Passagerarpinnar vid besiktning?

Har inte passagerarpinnar på någon hoj, aldrig varit ett bekymmer på besiktningen.
Svårare att ha dem och förklara hemma varför de var nedfällda efter kvällsrundan.
 
Det trodde jag. Förr mättes sadeln så den inte var för kort. En hoj som är registrerad för max 1 passagerare behöver alltså inte ha passagerarfotpinnar. Dra på trissor.

Å stänklappen förr. ”Sätt dig på mcn så ska jag mäta avståndet till stickaxeln.”
Gubbar sa så, mcn(!) och stickaxeln.
Deras skadeglädje när stänklappen dög men godkänd reflex saknades.
Man skrev BESIKTNING på stänklappen innan man åkte hemifrån. Reflex från en lastbil med diametern 120 mm.
Senare monterades stänklappen av och på utanför stationen. Ja’ ba’ ✌️
Ännu senare skedde generationsskifte på Bilprovningen, ”gubbar” i 30-årsåldern som själva åkte hoj anställdes. Sedan EU och slopat krav på stänklapp.
Har diskret godkänd reflex monterad på mina hojar. Å fotpinnar åt alla. 🙂
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top