Parkeringsbot, trolla bort?

Alx skrev:
2494492 Spelar ingen roll om man har biljett, för den kan du ju ha fått av nån annan! Ringde själv och frågade senast i tisdags då jag gjorde misstaget att lägga ner biljetten när jag åkte en sväng med bilen och glömde lägga tillbaks den! Vilket pucko man är som köper biljett och ändå får böter! :huvet

Men om du står på en "bil-plats" är det väl så man gör. Betalar, har den i fickan och vid ev böter så haffar du första p-lisa eller polis så skriver de av den?

För inte fasn går ja o betalar för att tejpa fast den på tanken så ngn annan tar den, icke! Hur gör ni andra???

Men står man på annan plats så hjälper det nog föga...

Oddjob skrev:
2494684 Menar du den som inte existerar bredvid hojarna
eller den som enligt min vetskap inte existerar i hela Lunds kommun?

Precis! just den menar jag.

Se det såhär, att när du betalar går ivf pengarna till Lund, när jag betalar i stockholm går de också till Lund, i nåt jävla "hela sverige ska leva"-tänk...

/47

heke skrev:
2494713 Men om du står på en "bil-plats" är det väl så man gör. Betalar, har den i fickan och vid ev böter så haffar du första p-lisa eller polis så skriver de av den?

För inte fasn går ja o betalar för att tejpa fast den på tanken så ngn annan tar den, icke! Hur gör ni andra???

Men står man på annan plats så hjälper det nog föga...

Tar bilen :-)

Nja biljetten skall sitta synlig på fordonet och om p-bolaget tjurar får du inga pengar

47 skrev:
2494714 Precis! just den menar jag.

Se det såhär, att när du betalar går ivf pengarna till Lund, när jag betalar i stockholm går de också till Lund, i nåt jävla "hela sverige ska leva"-tänk...

/47

Och när man jobbar går 30% av sin lön till lund :rolleyes:

Last edited:
Dom behöver inte skriva vad det är för märke på fordonet. Det räcker att skriva:
MC = Motorcykel
PB = PersonBil
LB = Lastbil
osv..

Sen att dom skrivit Ninja är ju lite dumt. Du kan ju göra ett försök att bestrida den med hänvisning att du inte äger en Ninja utan en Kawasaki ZX750P.

"Jag bestrider härmed kontrollavgift nr: 3210-66844.
Skälet till att jag bestrider denna kontrollavgift är att jag äger ingen mc av märket eller modellen "Ninja" som det står skrivet på kontrollavgiften. Kontrollavgiften är således felaktigt utfärdad då det ej berör mitt fordon och jag önskar få kontrollavgiften avskriven.

Signatur....."

Har du tur så går det igenom har du otur funkar det inte.
Nästa gång kommer dom ej heller skriva fel.

Jag vet inte om de är lite extra lustiga i Lund, men jag har också fått parkeringsböter där. Jag parkerade i en markerad ruta, men när jag skulle lösa biljett så var biljettautomaten bortplockad. Stolpen var där men inte automaten. Lite annorlunda, menmen... Böter fick jag iallafall! Och överklagan gick inte vägen. Jag fick en stämpel av Polisen där det stod "överklagan beviljas ej"...

Själv har jag Kawaski loggor på Tanken....

De ggr man fått en P-bot så hivar jag den i närmaste P-KORG! :)

Har inte fått nåra P-minelser ,Toligen för att när man kör ut den så kollar man just data .och jag har ju en Yamaha...
:rolleyes:

Bara ett tips...

47 måste vara minst 47 bast. Jag hoppas aldrig jag växer upp å blir gammal.

Första ggn jag hört en hojjåkare som inte haft råd med en sketen 400 kronors-bot! Det är ju vad en huvudrätt med en öl på krogen kostar!

On Topic:

Jag tror du kan glömma att överklaga boten - det skall ganska mycket till för att du skall få rätt och det kommer att ta tid. Under den tiden måste du i alla fall ha betalat boten annars kommer det påminnelse och sedan indrivning - och lita på mig; DET VILL DU INTE!

Du kan inte ens teckna en prenumeration på Bamse efter det!

Du kan klaga på "ninja" - visst. Men regnummret och det faktum att just din tank har namnet "ninja" kommer inte direkt att hjälpa dig i din strävan.

Att säga att "alla andra parkerar ju där" kommer inte heller att hjälpa, fel är fel - oavsett om flera gör det.

Vill inte pissa på din parad men så är läget!

Betala - ät nudlar = Lära för livet!

Last edited:
Har du inte "öppnat" P-boten så går ut på stan och letar upp en felparkerad bil, gärna en tjänste- eller firmabil. Sedan "lappar" du den med din P-bot och går hem och hoppas att personen som fått den inte läser den så noga, utan bara betalar den. :rolleyes: . Gör han det inte så får du ju en påminnelse och du får då ta ställning till vad du ska göra.

Colinabo skrev:
2495117 Har du inte "öppnat" P-boten så går ut på stan och letar upp en felparkerad bil, gärna en tjänste- eller firmabil. Sedan "lappar" du den med din P-bot och går hem och hoppas att personen som fått den inte läser den så noga, utan bara betalar den. :rolleyes: . Gör han det inte så får du ju en påminnelse och du får då ta ställning till vad du ska göra.
Det där var tamigfan det tattigaste jag hört :mad: Vad är det för djävla fason att lura någon annan stackars jävel att betala ens bot?! Hur hade du, Colinabo, reagerat om du hade blivit lurad på det viset? Sådan där skit skulle jag kunna tänka mig att någon miniwannabegangster skriver på flashbacks forum, men fan inte på sporthoj.com. :finger

Spiken skrev:
2495244 Det där var tamigfan det tattigaste jag hört :mad: Vad är det för djävla fason att lura någon annan stackars jävel att betala ens bot?! Hur hade du, Colinabo, reagerat om du hade blivit lurad på det viset? Sådan där skit skulle jag kunna tänka mig att någon miniwannabegangster skriver på flashbacks forum, men fan inte på sporthoj.com. :finger

Med tanke på språket i ditt inlägg så kan man ju fråga sig vilket av ditt och mitt inlägg som mest verkar vara skrivet av en miniwannabegangster på flashbacks forum. Trådskaparen frågade efter sätt att ”trolla bort” en parkeringsbot på och mitt inlägg gav en version på hur man kan göra detta.

Hur jag skulle känna mig om jag blev lurad på det viset? Kan ju berätta att jag faktiskt råkat ut för att någon satt sin P-bot på min bil och just det är anledningen till att jag känner till den där metoden. Jag reagerade med ett leende och tyckte att det var uppfinnigsrikt gjort, men det kanske berodde på att jag upptäckte det innan jag hann betala den.

Och kanske har du rätt, sådana där saker skriver man inte på sporthoj.com. Det här är säkert ett ställe där alla sköter sig exemplariskt, ett ställe där alla står för sina egna kostnader och inte låter någon annan betala för sig. Ingen som t.ex. skenförsäkrar genom sänkt effekt eller skriver mc:n på sina föräldrar och därigenom åker snålskjuts genom att låta kollektivet betala, eller? :rolleyes: ........

Okej men nu gör jag väl såhär då om ingen vet något smart,
antingen

1. Jag ringer imorgon (står att man ska ringa inom 3 dagar annars kan man inte bestrida)
och säger att jag äger en kawasaki zx750p inte en ninja osv.

2. Jag väntar och ser om det kommer en påminnelse och DÅ försöker jag bestrida.

Någon som vet hur det är med de där 3 dagarna som det står om i nedre vänstra hörnet?

400 spänn drar du in snabbt om du står o tigger på närmaste torg...folk kommer tycka att de e humor att du tigger till din p-bot....av mig hade du fått nåra spänn! :-D

I regel så ska man aldrig betala böterna direkt utan man väntar alltid tills påminnelsen kommer. Man kan ju alltid hävda att lappen inte satt kvar. Om dom har missat att fylla i nåt så kommer det ingen påminnelse.

Så har jag klarat mig två ggr, med bil dock.

Spiken skrev:
2495244 Det där var tamigfan det tattigaste jag hört :mad: Vad är det för djävla fason att lura någon annan stackars jävel att betala ens bot?! Hur hade du, Colinabo, reagerat om du hade blivit lurad på det viset? Sådan där skit skulle jag kunna tänka mig att någon miniwannabegangster skriver på flashbacks forum, men fan inte på sporthoj.com. :finger

Nån trodde att jag skulle gå på den där! Satt en lapp på rutan och visst läser man väl boten ordentligt innan man betalar? Men jag blev riktigt ställd. Dom hade skrivit mitt regnummer över det det ursprungliga regnumret och letade upp vem ägaren va. Åkte helt enkelt till hans bostad där hans bil stod parkerad och satte tillbaka lappen på hans ruta igen! Tror du att han blev överraskad när han kom ut morgonen därpå? :D

lahi skrev:
2494982 Jag vet inte om de är lite extra lustiga i Lund, men jag har också fått parkeringsböter där. Jag parkerade i en markerad ruta, men när jag skulle lösa biljett så var biljettautomaten bortplockad. Stolpen var där men inte automaten. Lite annorlunda, menmen... Böter fick jag iallafall! Och överklagan gick inte vägen. Jag fick en stämpel av Polisen där det stod "överklagan beviljas ej"...

Var menade dom att du skulle ha betalat då? Fanns det nån annan automat?

Last edited:
Colinabo skrev:
2495571 Med tanke på språket i ditt inlägg så kan man ju fråga sig vilket av ditt och mitt inlägg som mest verkar vara skrivet av en miniwannabegangster på flashbacks forum. Trådskaparen frågade efter sätt att ”trolla bort” en parkeringsbot på och mitt inlägg gav en version på hur man kan göra detta.
Jasså, är du svensklärare nu också?
Vänligen berätta vad språket i mitt inlägg spelade för roll då det du skrev var de facto att han skulle parasitera sig på någon oskyldig människa, indirekt att stjäla pengar! Ponera att personen du "lappar" lider av dyslexi eller att han/hon bara är godtrogen nog att betala in eller inte hinner läsa så noga av någon anledning, känner du dig nöjd då? Med vetskapen om att du lurat av någon vilt främmande person på 400-750:- så hade du inte känt dig det minsta ångerfull? Jag vet att jag hellre hade betalat än haft det på mitt samvete, men du verkar ju tycka att "ähh, läser han inte ordentligt får han skylla sig själv". Skrämmande tankesätt.
I mina ögon verkar ju vara en väldigt empatisk man som säkert skulle kunna komma med bra tips på hur man trollar bort en bilstereo eller kanske en hel bil om någon skulle fråga, känns bra att ha sådana gubbar på forumet :tummenupp
Hoppas jag slipper träffa dig i framtiden, personer som håller på med bedrägerier och som stjäl från andra är i mina ögon inte värda ett piss.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...