Parkeringsbot, trolla bort?

Spiken skrev:
2496775 Jasså, är du svensklärare nu också?
Vänligen berätta vad språket i mitt inlägg spelade för roll då det du skrev var de facto att han skulle parasitera sig på någon oskyldig människa, indirekt att stjäla pengar! Ponera att personen du "lappar" lider av dyslexi eller att han/hon bara är godtrogen nog att betala in eller inte hinner läsa så noga av någon anledning, känner du dig nöjd då? Med vetskapen om att du lurat av någon vilt främmande person på 400-750:- så hade du inte känt dig det minsta ångerfull? Jag vet att jag hellre hade betalat än haft det på mitt samvete, men du verkar ju tycka att "ähh, läser han inte ordentligt får han skylla sig själv". Skrämmande tankesätt.
I mina ögon verkar ju vara en väldigt empatisk man som säkert skulle kunna komma med bra tips på hur man trollar bort en bilstereo eller kanske en hel bil om någon skulle fråga, känns bra att ha sådana gubbar på forumet :tummenupp
Hoppas jag slipper träffa dig i framtiden, personer som håller på med bedrägerier och som stjäl från andra är i mina ögon inte värda ett piss.
Shit va du sågar stackarn, men jag håller med, men han menar säkert inget illa. Jag fick två p-böter förra veckan men jag ska bestrida dem. Jag fick böter på gatan där jag bor för jag hade varit för lat för att köra in hojen på innegården och ställt mig på gatan utan att betala avgift, men jag tänkte skriva till dom och säga att jag har betalat och tejpat fast min lapp på tanken men nån jävel som retar sig på min hoj har gått o ryckt på min lapp "två gånger" och de kan ju inte bevisa att jag ljuger det är ju bara ord mot ord hoppas det funkar.:tungan

Kawakex skrev:
2496896 Shit va du sågar stackarn, men jag håller med, men han menar säkert inget illa. Jag fick två p-böter förra veckan men jag ska bestrida dem. Jag fick böter på gatan där jag bor för jag hade varit för lat för att köra in hojen på innegården och ställt mig på gatan utan att betala avgift, men jag tänkte skriva till dom och säga att jag har betalat och tejpat fast min lapp på tanken men nån jävel som retar sig på min hoj har gått o ryckt på min lapp "två gånger" och de kan ju inte bevisa att jag ljuger det är ju bara ord mot ord hoppas det funkar.:tungan

Ledsen, ingen biljett - ingen kredit! :pannkyss

Ringde idag,

För det första så lät det som en snuskig gubbe i en fuktig källare
man bara fick ett sånt oseriöst intryck.

Sen betedde han sig som om han inte fattade att det kunde vara fel på lappen
"Vadå?" han fattade typ ingenting, efter massa försök kläckte han ur sig

"Menar du att märket som det står på lappen inte är samma som registreringsnumret?"

Jag: JAAA!

Men då får du nog komma hit och visa den

Var är ni då?

- Gryngatan 2 (kommer inte ihåg om den hette det)

Var ligger det då

- Lund

Men VAR i lund

- vid mårtenstorget ungefär

=====================

Ja det hjälpte ju mig..:mad: idiot.

Men han sa att han inte hade den andra lappen där,
har dom slarvat bort lappen eller? jag låter det vara nu så ser vi om det kommer en påminnelse.

jejeje!!! så lätt tror jag inte du kommer undan p-vakten ser att du har ingen biljett synlig men däremot får du svår i rätten att övertyga juryn att du faktiskt hade en biljett numera tar p-vakterna foto på bilarna så det blir svår att hävda att man hade biljett. foto bevis väger mycket tyngre en ditt ord.

hade du foto på att du faktiskt hade en biljett klistrad i tanken då kanske man väljer att makulera p -boten....

mvh jopjje

tjena kontrollavgiften är fel utfärdat det ska framgå tydlig fabrikat på fordonet. har de tappat bort lappen då har de ingen underlag för att gå vidare med ärendet de väntar att du betalar ändå.. har de inte lagt ärendet i deras datasystemet då har de slarvat bort originalet......

betala inte vänta på påminelse....

