Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tätt soppafilter?

Sotar inget va jag ser.
Injektorerna du tänker på sitter på Passat 3C Skoda Audi Seat TDI 170 hk som kom 2006 o framåt tills commonrail motorerna dök upp 2008. Ang PD injektorerna på BMR motorerna omfattas av en Aktion dvs återkallelse.Oj oj, det här kan vara klassiska VAG "Pumpeduse" "PD" motorernas mycket välkända "inbyggda egenskaper" som kommer nån gång med viss ålder.
Om det rycker vid acceleration (och har en ful tomgång som du säger), det kan troligen vara:
en eller flera elektroniskt stryrda inspridare enheter ("Pumpeduse"; "injector") kassa; oftast har med den piezoelektroniska justeringsenheten att göra
-kabelsatsen till spridarda har blivit dålig i värmen och heta oljan ("loom", "harness")
-kamaxelns positionsgivare ("position sensor")
-t.om "tandempump" som matar in soppan läcker/dålig (låg mellantryck, syns som svart soppa i tanken iom blandar in motorolja)
Sök på namngiva ord, + problembeskrivning "rough idle" "rough acceleration" etc, och du kommer att hitta "hur många som helst VAG ägare" som har upplevt - och t.om åtgärdad samma.
VAG COM (RossTech SW på datorn + kabel) skulle vara för stor hjälp för att läsa felkoderna, vilka dessvärre inte tydligt kan peka om det t.ex. är en spridare eller kabelsats till alla spridare. Eller nåt annat. I min Audi visade felkoden ettans spridare, "elektroniskt fel" och det var det - inte loom som jag bytte först. Men som ska varje gång bytas då man (av)monterar spridarna enlit instruktionen, det var alltså ingen större förlust.
(om du har spridare av Siemens och inte Bosch, då är/var det t.om större skandal att VAG inte gjorde mass-återkallelse och bytte alla iom de visade orka inte särskild lång och reparationen blev mycket dyr för ägarna. I vissa länder tillämpade VAG bättre policy än i andra. Mera om samma på "nätet..)
-Lycka till med din PD engine!
Oj oj, det här kan vara klassiska VAG "Pumpeduse" "PD" motorernas mycket välkända "inbyggda egenskaper" som kommer nån gång med viss ålder.
Om det rycker vid acceleration (och har en ful tomgång som du säger), det kan troligen vara:
en eller flera elektroniskt stryrda inspridare enheter ("Pumpeduse"; "injector") kassa; oftast har med den piezoelektroniska justeringsenheten att göra
-kabelsatsen till spridarda har blivit dålig i värmen och heta oljan ("loom", "harness")
-kamaxelns positionsgivare ("position sensor")
-t.om "tandempump" som matar in soppan läcker/dålig (låg mellantryck, syns som svart soppa i tanken iom blandar in motorolja)
Sök på namngiva ord, + problembeskrivning "rough idle" "rough acceleration" etc, och du kommer att hitta "hur många som helst VAG ägare" som har upplevt - och t.om åtgärdad samma.
VAG COM (RossTech SW på datorn + kabel) skulle vara för stor hjälp för att läsa felkoderna, vilka dessvärre inte tydligt kan peka om det t.ex. är en spridare eller kabelsats till alla spridare. Eller nåt annat. I min Audi visade felkoden ettans spridare, "elektroniskt fel" och det var det - inte loom som jag bytte först. Men som ska varje gång bytas då man (av)monterar spridarna enlit instruktionen, det var alltså ingen större förlust.
(om du har spridare av Siemens och inte Bosch, då är/var det t.om större skandal att VAG inte gjorde mass-återkallelse och bytte alla iom de visade orka inte särskild lång och reparationen blev mycket dyr för ägarna. I vissa länder tillämpade VAG bättre policy än i andra. Mera om samma på "nätet..)
-Lycka till med din PD engine!
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |