Gulleplutt
#24, Rookie 1000
Har kollat lite på Pc5. Eftersom jag kanske blir tvungen att byta runt lite på avgassystem och dB killer mm samt att jag inte bestämt mig vad som ska på hojen så skulle en pc5 med autotune passa mig.
Frågan är bara. Hur bra funkar det?
Eftersom alla motorer är individer så bänkar man ju och ställer in en egen map. Man kan ju även ladda ner mappar från olika hemsidor men dom funkar väl bra för vissa och för andra inte av ovanstående anledning. Nu finns ju autotunen att köpa. Som jag förstår det så laddar man in den map som bör ligga nära det man har på hojen. Sen justerar autotunen resten. Men är det inte så att den bara justerar efter luft/bränsle mängden (AFR). AFR är ju inget fixt värde utan varierar ju lite. Blir inte problematiken den samma? Då måste man ju ha tag på rätt AFR kurva till sin hoj. eller???
Nån som testat. Funkade det bra?
Jag föreställer mig att man landar mer rätt med autotune + map från dynojet än bara en map från dynojet.
Frågan är bara. Hur bra funkar det?
Eftersom alla motorer är individer så bänkar man ju och ställer in en egen map. Man kan ju även ladda ner mappar från olika hemsidor men dom funkar väl bra för vissa och för andra inte av ovanstående anledning. Nu finns ju autotunen att köpa. Som jag förstår det så laddar man in den map som bör ligga nära det man har på hojen. Sen justerar autotunen resten. Men är det inte så att den bara justerar efter luft/bränsle mängden (AFR). AFR är ju inget fixt värde utan varierar ju lite. Blir inte problematiken den samma? Då måste man ju ha tag på rätt AFR kurva till sin hoj. eller???
Nån som testat. Funkade det bra?
Jag föreställer mig att man landar mer rätt med autotune + map från dynojet än bara en map från dynojet.