Varför går inte alla bara med i en P-botsförsäkring som fungerar som planka.nu, Ducatis skyltförsäkring och ducatis mullerförsäkring? :confused:

:tummenupp

jojje skrev:
2496954 tjena kontrollavgiften är fel utfärdat det ska framgå tydlig fabrikat på fordonet.
Som jag skrev tidigare så behöver dom INTE uppge fabrikatet på fordonet. Det räcker med att specifiera vad det är för fordon, MC, PB, LB, osv..

jojje skrev:
har de tappat bort lappen då har de ingen underlag för att gå vidare med ärendet de väntar att du betalar ändå.. har de inte lagt ärendet i deras datasystemet då har de slarvat bort originalet......
Det händer att kontrollavgifter blir liggandes i några dagar innan dom skickar in alla. Olika företag är olika lata när det gäller hur ofta man skickar in allt. Alla gör inte som Stockholm och skickar iväg ett par hundra per dag.

Oddjob, han gav ju dig adressen så det är väl bara åka dit och visa upp lappen och bestrida ärandet.

Skriv även ut en skriftligt bestridande som du lämnar över i samband med att du är där.

Spiken skrev:
2496775 Jasså, är du svensklärare nu också?
Vänligen berätta vad språket i mitt inlägg spelade för roll då det du skrev var de facto att han skulle parasitera sig på någon oskyldig människa, indirekt att stjäla pengar! Ponera att personen du "lappar" lider av dyslexi eller att han/hon bara är godtrogen nog att betala in eller inte hinner läsa så noga av någon anledning, känner du dig nöjd då? Med vetskapen om att du lurat av någon vilt främmande person på 400-750:- så hade du inte känt dig det minsta ångerfull? Jag vet att jag hellre hade betalat än haft det på mitt samvete, men du verkar ju tycka att "ähh, läser han inte ordentligt får han skylla sig själv". Skrämmande tankesätt.
I mina ögon verkar ju vara en väldigt empatisk man som säkert skulle kunna komma med bra tips på hur man trollar bort en bilstereo eller kanske en hel bil om någon skulle fråga, känns bra att ha sådana gubbar på forumet :tummenupp
Hoppas jag slipper träffa dig i framtiden, personer som håller på med bedrägerier och som stjäl från andra är i mina ögon inte värda ett piss.

Nej, någon svensklärare är jag inte och när jag hade synpunkter på ”språket” i ditt inlägg så var det inte meningsbyggnaden eller något annat grammatiskt som jag hängde upp mig på. Vad jag menade var det att jag tycker att ett inlägg som till stor del består av svordomar och arga smiliesar som visar långfingret mm, mer hör hemma på typ lunarstorm än på ett vuxet diskussionsforum som sporthoj.com. Ditt andra inlägg här däremot tycker jag håller en bättre ”ton” bortsett från att du anklagar en människa du inte känner för att syssla med stölder och bedrägerier.

Som jag skrev i mitt förra inlägg så hade jag ju själv råkat ut för det där med ”fel” parkeringsbot, men jag skrev ingenstans att JAG själv hade utövat det där tricket. Personligen så skulle jag aldrig göra något sådant heller utan allt var som jag skrev, ett sätt att trolla bort en P-bot vilket var det som efterfrågades i topicen. Om sedan någon tar det på allvar och/eller inte ser den sarkastiska smilien är ju inte mitt problem.

Angående stölder och bedrägerier som du verkar tro att jag sysslar med så kan jag ju bara meddela att mer fel tanke än den kan du knappast ha. Hade du känt mig personligen så hade du haft en helt annan uppfattning om den saken, det kan jag lova. Finns många saker jag lagt ner mycket tid på just för att inte leva på någon annan och för att jag själv ska få göra rätt för mig, men det är inget som jag tänker gå in på i den här diskussionen.

Håller helt med dig om att personer som håller på med stölder och bedrägerier inte är värda ett piss. Det gäller även människor som har förutfattade meningar om någon de inte känner, så för min del är det ingen förlust om vi inte träffas i framtiden.

Lev väl :tummenupp

En lapplisa har egentligen inte behörighet att lova nån att "felparkera" eller parkera med speciella undantag... Inte P-lisan som bestämmer reglerna... Ska man undantags-parkera ska man ALLTID ha markägarens godkännande då kommer p-bolaget ingenstans... Markägaren bestämmer alltid... :tummenupp

Kia skrev:
2499437 En lapplisa har egentligen inte behörighet att lova nån att "felparkera" eller parkera med speciella undantag... Inte P-lisan som bestämmer reglerna... Ska man undantags-parkera ska man ALLTID ha markägarens godkännande då kommer p-bolaget ingenstans... Markägaren bestämmer alltid... :tummenupp
Well, duh! :rolleyes:

Kia skrev:
2499437 En lapplisa har egentligen inte behörighet att lova nån att "felparkera" eller parkera med speciella undantag... Inte P-lisan som bestämmer reglerna...

Så sa två parkeringsvakter till mig också igår när jag frågade hur jag skulle ställa hojen nere på stan. Dom sa att jag inte får stå i esplanaden bredvid cykelställen, men ingen hade nånsin lappat någon hoj för det i den här stan och skulle aldrig göra det i fortsättningen heller. "Vi säger inte att du får, men du får inga böter, och nu går vi...åt andra hållet" sa dom.

Oddjob skrev:
2499505 Well, duh! :rolleyes:

Jaaaa precis... Varför klagas det så mycket på Lapplisan då? Hon/han gör vad markägaren betalar henne/honom för att göra... Gapa på Markägaren.

Peterlan skrev:
2499643 Så sa två parkeringsvakter till mig också igår när jag frågade hur jag skulle ställa hojen nere på stan. Dom sa att jag inte får stå i esplanaden bredvid cykelställen, men ingen hade nånsin lappat någon hoj för det i den här stan och skulle aldrig göra det i fortsättningen heller. "Vi säger inte att du får, men du får inga böter, och nu går vi...åt andra hållet" sa dom.

Jaa??
Men skulle du ställt hojjen där och sen fått en lapp så hade det blivit ett jäkla liv eller hur?? "Men lapplisan lovade ju att de skulle gå åt andra hållet och inte lappade här..." Trots då att Lapplisan har INGA befogenheter att tillåta "fulparkering" på någon annans mark.

Last edited:
Betala bara 1 krona av boten varje månad då kan de inte säga/skicka påminnelse att du inte betalar + de får massor av extra jobb. Ha ha

Fick tipset av farsan men har aldrig provat det.

GixxerTina

Oddjob skrev:
249442612 minuters uppsikt, rätt regnummer, rätt datum och tid. Jag har ett kvitto för betald avgift (fick av en polare)
men jag har fått böter för att jag "Ej parkerat inom markerad plats".
Då kanske du borde inse att du har gjort fel och betala boten.
Har man inte råd med böter är det bara att anpassa sig och tänka efter en extra gång.

Jag är markägare...

....det kostar en massa pengar i fastighetsskatt för tomtmarken varje år.
Det tar man ut en hyra för av de som får lov att använda den. De som är obehöriga...extra avgift för att man är snål......
Betalar man inte utgår en viss efterkravsavgift. Har man inte tid att varje gång tjafsa med idioter som inte ska stå där , fast det står en tillägstavla att "parkering ej tillåten för obehöriga". De flesta som har körkort kan LÄSA svenska, men det verkar som att de inte FÖRSTÅR skriften, eller bara skiter i det å tror att dom får göra som de vill.. sålunda så: Man anlitar ett bevakningsföretag som i sin tur tar betalt för tjänsten. Skyll själv om ni parkerar utan att betala.....:) ...:yoparty ...ha nu en riktigt bra dag.:pannkyss

SWK skrev:
Var menade dom att du skulle ha betalat då? Fanns det nån annan automat?
Där fanns ingen annan automat så de tyckte att jag kunde ställt bilen någon annanstans...

Gabor skrev:
2502076 ....det kostar en massa pengar i fastighetsskatt för tomtmarken varje år.
Det tar man ut en hyra för av de som får lov att använda den. De som är obehöriga...extra avgift för att man är snål......
Betalar man inte utgår en viss efterkravsavgift. Har man inte tid att varje gång tjafsa med idioter som inte ska stå där , fast det står en tillägstavla att "parkering ej tillåten för obehöriga". De flesta som har körkort kan LÄSA svenska, men det verkar som att de inte FÖRSTÅR skriften, eller bara skiter i det å tror att dom får göra som de vill.. sålunda så: Man anlitar ett bevakningsföretag som i sin tur tar betalt för tjänsten. Skyll själv om ni parkerar utan att betala.....:) ...:yoparty ...ha nu en riktigt bra dag.:pannkyss

Äntligen någon med lite huvud på som fattar hur det fungerar... :Bugar :Bugar :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT