Partyblåsa

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
I brist på annat att göra om lördagkvällarna skaffade jag mig en blåsa att leka med. Det är förbluffande enkelt att skaffa en och kan ibland vara ganska underhållande. Ge gärna tips om hur man lättast skaffar blåsor och olika användningsområden. Sen kan ni ju gissa hur jag fick den här...

Bifogat

• blåsa.JPG
    blåsa.JPG
    51.4 KB · Visningar: 249
jesseboy skrev:
I brist på annat att göra om lördagkvällarna skaffade jag mig en blåsa att leka med. Det är förbluffande enkelt att skaffa en och kan ibland vara ganska underhållande. Ge gärna tips om hur man lättast skaffar blåsor och olika användningsområden. Sen kan ni ju gissa hur jag fick den här...

Ehmm, du är inte normal :rofl
Runkat för mycket eller? :va

Oj, ser inte direkt skönt ut...

När jag ibland försöker laga mat så brukar jag få sånna blåsor.. :rolleyes:

det där är en klockren "Motorblåsa" fick 4 sånna samtidigt av ett lite väl varmt luftkylt topplock :(

fyfan vad ont de gör!

Ljusleken är klockren. Ni vet några fulla idioter :rolleyes: som tävlar om vem som kan hålla handen längst ovanför ett brinnande ljus.

Ingen har riktigt rätt hittills...
En till bild.
Ja, så kul har jag.
Jag å blåsan.
Haha.

Bifogat

• blåsfan.jpg
    blåsfan.jpg
    61.5 KB · Visningar: 134
Vill du ha ett tips då jag har fått gått till läckarn för en sån där monsterblåsa på tån, kunde inte ta på mig skon.

Stick hål på den försiktid från sidan och töm den på vätskan, så gör det inte lika ont längre. Ser ut som du bränt dig på nånting?

själv har jag provat ta upp en lödkolv samtidigt som jag tittade bort, fick två såna blåsor på insidan på två fingrar som gick hela vägen upp.

Tack, Uggla för att du sa vad jag oxå har hört, många säger att man inte ska punktera blåsor, men det är svårt att köra båge när man inte får in fingret i handsken...
Det gick skitbra. Synd att jag glömde minneskortet hemma, annars hade ni fått fina bilder på oss när vi åker i 1.5meterhöga traktordiken...
Helvetes kul var det.

Ja, värme var ju rätt iaf. Jag råkade hångla upp kröken efter jag varmkört inför oljebyte.
Det lustiga är att man inte riktigt fattar vad det är som fräser ett tag, sen kommer reflexerna in...

Apropå klämskador kan jag säga att efter att ha klämt sönder pek-å-långfingret på min enda högerhand så vet jag att det finns tamigfan inget som gör så jävla ont. Lite intreessant när fingrarna sväller så naglarna poppar ur sina fästen... :-S Men Nu var det ju bara en trevlig värmeblåsa! :banana
Men liiite stolt var jag ändå.
Ha de bra å kör på dubb! :D

jesseboy skrev:
Tack, Uggla för att du sa vad jag oxå har hört, många säger att man inte ska punktera blåsor,

Eftersom den sitter på ett såpass känslikt ställe, så kommer det att gå hål på den förr eller senare. Stick försiktigt hål på den och låt skinnet ligga kvar, sen tar du på en compeed i en vecka. Och så var juhas "använddittfingersomvanligttrotsattduharskavsår" kurs över.

Tack för det, men jag bara gick lös med en nål ett tag, sen gick fingret att böja. Brukar inte göra ont så länge man har lite svett skinn kvar...
Gick skitbra att köra i skogen, ont får man ha sen!
Så länge man kan röra sig så skiter man i det som gör ont

Det var rent nå jävla överkul å köra i skogen igår!
(har inte chans å köra offroad så mkt, inser att det är löjligt roligt...)

Last edited:
Brukar få blåsor emellan åt när jag kört lite enduro och jag brukar vänta till blåsan inte gör ont längre och då punktera den, huden under brukar avar så grymt känslig annars.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back