts, tillgång o efterfrågan!
Enkelt
Vad grundar du det på?
Naturbruksutbildningen är hyffsat enkel att komma in på och inte så lång. Det borde vara en indikation.
Ekonomi kan man läsa på komvux.
Enkelt
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt