Passera djurtranport?

vi med 2-takts 125or som leverarar lite kraft men ett jävla BEEEP BEEEEEEEP BEEEEEEEEEEEP*

hurfan ska vi göra ?

Ligga bakom tills vi e 18?:rolleyes:

Våra hästar gick tillsammans med en mulåsna.
Det var aldrig några problem.
Japanska fyror låter likadant när de studsar på varvstoppet.
Ergo: Inga problem.

Ser det som så att har man ett nervvrak till häst så se till att skydda det, det åligger väl knappast andra trafikanter. Jag kör förbi hästtransporter som jag kör förbi vilken bil med släp som helst.

Kanske inte åligger andra trafikanter men nån gång per århundrade kan man tänka på någon annan istället för sig själv.

Steg 1! Undersök om det är någon varelse i djurtransporten!

Bästa sätt är att lägga sig vid sidan om ekipaget och tokvarva till rött en minut eller tre. :hojraket En avgasknall är inte fel i detta läge!

Steg 2! Slå av och iakttag! Någon klöv som sticker ut? Gungar släpet i sidled? :wiggle Isåfall, slå av på takten för att sedan dra på utav helvete och rulla om! Alla nöjda!

Se även till att vinka :hej åt chauffören med släpet och visa att det faktiskt finns de som bryr sig!

Än lever sunt förnuft även här på SH,,jag tycker alla verkar ta det lungt vid passage av hästsläp,,jag vill också vända på frågan,,vad kan vi släp förare göra för att underlätta för andra trafikanter,,vi försöker ha den iden att manföljer trafken i mesta mån vad gäller fart och när det blir kö så försök att hålla åt sidan så att dom kan komma om.
Om du som ryttare promp måste ut på entrafikerad måste hästen va trafik van annars blir det bara farligt för både häst o ryttare.

Kör många 100-tals mil med hästsläp och mina hästar har aldrig reagerat på bågar som drar förbi.

Själv kör jag alltid ut på vägrenen och släpper förbi andra fordon så ofta det går.

Sen ställer ju vägverket till otyg och annat skit med refflor, fräsningar och annat skräp så man inte kommer ut på vägrenen ibland med hästsläp :gnissla

Här utanför har dock bågar dragit förbi i grym fart trots att folk stod på vägen och vinkad att de skulle slå av för det var en lös häst. Två ggr blev hästarna rädda, hoppade till och MCn körde in i hästen.

Ja vad hände, mc-förarna stendog, 650 kg som träffar rakt på kroppen på föraren snackar man inte bort. Det var inte våra hästar utan en grannes båda gångerna.

Så ta det lite lungt förbi....

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...